Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, alle sammen! Kan noen være så snill å forklare meg helt ordrett hvordan man strikker vrang? Jeg har sittet i minst 2 timer i dag og søkt på nettet, studert videoer og tegninger, men jeg skjønner ikke helt hva de gjør.

Kan noen være så snill å hjelpe meg? Håper på svar... :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynte på en forklaring, men det finnes jo litt forskjellige måte å strikke vrangmasker på.

Ta en titt garnstudisine sider.

Jeg strikker vrangmasker ved å legge den løse tråden over på forsiden av venstre strikkpinne. Så stikker jeg høyre pinne inn ovenfra, så pinne i prinsippet stikker hver siden vei og maskene forsatt sitter på begge pinner.Så vrir jeg høyre pinne litt oppover og hente neste del av den løse tråden og trekker den gjennom de maskene jeg har stukket høyre pinne gjennom. Ferdig

Skrevet

Legg tråden du skal strikke med oppå venstre strikkepinne. Dersom du strikker med tråden over fingeren så legger du den over fingeren. Stikk høyre pinne under tråden du strikker med og fra høyre mot venstre på oversiden av masken du skal strikke på venstre pinne, hent tråden fra fingeren og dra gjennom maska.

Dette skal være forklaringen, men vet jo ikke om det er forståelig. Lykke til i alle fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...