Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2009 #1 Skrevet 31. oktober 2009 En dag så ringer det på døra. Du åpner og en person presenterer seg og at h*n var den som mobbet deg i barndommen, stjal fra deg (eller gjorde noe annet slemt eller ekkelt mot deg). H*n viser deg en karmaliste han har laget over alt det slemme h*n har gjort mot folk og vil nå gjøre opp for seg. Hvordan hadde du reagert? Og hva måtte personen gjøre for at du skulle gi h*n tilgivelse eller være fornøyd?
Langt mot Nord Skrevet 31. oktober 2009 #2 Skrevet 31. oktober 2009 Gitt en oppriktig tilståelse og tatt mine innskytelser om visse faktafeil til etteretning, hvis ikke så kunne jeg vist til endel bevis på det motsatte, hadde da vedkommende nektet og kommet med sin karmaliste så... ..hadde jeg ikke godtatt unnskyldningen, for noe slikt finnes ikke, noe slikt er umulig hvis man ønsker å bli tilgitt og virkelig vil skvære opp. Hadde hele dette gått rett i dass, så hadde jeg forklart akkurat hva uttrykket pass deg for en sindig manns vrede betyr. Selv om man er god så kan man bli "in wrath", bare se på engelen Ariel, mon tro om Uriel er med da, Auriel som en overraskende og tidlig høststorm som griser til jomfruland med olje.
Gjest Nattvette Skrevet 31. oktober 2009 #3 Skrevet 31. oktober 2009 Bedt personen ryke og reise og smelt døra i tryne på'n.
Gjest Chiffon Skrevet 31. oktober 2009 #4 Skrevet 31. oktober 2009 Ringt nærmeste psykiatriske klinikk og spurt om noen hadde rømt?
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2009 #5 Skrevet 31. oktober 2009 Ville sagt at det Earl gjør (som er på tv) ikke virker i det virkelige liv og ledd.
Teriyaki Skrevet 31. oktober 2009 #7 Skrevet 31. oktober 2009 Hadde ikke hatt noenting å si. Skaden er alt for stor til at en unnskyldning gjør at det kan tilgis.
Marblecake Skrevet 31. oktober 2009 #8 Skrevet 31. oktober 2009 Always forgive your enemies - nothing annoys them so much. Ihvertfall ifølge Oscar Wilde
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2009 #9 Skrevet 31. oktober 2009 Bedt personen ryke og reise og smelt døra i tryne på'n. Samme her
LilleCanCan Skrevet 1. november 2009 #10 Skrevet 1. november 2009 Personen hadde ikke måtte gjøre stort for å bli tilgitt. At personen ønsker å bli tilgitt hadde holdt i massevis for meg. å bære på nag, bitterhet og sinne ovenfor mennesker i det hele tatt, tjener jo ikke meg i det hele tatt, så jeg hadde gjort alt jeg kunne for å tilgi personen.
-Galadriel- Skrevet 1. november 2009 #11 Skrevet 1. november 2009 Et troverdig og oppriktig ønske om å gjøre opp for seg betyr mye syns jeg.
Gjest Marlo Skrevet 1. november 2009 #12 Skrevet 1. november 2009 Personen hadde ikke trengt å gjort noen ting. Fortid er fortid, folk kan forandre seg og jeg er ikke en person som orker å bruke masse energi på å väre sint på en annen person (til min samboers store fortvilelse til tider hehe) Ikke sikkert jeg ville engasjert meg i denne personen, ei heller pratet med han/henne, men jeg hadde iallefall ikke orket å väre sint. Om denne personen föler seg bedre eller verre av min holdning bryr meg egentlig ikke.
Teriyaki Skrevet 1. november 2009 #13 Skrevet 1. november 2009 Et troverdig og oppriktig ønske om å gjøre opp for seg betyr mye syns jeg. Ja, men det er ikke alltid man klarer å tilgi en person. Hvis noen har gjort såpass dyp skade at man i årevis har jobbet for å bygge seg opp, og fortsatt har en lang vei igjen, så er det ikke like lett å tilgi personen.
The Kitten Skrevet 1. november 2009 #14 Skrevet 1. november 2009 Ja, men det er ikke alltid man klarer å tilgi en person. Hvis noen har gjort såpass dyp skade at man i årevis har jobbet for å bygge seg opp, og fortsatt har en lang vei igjen, så er det ikke like lett å tilgi personen. Enig i dette, og hvem skal man ta hensyn til i et slikt tilfelle? Personen som med vitende vilje har såret deg, eller deg selv?
Anglofil Skrevet 1. november 2009 #15 Skrevet 1. november 2009 Etter mitt skjønn er det ikke viktig å tilgi, men å klare å leve med seg selv og sine tanker. Jeg klarer ikke å uttrykke for mine mobbere at jeg tilgir dem, samtidig - det betyr ikke nødvendigvis at jeg er bitter og sint heller. Jeg hadde takket mobberen, samtidig, det er "alt" jeg kan gi. Mvh Yvonne
Gjest milkyway Skrevet 2. november 2009 #16 Skrevet 2. november 2009 Bedt han kulean med my name is Earl (og det bør du og).
kisskissbangbang Skrevet 2. november 2009 #17 Skrevet 2. november 2009 Personen hadde ikke måtte gjøre stort for å bli tilgitt. At personen ønsker å bli tilgitt hadde holdt i massevis for meg. å bære på nag, bitterhet og sinne ovenfor mennesker i det hele tatt, tjener jo ikke meg i det hele tatt, så jeg hadde gjort alt jeg kunne for å tilgi personen. Veldig enig med LilleCanCan her.
Kamikatze Skrevet 2. november 2009 #18 Skrevet 2. november 2009 Når et menneske har innsett sine feil, og jobber med seg selv for å bli et bedre menneske, så skal ikke jeg stille meg i veien. (Med ett unntak.) Jeg ville sagt at det var greit, gjort er gjort, og dessuten ser det ut som om både nesa, armen og fingrene hans har grodd helt fint sammen igjen. Så ville jeg bedt vedkommende om å forsvinne ut av mitt synsfelt igjen. Tilgivelse er en ting, glemsel noe helt annet. Jeg ønsker ikke folk rundt meg som minner meg om mine mørkere sider...
Gjest aa Skrevet 2. november 2009 #19 Skrevet 2. november 2009 Jeg kan lett legge ting bak meg men det er nok ikke alt jeg glemmer!
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2009 #20 Skrevet 2. november 2009 Bedt han kulean med my name is Earl (og det bør du og). Det har jeg alt gjort, derfor jeg spør. Alt ser så lett ut for Earl. Men jeg har en stor følelse av det ikke vil godt an på ordentlig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå