Gå til innhold

Har du forsikring?


Gjest Turi

Anbefalte innlegg

Leste akkurat saken om Sosialen til hjelp. Det er selvsagt en forferdelig situasjon vedkommende har kommet i, og det er synd at hjelpeapparatet ikke er der.

Men jeg klarer ikke å la være å tenke på at om han hadde ofret noen tusenlapper det året han var i jobb på forsikring, hadde han ikke hatt noe problem.

Hvor mange av dere her inne er ikke forsikret og hvorfor i all verdens land og rike er dere ikke det???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja vi er forsikret....både opp og ned og i mente.

Men håper ingen av oss noen gang får bruk for dem........ icon_eek.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av grunnene for at noen ikke er forsikret kan være at man har innkasso krav.Da blir man avvist av forsikring selskapene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man ikke forsikret hus, hjem og innbo dersom man har inkasso???

Jeg har innboforsikring og reiseforsikring. Ellers så har vi vel noe forsikringer via jobb, når det kommer til skade og slikt. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi forsikre oss godt nok? Neppe.

Har de forsikringer som er vnlig å ha.

Har aldri hørt at du blir avvist om du har en innkassosak på deg. høres tvilsomt ut.

Hva da med bilforsikring som du er pliktig til, så da høres det litt tullete ut.

Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som ikke ANER hvor lite man får utbetalt som ufør. Og veldig veldig få er forsikret mot uførhet som følge av sykdom (noen er forsikret mot uførhet etter ulykker, men dette er faktisk ikke så vanlig).

Det koster flesk å forsikre seg mot uførhet etter sykdom, særlig hvis man er avhengig av høy inntekt (har store lån osv.). Men det er verdt det, så vi har gjort det. Men totalt koster det oss 7-800 kroner måneden, og da er det kun mannen min som er dekket for uførhet (jeg er forsikret gjennom jobben). Begge er forsikret for død.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet at iallefall VESTA kredittsjekker potensielle kunder,og avviser de som har innkasso/ikke er kredittverdige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har forsikret 2 biler, hus og hjem og oss selv. Dersom den ene dør eller blir ufør slettes halvparten av gjelden. I tillegg er vi dobbelt forsikret slik at vi får dobbel sum hvis det skjer noe.

Mye av dette får vi gjenneom jobben som en frysegode og jeg tror ikke vi ville hatt like mange forsikringer hvis det ikke hadde vært for denne ordningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg jobber med forsikring så jeg kan litt om dette.

Ja, det blir mer og mer vanlig å kreditsjekke kunder før de får tegne forsikring, og er det for mange anmerkninger for de ikke forsikring.

Det finnes et unntak; og det er ansvarsforsikring på bil, dette kan ingen nekte deg å tegne. Men dette gjelder kun ansvar og ikke kasko og delkasko.

Det er helt tullete å ikke tegne forsikring på hus og innbo, det koster faktisk ikke så mye i året.

Vi har et helt stort nytt hus og innbo for 700.000 og betaler ca. 4-5000 i året.

Når det gjelder livs-og uføre forsikringer er dette dyrere. Men dette er vanskeliger å få.

F.eks jeg er overvektig, men er ved god helse, ikke høyt blodtrykk trener og spiser sunn mat. Selv om jeg er tjukk så er jeg sunn!

Jeg er 1,68 høy og veier 95 kg.

Og jeg fikk faktisk ikke uføreforsikring!

Så så strengt kan det være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Prinsessa.

Skulle noen ha komt i en vanskelig sit.med det til følge at de ble nektet feks. innboforsikring?

Den gjelder ikke om du ikke har betalt, så hva er problemet?

Har du billån så må du vel ha kasko? Hva med de kundene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

Jeg syns også at det er dumt at alle kunder skal kredittsjekkes. Men det vist noe nesten alle forsikringsselskap har blitt enige om.

Når det gjelder bilforsikring, så er det jo kun ansvarsforsikring du må ha for å kjøre for å registere og kjøre bilen.

