Gjest Gjest Skrevet 1. november 2009 #1 Skrevet 1. november 2009 Hvert år, når det nærmer seg tida for når snøen kommer, klager folk, uff, det er så kaldt, uff, håper snøen venter lenge med å komme. Når snøen kommer klager alle voksne på hvor fælt det er. Og alle unger er lykkelige over snøen. Da jeg var liten så elsket jeg snø (som alle andre unger), og nå er jeg 29 og elsker snøen like høyt (om ikke høyere). Det er jo kjempemorro med snø. Og så koselig som det er når det laver ned med snø, og når den ligger. Selvfølgelig synes ikke jeg det er gøy å kjøre på glatte veier, men det er da kjempekoselig å kjøre på vinterføret, er bare å tilpasse farten, så går det oftest bra. Om snøen kommer en dag og forsvinner neste dag, er jeg like glad for snøen som kom. Hiløsen en gjest som ELSKER SNØ :-)
Gjest Niema Skrevet 1. november 2009 #2 Skrevet 1. november 2009 Jeg er i 20-åra og jeg liker også snø
Ella_Grey Skrevet 1. november 2009 #3 Skrevet 1. november 2009 Jeg liker snø. Men jeg liker ikke å kjøre eller gå når det er glatt. Og så må snøen måkkes bort, og det er ikke alltid like gøy.
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2009 #4 Skrevet 1. november 2009 Det er hovedsakelig glatte overflater og måking (les: ekstra arbeid uten lønn), pluss den uunngåelige slafsete sørpa som er igjen når det smelter.
Hamster Skrevet 1. november 2009 #5 Skrevet 1. november 2009 Jeg er 21, og vinteren er min favorittsesong, for da kommer snøen. :gjeiper:
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2009 #6 Skrevet 1. november 2009 Grunner til å hate snø: - Det blir vanskelig å kjøre. Manglende brøyting gjør det rimelig håpløst å komme frem. Når man salter, men ikke brøyter, slutter snøen å pakke seg, med det resultatet at folk blir stående og spinne. Og bak dem blir køene lengre og lengre... Og i disse køene står bussen du venter på. - Det blir vanskelig å gå. Snøen fra veien brøytes opp på fortauet, og saltet snø gjør at man går og spinner. - I Bergen begynner det etter en dag eller to å regne i snøen. Så fryser det på igjen, og vi har tykke islag overalt. Så kommer det gjerne én cm snø oppå dette igjen, og legevakten får det travelt. - Man må koste av bilen før man kan kjøre. (Jada, dette slipper jeg når jeg kommer frem i garasjekøen i borettslaget - om sånn ca tolv-tretten år.)
Gjest syter ikke Skrevet 1. november 2009 #7 Skrevet 1. november 2009 Jeg er voksen og liker ikke snø av den enkle grunn at jeg har revmatisme og vondt i knær og ledd. Siden jeg ikke har garasje til bilen min, så må jeg stå og gnure vekk is og snø fra rutene om morningen. Det er ikke moro. Blir jeg kald på hendene, blir de vondere. På grunn av knærne er jeg redd for å falle på glatte veier, derfor går jeg heller ikke tur om vinteren. Så det sier seg selv at min livskvalitet blir atskillig verre om vinteren. Når jeg må måke snø, bruker jeg lang tid, for jeg må ta lange pauser. Prøver å reise til varmere land på den verste tida. Men det er ikke alt som lar seg gjennomføre. Syns forøvrig at landet vårt er vakkert og et godt land å bo i, og jeg liker å se fine bilder av snø!
