Gå til innhold

Noen dager i en europeisk by

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver å vurderer om jeg skal ta meg noen dager fri og komme meg bort litt, blir sannsynligvis ikke før over nyttår. Skal reise alene (er jente), og har ikke reist noe særlig i Europa før, bare vært i Tallinn, Berlin og London. Tenker at jeg snart må få med meg de store byene, som Paris og Roma. Men tenker at noen få dager kan bli litt lite der?

-Er ikke sånn veldig interessert i shopping, så det er ikke viktig, finner alltids noen butikker her og der som jeg går inn i.

-Er veldig glad i arkitektur, spesielt middelaldersk, kirker, borger og lignende. Dog ikke så glad i altfor store folkemengder, så om byen eller området rundt har mye sånt, slik at man kan gå på noen av de mindre kjente stedene å slippe å gå og stå i kø hele dagen hadde det vært supert. Vil jo prøve å få med meg noe av det mest kjente å selvsagt.

-Det som på en måte hindrer meg i å dra til Roma og Paris er prisnivået, så om noen vet om noen andre byer som det går direktefly til fra Oslo, som er billige, kom med tips, gjerne med hotellforslag! Og siden jeg er alene og jente er det greit å unngå de verste strøkene i byene... ;)

Noen som har noen gode tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Om du er interessert i ariktektur og historie er jo Roma veldig bra, var der en sommer, men sannsynligvis mindre folksomt på nyåret tipper jeg.

Praha er også en by full av tårn, kirker og slikt, mange som liker denne byen, men personlig syntes jeg det ble mye likt å se.

Det er mye spennende å utforske i Europa!

Ønsker du å reise alene? Spør bare av nysgjerrighet, imponert av de som tør å reise alene, men er jo kjekt å kunne dele intrykkene med noen også.

Skrevet

Paris er en herlig by. Der er det nok av kiriker og andre severdigheter. Trenger ikke å bli så dyrt hvis du bor i bydeler som montmartre eller marais.

Palma på Mallorca er også en fin by. Kan ikke sammenlignes med Paris, men har bedre klima på senvinter/tidlig vår. Norwegian flyr dit fra slutten av mars.

Skrevet

Vil absolutt anbefale Paris. En herlig by. Selvfølgelig får en ikke med seg alt på en langweekend, men da må en jo ta flere turer...

Skrevet
Hei!

Om du er interessert i ariktektur og historie er jo Roma veldig bra, var der en sommer, men sannsynligvis mindre folksomt på nyåret tipper jeg.

Praha er også en by full av tårn, kirker og slikt, mange som liker denne byen, men personlig syntes jeg det ble mye likt å se.

Det er mye spennende å utforske i Europa!

Ønsker du å reise alene? Spør bare av nysgjerrighet, imponert av de som tør å reise alene, men er jo kjekt å kunne dele intrykkene med noen også.

Ja det er det jeg tenker og, orker ikke sånne steder midt i verste turistsesongen! Også tenker jeg og at Roma og Paris blir litt mer variabelt, Praha og en del av de østeuropeiske byene kan bli veldig likt. Har vært i Talinn, så har lyst å se noe som er litt annerledes.

Ikke noe problem å reise alene! Har reist alene jorden rundt, men er sjelden alene av den grunn. Har veldig lett for å bli kjent med folk, så treffer alltid på noen folk her og der. I tillegg er jeg en person som trives godt i mitt eget selskap, og trenger noen dager helt for meg selv (bor i kollektiv!). Og da kan jeg jo legge opp løpet helt på egenhånd og.. ;)

Paris er en herlig by. Der er det nok av kiriker og andre severdigheter. Trenger ikke å bli så dyrt hvis du bor i bydeler som montmartre eller marais.

Palma på Mallorca er også en fin by. Kan ikke sammenlignes med Paris, men har bedre klima på senvinter/tidlig vår. Norwegian flyr dit fra slutten av mars.

Ja klimaet er jo helt klart et pluss, men er det en stor by da? Er ikke særlig til charterturist, får litt følelsen av det. Skal se litt nærmere på det ihvertfall!

Vil absolutt anbefale Paris. En herlig by. Selvfølgelig får en ikke med seg alt på en langweekend, men da må en jo ta flere turer...

Hva anbefaler du å se? Gjerne litt av dte som ikke er helt standard, de store severdighetene vil jo alltid være der, så det haster liksom ikke så mye. Har hørt om at man kan ta vandreturer i kloakken og sånne underjordiske ganger, det synes jeg hørtes spennende ut, har noen gjort det?

Skrevet
Ja klimaet er jo helt klart et pluss, men er det en stor by da? Er ikke særlig til charterturist, får litt følelsen av det. Skal se litt nærmere på det ihvertfall!

Byen er ikke så veldig stor, men det bor ca 350 000 der. Flere små byer ligger innen en times avstand med tog eller buss.

Forslag til hotell i Palma:

http://www.hostalritzi.com/index.html

http://www.hotelborn.com/index.php/compone.../article/6.html

Skrevet
Hva anbefaler du å se? Gjerne litt av dte som ikke er helt standard, de store severdighetene vil jo alltid være der, så det haster liksom ikke så mye. Har hørt om at man kan ta vandreturer i kloakken og sånne underjordiske ganger, det synes jeg hørtes spennende ut, har noen gjort det?

Katakombene! http://www.catacombes-de-paris.fr/english.htm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...