Men har du en ny bil så er det fryktelig dumt å bare ha ansvar da, for da for jo ikke du noe igjen hvis du kræsjer.

Men det er jo en grunn at forsikringsselskapene har begynt å kredittvurdere. Og det er jo basert på dårlige erfaringer med kunder som ikke betaler forsikringen sin. Og forsikringen bruker masse tid og penger på purringer og inkassokrav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Puhh. Godt å se at dere er forsikret.

Livsforsikring har de fleste gjennom jobb. Samt reiseforsikring ved TJENESTEreiser.

I tillegg har jeg

- Uføreforsikring ved sykdom (ufør ved ulykke og liv har jeg på jobb). Dette koster meg 900 kroner i året, og da skal jeg være mer enn godt nok dekket opp. Jeg tegnet forsikringen da jeg var 25 år, det er forholdsvis rimelig hvis man tegner den som ung og ikke har arvelige sykdommer i familien.

- Bilforsikring med full kasko (man må ha kasko for å låne til bil, men det er kun ansvar som er nødvendig for å kjøre en bil)

- Hus/hjemforsikring

- Reiseforsikring i tillegg til den på jobben

- Innboforsikring

- Forsikring på samboeren min, som går til utbetaling til meg dersom han dør (for å sikre at jeg kan betale arveavgift og særkullsbarns farsarv i verste tilfelle).

Jeg tegnet innboforsikring allerede da jeg var student. Det koster ikke mye, og hvis huset brenner ned, får man penger til nye skolebøker og nye klær. Selv om man ikke syns man har så mye, kan man miste verdier for hundretusener av kroner når alt legges sammen. Å tegne en innboforsikring med dekning inntil 200 000 er faktisk ikke dyrt i det hele tatt.

Men det er UTROLIG mange som ikke gjør det/gidder/har tid. Det er EN telefon og UNDER 1 000 kroner pr. år, så har du sikret tingene dine og økonomien din.

Hilsen fra en som absolutt ikke er forsikringsselger men som ønsker at folk tar ansvar for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte faktisk forsikring i dag.

En innbo, en barneskade og en vanlig barneforsikring. Minsten er under ett år, så da får han ikke barneskadeforsikring.

Må visst ut med ca 1700 i året for disse tre.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente at banken krever at du skal ha kasko om du har billån. Hva sier selskapene da?

Ingen ting forbauser meg med f.selskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Go morgen

Jo hvis du har pant i bilen, MÅ du ha full kasko forsikring.

Så hvis du er uønsket som kunde hos forsikringsselskapene så er du nok også uønsket som bankkunde.

Det lønner seg absolutt å ha økonomien i orden.

Forskjellen er uføreforsk. og livsfork. er:

- Uføre; da får den som er forsikret utbetalt premien hvis personen blir ufør. Personen får 100% av premien hvis personen er 100 % ufør. osv. hvis du er f.eks. 30% ufør, 30% av premien.

- Livs; da er det dine etterlatte som får premien hvis du dør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leiligheten er forsikret, innboet er forsikret, guttungen er forsikret, jeg er forsikret, bilen er forsikret...

Opplevde selv en familie på 5 som står på bar bakke etter en brann pga null forsikringer. Det er kanskje enkelt i en trang økonomisk situasjon å droppe forsikringene... men det kan bli fatalt.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Ja forlanger banken kasko, så sliter du!!!!

Så sørg for at du unngår betalingsanmerkninger!

Jeg har livsforsikring gjennom både egen og samboers jobb (inkludert i "fryndegoder".)

Derfor har jeg tegnet en ren ulykkekapitalforsikring. Slik at jeg får en engangssum om jeg skulle bli ufør. Jeg forhøyet den, i stedet for å få en uførepensjonsforsikring. Det siste ville gitt meg en viss sum hver måned, slik at jeg ikke ville få den laveste uførepensjonen om jeg skulle bli ufør i ung alder.

I tillegg har vi innbo og barneforsikring. Skjønner ikke at folk ikke forsikrer barna!!! Det er ikke alt som staten dekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...