Gå til innhold

Neglsopp

Fremhevede innlegg

Skrevet

En jeg kjenner har fått neglsopp. Dette er jo ikke farlig eller særlig smittsomt, bare ekkelt. Og så var hun hos legen og fikk henvisning til hudspesialist - for det måtte man. :Nikke:

Så gikk hun til spesialist da - og fikk jaggu med tablettkur for 3500,- kroner!!!! Hva er det for noe da? :o

Jeg lovet å sjekke her med dere allvitende... finnes det virkelig ikke noe søl man kan smøre på og bli kvitt det? Mange tusenlapper? For et par tånegler? :roll:

Noen kjerringråd? :forvirra:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neglesopp er faktisk vanskelig å bli kvitt og hvis man er hardt angrepet så nytter det ikke å bare pensle. En tablettkur tar knekken på soppen innenfra og er langt mer effektiv- kan ikke tro at din venninne på noen måte har blitt lurt.

Mae

Skrevet

Takk for raskt svar. Nei, jeg kan ikke tenke meg at det er lureri, men hun var selvsagt klar for å spare noen tusenlapper, og det kan jeg jo forstå... blir ikke mer sandaler denne sommeren på henne tror jeg. Selv om det sikkert hadde vært det sunneste.

Jeg lufter fortsatt tærne i lette sandaler og har en klokkertro på at det er sunt og bra.

Skrevet

Min pappa hadde neglesopp og gikk på tablettkur- soppen kom aldri mer tilbake og det må være minst 10 år siden nå.

Mae

Skrevet

jeg hadde neglesopp i ene stortåa mi for ca 6 år siden... hele neglen var brun og stygg :evil: vel jeg gikk til legen, fikk resept på noen tabletter som jeg tok i en måned eller noe, soppen forsvant og neglen grodde seg etterhvert tilbake og ble normal igjen. disse tablettene kostet IKKE over 300 engang vil jeg tro....

Skrevet

Jeg trodde jeg hadde fått neglsopp her tidligere i år (heldigvis var bare neglen blitt merkelig fordi jeg hadde slått den, men dette hadde jeg glemt). Legen min trodde også det var neglsopp men heldigvis sendte hun en prøve inn til dyrkning som altså viste at det var det ikke.

Når det gjelder kuren, så stemmer det med hva min lege fortalte. Legemiddelet man får heter Lamisil, og for neglsopp på tåneglene må man regne med minimum 12 uker. Det er ikke sjelden at man må ha nye 12 uker for neglsopp er som nevnt veldig vanskelig å bli kvitt. En pakke med 98 stk (14 uker) koster 2235 kroner.

Skrevet

Min samboer har lenge vært plaget med neglsopp. Han har prøvd ulike kurer gitt på resept av lege. Det var først etter å ha blitt henvist til spesialist at han fikk skikkelig hjelp. Han fikk en kur som var steindyr :o Husker ikke hva den het, men det kan jo høres ut som det er det samme som vennen din har fått.

Dyrt er det, men neglsoppen er nå endelig i ferd med å bli helt borte :-)

Så min samboer synes i grunn det var vedt pengene, for han har vært plaget med dette i flere år. Han fikk også en del av summen tilbake fra trygdekontoret.

Skrevet

Kjenner en som har det og bruker det steindyre produktet Lamisil. Prisen som nevnt tidligere er riktig. Svindyrt!! Han gikk på det i 9 mnd. Kan ta opptil 1 år, alt ettersom hvor mye det er. Prøv i tillegg å ta fotbad med dødhavsalt 2 g. i uka og fil bort skadet negl etterpå. Leste om en homøpat behandling for dette i Hjemmet for en tid tilbake (spørrespalte). Ring og sjekk med dem, evnt søk på nettsidene deres.

Gjest Anonymous
Skrevet
Så gikk hun til spesialist da - og fikk jaggu med tablettkur for 3500,- kroner!!!! Hva er det for noe da?  :o

Lurer på om du får dette på egenandelskortet, som har en grense på kr 1350,-.

Fikk han det på blå, eller hvit resept? Blåresepten skrives automatisk på egenhandelskortet, men hvitresepten gjør ikke det.

I felleskatalogen står det at den går under § 38 (Immunsvikt), og da skal du få den på blåresept og dermed på egenandelskortet.

http://www.felleskatalogen.no/

Sitat fra felleskatalogen.

Tabletter: Enpac: 14 stk. kr 348,10, 28 stk. kr 662,10, 98 stk. kr 2232,20

NB: Også legetimen og hudspesialisttimen føres på kortet.

Så du kan fortelle vennen din at det ikke blir så dyrt likevell Tysenfryd!! :D

Skrevet
Kjenner en som har det og bruker det steindyre produktet Lamisil

Lamisil var det det het ja!

Som sagt er dette det eneste som funker for min samboer som sannsynligvis har prøvd ALT :o

Etter hva jeg har skjønt fra hudeksperter er andre midler (både medisinske og homeøpatiske behandlinger) bedre egnet til å forebygge neglsopp. De hjelper ikke mye når manførst er "angrepet".

• 6 år senere...
Gjest AnonymBruker
Skrevet

KJØP I SVERIGE

I Sverige koster Lamisil en brøkdel. Under 200 kroner. Norsk resept kan benyttes på svenske apotek.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...