bergans Skrevet 31. oktober 2009 #1 Skrevet 31. oktober 2009 (endret) Hadde en med.abort for fire uker siden, men måtte til utskrapning nå sist onsdag, da jeg blødde tonnevis, hadde en hcg på 650 og ultralyd viste store koagler i uterus. Utskrapning gikk i og for seg greit, har bare hatt litt spotting og milde kramper/smerter så langt (bank i bordet). Men - har fra torsdagen av (dagen etter inngrepet) følt meg skikkelig rar. Har fått litt ømme bryster, små hetetokter, føler meg hormonell og i det hele tatt litt rar. Går fortsatt på penicillin, og måler temp jevnlig. Begynte også på Yasmin igjen i går morges, slik at det forhåpentligvis tar 3-4 uker før mens er i rute igjen. Har kontrolltime fredag om en uke, og blodprøve dagen etter inngrep viste hcg på 300. Er det noen andre som har opplevd lignende? Er ikke samme følelsen som da jeg ble gravid. Hvordan opplevdes det for dere, og gikk det over etter noen dager? Endret 31. oktober 2009 av bergans
Catgirl Skrevet 31. oktober 2009 #2 Skrevet 31. oktober 2009 Hadde MA/SA, SA var i uke 6. Hadde ikke utskrapning, siden det kom ut av seg selv og ny UL viste at alt var ute. Blødde sterkt i 8 dager før jeg var på UL da. Hadde positiv gravid test opptil 2 uker ca etter aborten. Syklusen etter dette var veldig annereledes med spotting rett før EL, super ømme bryst, hodepine, og spotting før mens. Tenker at det sikkert er hormoner som er ute på tur etter en graviditet, men alt føles normalt så langt nå som jeg er i neste syklus.
bergans Skrevet 1. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 1. november 2009 Takk, godt å vite at det ikke er helt uvanlig. Greit at man får info om faresignaler som sterke smerter, blødninger og feber, men det hadde vært ok med en liten heads up på hvilke hormonreaksjoner og generell tilstand man kan forvente seg. Jeg går på penicillin uansett, men er jo livredd for alt som stikker, kjennes rart ut, temp.forandringer og enhver uggen følelse.
Catgirl Skrevet 1. november 2009 #4 Skrevet 1. november 2009 Legen sa jeg burde komme inn hvis jeg holdt på å "blø ihjel", altså at bind + tampong ikke holdt og hvis jeg hadde hatt ekstreme smerter eller ved feber. Men de smertene jeg hadde er ganske vanlige mens smerter, men jeg bare hadde det over lengre tid. Men antar at man kan blø lengre fordi livmoren sikkert har vokst litt pga. graviditeten. Kanskje greit å få en sjekk når det er overstått uansett?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå