Sunlis Skrevet 1. november 2009 #1 Skrevet 1. november 2009 (endret) Hei! Jeg har et problem som jeg lurer på om noen andre har noen erfaringer og tips til. Kort og greit lurer jeg på om kjæresten min kan være allergisk mot meg. Vi traff hverandre i sommer og etter en stund begynte hun å få problemer med eksem og kløe. Vi tenkte ikke at det da kunne ha noe med meg å gjøre, men hun ble litt bedre hver gang vi ikke hadde sett hverandre på en stund. Jeg flyttet et stykke unna henne i høst, og hun ble helt frisk da. Da jeg besøkte henne igjen fikk hun igjen plagene. Etter at jeg dro sov hun dessten i samme sengetøy som jeg hadde sovet i og hovnet da opp i ansiktet og fikk kløe på kroppen. Er det fysisk mulig å være allergisk mot et annet menneske f.eks. personens svette, spytt etc.? Eller reagerer hun på produkter jeg bruker? Kan man få så sterke reaksjoner på f.eks.sjampoen min eller dyrehår jeg har tatt med meg hjemmefra? Det er ikke vaskemiddelet, fordi det har jeg byttet flere ganger. Bruker vanligvis ikke mye parfyme etc. Dette begynner å bli litt alvorlig, siden vi lurer på å måtte gi opp hele forholdet og lurer derfor om andre har lignende erfaringer eller tips til hva det kan være? Endret 1. november 2009 av Sunlis
ashera Skrevet 1. november 2009 #2 Skrevet 1. november 2009 (endret) *poff* Endret 1. november 2009 av ashera
Gjest Nattvette Skrevet 1. november 2009 #3 Skrevet 1. november 2009 Ho bør gå til lege og sjekke seg for allergier så finner dere kanskje ut av det? Eg vil tro det er noen produkter du bruker som forårsaker det, men det bør jo sjekkes opp i.
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2009 #4 Skrevet 1. november 2009 Jeg har også slitt med eksem og kløe i lange perioder. Kan potensielt være dyrehår, ja. Har aldri lagt merke til at jeg blir allergisk mot andres kroppsvæsker/lukter, men parfyme reagerer jeg veldig på. Det kan også være det psykiske. Mener ikke å si at hun kanskje har problemer psykisk, men litt stress og andre emosjoner kan også utløse kløe hos meg. Det må da finnes løsninger for at dere skal kunne være sammen. Hun bør gjennomføre en allergiprøve hos legen og få medisiner mot det. Utrolig trist hvis det skal ødelegge et forhold.
Minttu Skrevet 1. november 2009 #5 Skrevet 1. november 2009 Oi, dette må være kjipt! Hun bør absolutt dra til legen og få sjekket allergier! Lykke til i hvertfall, det går nok bra og ikke så i gal retning at dere må bryte forholdet!
Gjest Gjest_Marianne_* Skrevet 1. november 2009 #6 Skrevet 1. november 2009 oh!! Dette hadde jeg også med kjæresten min! Da vi møttes og frem til 1 år etter fikk jeg tørr hud og eksem og røde flekker over hele ansiktet hver gang! Han bytta vaskemiddel, han slutta med parfyma, etterbarberingsvann, alt mulig. Han slutta til og med å vaske seg med såpe.. Slutta å gi meg klemmer, da vi trodde det var sjegg-stubbene hans og han barberte seg grundig hver gang jeg var der. Det hjalp ingenting! Hver gang jeg skulle hjem igjen på flyplassen stod jeg der med rød-sprengt ansikt... det tok 4-5 dager før det var borte igjen... Helt ut av det blå så slutta det jo mer vi var sammen.. Vi flyttet til samme land og bor sammen og etter det ble det borte. Jeg trodde også jeg var allergisk mot han.. fant jo aldri ut av det. Jeg gikk til legen men fikk kun noe krem å smøre på når det stod på som værst, og fikk også sånne piller man får hvis man har allergi og får utbrudd. Hjalp ikke! Er så glad det er over, en stund trodde vi jo at jeg kom til å se ut slik for alltid.. Skjønner godt at dette er irriterende.
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2009 #7 Skrevet 1. november 2009 jeg hadde dette problemet jeg og. men i vårt tilfelle så var det hele huset til hans foreldre. de vasket generelt mindre enn hva jeg var vandt til hos min familie. i tillegg så hadde de dundyner og puter, dette ga meg kraftig utslett. De har også en hund som jeg begynner å klø av. så om han hadde kost med hunden nært ansiktet sitt og ga meg klem litt etterpå så begynte det å klø. Nå som vi har flyttet sammen så har jeg ikke dette problemet lenger, vi har ingen hund eller dundyner. jeg vil tro det kommer litt an på hva slags bakterieflora (om jeg kan si det) man har i hjemmet sitt. i tillegg så ble det jo også hundehår i klærene hans nå foreldra vasket dem, fordi hunden var jo overalt, blant rene klær også. derfor begynte jeg å vaske klærene hans hjemme hos mamma og pappa.. det ble straks bedre! dere må bare prøve ut litt forskjellige ting.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå