Gå til innhold

Har du forsikring?

Gjest Turi

Anbefalte innlegg

Vi er godt forsikra, alle sammen, spesiellt barna og sambis. Hus, bil, motorsykkel, innbo er også forsikra. Synes det er en selvfølge, hadde nok angra om det hadde skjedd noe og en ikke var forsikra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

det å ha forsikring har jeg aldri sett på som en nødvendighet. tenker vel som så mange "at det skjer da ikke meg noe!" kjøpte meg nylig bil og ble da allikevel nødt. ordna samtidig en barne-og innboforsikring. Og det var ikke bare bare! Ringte 5-6 selskaper før jeg tilslutt ble godtatt, grunnet en gammel inkassosak jeg snart er ferdig med å nedbetale. Betaler 2000 i 4 avdrag året og som student med barn skal jeg love deg at det kjennes på lommeboka! Når jeg skrev forsikringen tenkte jeg som så at 8000 i året er ikke mye, dette må da gå... Har vurdert flere ganger(når de eneste pengene jeg har i lomma går til forsikringa) å si det opp. Men da tar de vel skiltene på bila... Fullt forståelig at studenter og unge ikke har forsikring men evn ordner seg dette når man har fast inntekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Når det er snakk om livsforsikring er uførepensjon det viktigste, dette er for og forsikre seg mot det fallet i inntekt man får den dagen man blir ufør. Det man får fra folketrygden er dessverre altfor lite og fører til at folk med høy inntekt får inntekten reduser med mer enn 70%. Også for folk med lav inntekt er det vanlig at inntekten blir reduser med fra 45% og oppover.

Og ikke er det så dyrt heller. Et. eks. Hvis man er 28 år og tjener cirka 400 000 vil man få inntekten reduser med netto cirka 120 000 hvis man blir ufør. og dekke opp dette med en uførepensjon vil koste under 5 000,- i året. Da vil du få utbetalt rundt 120 000 netto. Hvis man forsikrer en bil til en verdi av 250 000,- med kasko koster dette også fort 10 000,-. Blir bilen totalvrak taper du cirka 250 000,- en gang. Blir man helt ufør får man en redusert inntekt med cirka 120 000 hvert år fremover i 40 år. Da er det et enkelt regnestykke og finne ut hva som lønner seg og hvilken forsikring som er dyrest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...