Gjest snøhateren Skrevet 1. november 2009 #8 Skrevet 1. november 2009 Som barn hadde jeg mange flere plussider ved snøen enn minussider. Dette har forandret seg radikalt i årenes løp. Som barn laget jeg snøhuler, snømenn, snøengler osv. I voksen alder (er barnløs) er ikke dette noe jeg bruker fritida mi på. Som barn frøs jeg sjelden, fordi jeg var godt pakket inn i bobledress og ullundertøy og skinnlue osv. Som voksen føler jeg ikke at det er et antrekk jeg trives i med mindre jeg skal på fjellet, og dermed fryser jeg mye mer enn da jeg var liten. Som barn kunne jeg bruke snøen kun til kos og lek. Som voksen må jeg måke innkjørselen, skrape og koste bilen, kjøre på glatte veier, passe på at snøen ikke bryter ned taket eller verandaen osv. Som barn gjorde det ikke så mye om jeg skled og falt, jeg slo meg ikke og var raskt på farten igjen. I voksen alder gjør det voooondt å falle, jeg er stivere og stølere og derfor forsiktigere og svært treg når jeg går. Alt i alt: Jeg liker ikke snøen lenger, med ett unntak: Ved juletider skal det gjerne være et idyllisk lag snø.
Gjest Marlo Skrevet 1. november 2009 #9 Skrevet 1. november 2009 Negativt med snö; Man må måke Det blir slafsete når det smelter og man blir våt på beina Staten salter veiene unödvendig mye på idiotiske steder og tispunkter, noe som förer til MASSE salt på bilen *grrrrr* Positivt med snö; ELSKER å väre ute å kjöre når det er vinter, det gir en litt utfordring og man må väre mer våken også er det göy Det er fint å se på når sneen först LIGGER, ikke faller, smelter, blir borte og kommer på nytt. Morsomt å leke seg i sneen =)
Gjest t Skrevet 1. november 2009 #10 Skrevet 1. november 2009 Som de over meg, det er mange grunner til at jeg ikke liker snø. -Vanskelig å kjøre, alt tar mye lengre tid -Måking, bilen i en stor snøhaug, manglende måking på fortau -Vanskelig å gå på glatt føre -Altfor kaldt for meg, er en frysepinn -Når det er kaldt blir det dyrt med oppvarming -Bare man skal ut i postkassa må man dra på seg jakke, støvler, lue osv. Mye enklere på sommeren når det bare er å kjippe på seg et par sandaler og tusle avgårde Synes det er veldig pent å se på, spesielt inne på kvelden med kakao, god bok, teppe og stearinlys. Men dette er det eneste positive med snø og vinter, og for meg hadde det holdt med et par dager snø pluss julaften.
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2009 #11 Skrevet 1. november 2009 Det er ikke det at jeg ikke liker snø. Men når man må måke 300kvm gårdsplass + 50 meter innkjøring og 350kvm hustak x antall ganger...vade i snø til dit sola aldri skinner for å bære inn ved. Vaske kjeledresser, votter, skerf, stilongser, gensere og tørke til fire unger hver eneste jævla dag...kle på alle fire som om de skulle til nordpolen. Måke og skrape stålis av bilen hver eneste morra i sjutida (før faen har fått ræva ut av senga) Tørke vann fra smelta snø og sølete sko fra gangene hver dag. Leite etter den )(#/#¤/#90 votten som alltid forsvinner! Tørke sko. Og sokker. Hundre skift om dagen for vått tøy. Glatte bakker der man blir stående og banne og ønske seg firhjulstrekk og traktor! Bussen som aldri kommer fordi det ikke blir brøyta skikkelig. Ja da begynner man å grue seg allerede når graderstokken viser 10 plussgrader...
Coronas Skrevet 1. november 2009 #12 Skrevet 1. november 2009 Snø er no dritt. Man må stå opp en halv time tidligere for å måke/grave fram kjøretøyet. Kø på alle veiene Ingen parkering fordi det ikke har blitt måket. Det er glatt og mørkt ute. Farlig kjørforhold som tar liv. Dårlig brøyting generelt, dårlig sikt når det laver ned. Listen er lang. Jeg liker heller ikke denne årstiden. Er for kaldt og kjedelig. Hater skigåing både bortover og nedover. Dyrt med MYE tøy som man må kjøpe for å kunne vandre ute i snømassene. Nei sommer hele året takk!!
Miko Skrevet 1. november 2009 #13 Skrevet 1. november 2009 Jeg følte meg truffet av overskriften. Fordi: - jeg har stor gårdsplass + et område foran huset som må måkes (og jeg har hverken mann eller snøfreser!)- det er rett og slett en jævlig jobb - jeg sykler til/fra jobb og trening hele året, sykling i snø er sjelden veldig stas - ikke moro å forsere ørten brøytekanter heller - jeg blir stadig kald og våt og det blir sølete og vått i gangen Det er to ting jeg synes er positivt med snøen; det blir lysere + at julen blir bittelitt bedre. Gleder meg til sommeren - sånn er det med den saken!
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2009 #14 Skrevet 1. november 2009 Jeg følte meg truffet av overskriften. Fordi: - jeg har stor gårdsplass + et område foran huset som må måkes (og jeg har hverken mann eller snøfreser!)- det er rett og slett en jævlig jobb - jeg sykler til/fra jobb og trening hele året, sykling i snø er sjelden veldig stas - ikke moro å forsere ørten brøytekanter heller - jeg blir stadig kald og våt og det blir sølete og vått i gangen Det er to ting jeg synes er positivt med snøen; det blir lysere + at julen blir bittelitt bedre. Gleder meg til sommeren - sånn er det med den saken! Oss to! *venter på vår*
Lille85 Skrevet 1. november 2009 #15 Skrevet 1. november 2009 Jeg elsker snø!! Finnes ingenting som er så nydelig som snø! Men som en nevner over her, så blir det fort om til is i Bergen.. Og det er ikke like sjarmerende.. Snø er fantastisk, slaps kan jeg leve med, men isen er helt forjævlig!! Gruer meg til å gå ut da, og prøver å finne unnskyldninger for å faktisk slippe å gå ut..!
Gjest Apis Skrevet 1. november 2009 #16 Skrevet 1. november 2009 Ingenting er som vintern, masse sport på tv og i vinter er det ol i Vancouver. Sier som Jokke har du et kjøleskap har du en tv så har du det du trenger for å leve.
Gjest Smaragd Skrevet 1. november 2009 #17 Skrevet 1. november 2009 Jeg er veldig glad i snøen! Her på vestlandet har vi bare korte perioder med snø om vi er heldige, så jeg priser den når den er her! Vi har ganske mye å måke, men det synes jeg er deilig trim. (så sant det ikke er sånn kjempetung våt snø, då er det et slit!) Eneste jeg ikke liker er når det er sludd og slaps - det er så vått, kaldt og vaskelig å kjøre på. Håper vi får snø til jul, da er liksom julen komplett Snø på trærne i måneskinn er noe av det flotteste jeg vet om :rødme:
Gjest *Mim* Skrevet 1. november 2009 #18 Skrevet 1. november 2009 Neida, alle voksne hater ikke snø. Både du og jeg og flere andre i denne tråden liker snø.
Gjest Dutta Skrevet 1. november 2009 #19 Skrevet 1. november 2009 Jeg har stort sett aldri likt snø. Ikke at jeg ikke synes snø kan være pent, for all del! Men jeg vokste opp nord i landet, og måtte stå og vente på skolebussen (som alltid var forsinket) i snøstormer eller minus 25, måned etter måned, år etter år, og på toppen av det hele ble det aldri helt lyst på vinteren. Nå bor jeg på østlandet, og elsker at det er sol på vinteren, at vi har en lang, flott høst hvor jeg kan kose meg i marka, og adskillig kortere sesong for snø.
Rosalie Skrevet 1. november 2009 #20 Skrevet 1. november 2009 Masse snø og ordentlig "blåswix"-vær er herlig. Men jeg er ikke veldig glad i tung slapsesnø og håpløse parkeringsforhold i byene. Samt at tog og t-bane tar kvelden så snart det kommer litt snø på skinnegangen. Ellers liker jeg veldig godt når det er kaldt i lengre tid og ikke så altfor mye snø, for da blir det så gode skøyteforhold på vannene i marka!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå