Gå til innhold

Vi skal bli foreldre i juni 2010


Mrs Darcy

Anbefalte innlegg

Nå har det faktisk skjedd... Vi venter barn! :kgbaby:

:yvonne:

For noen mnd siden startet jeg en prøverdagbok, men har vært helt elendig til å skrive i den... Nå er det helt nye tider, med baby på vei, og jeg trenger å lufte meg litt, så her kommer det!

Vi begynte prøvingen i juni, men mensen kom både i juli, august og september. Det føltes som et skikkelig nederlag hver gang, men vi fortsatte likevel med friskt mot :hjerter: Jeg kan ikke riktig sette ord på hva som var anderledes i 4pp, men jeg fikk en helt spesiel ro over meg, og klarte å flytte fokus over på andre viktige ting enn kun babyprosjektet. Det var nye, spennende jobbmuligheter på gang, og jeg hadde en aldeles herlig langhelg sammen med veldig gode venner.

Ventet mensen ca 16 oktober, og var helt sikker på at den var i rute; puppene var ømme(som jeg er vant med både rundt EL og mens), mensmurringen i magen var på plass og den obligatoriske kvisa lot heller ikke vente på seg, - men ingen blødning.

I de tre første pp hadde jeg lagret opp med tester, men siden jeg nå "hadde gitt opp" å bli gravid fantes det ikke en eneste test her i huset..17. var jo lørdag og pga andre "forpliktelser" rakk jeg ikke apoteket, dermed ble det ikke testet hverken lørdag eller søndag. :kjefte: Lange dager...

Endelig ble det mandag(ikke ofte jeg sier det...), og to stk CB digital ble innkjøpt, da jeg kom hjem med de la jeg dem på kjøkkenbordet og stirret på dem i flere minutter før jeg tok med meg en inn på toalettet... (Radioen sto på og de spilte Time of my life fra Dirty Dancing, måtte le litt for meg selv av det...) Vel, testen ble utført og lagt på en hylle mens jeg vasket hendene, deretter sundde jeg meg for å se på den, mindre enn et minutt var gått, og der lyste det mot meg GRAVID! :strix: Ojojoj! Hjertebank og svimmelhet slo til på nullkommanix!

Det første jeg tenkte på var hvordan jeg skulle fortelle det til mannen, og fant ut at det ble feil å ringe ham på jobb, så jeg satt meg i bilen og kjørte til ham, med testen i veska...

Tror det var et par av kollegaene hans som snakket til med da jeg ankom, men er veldig usikker på hva de sa.... De trodde sikkert jeg hadde blitt aldelses gal. Fant mannen min og fikk han med inn på kontoret hans og lukket døren, dro fram testen - men det var helt overflødig, for han hadde allerede gjettet seg til det med det samme han så meg... Det ble klemming og kyssing, men ikke så mange ord til å begynne med. Mannen bestemte seg for å avspasere resten av den dagen, og vi hadde en herlig kveld sammen.

:yvonne:

Endret av Mrs Darcy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fin en historie Mrs Darcy :rødme: Gratulerer så mye!!! :danser:

Det er bare to uker mellom oss, så blir gøy å følge hverandre :popcorn:

Stor klem :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin en historie Mrs Darcy :rødme: Gratulerer så mye!!! :danser:

Det er bare to uker mellom oss, så blir gøy å følge hverandre :popcorn:

Stor klem :klemmer:

Mange takk!

Føler for å rope det ut til "hele verden", men vi må vel vente en god stund enda.... Kjempegodt å ha dagbok!

Hvordan føler du deg da? Noen plager enda? Jeg har en liten kvalmebølge hver ettermiddag/kveld, men kommer greit igjennom det - så langt. Håper det varer...:pls:

Kjenner ellers at det er mye bedre enn vanlig å sove, i helgen tok jeg meg faktisk middagshvil - og det var helt herlig! :sove:

Go´ klem til deg, håper å høre fra deg snart! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!!! :klemmer:

For en rørende historie om hvordan du fortalte mannen din om spiren.. :rødme: Ble helt varm jeg! Ikke like romantisk her i gården nei.. hehe.. Men like lykkelige er vi likevel! :gjeiper:

Når har du termin da? Jeg har 27.juni ifølge diverse terminkalkulatorer.. men ikke sikker på om det stemmer, pga uregelmessige sykluser.. blir spennende å følge med her videre! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! :babysmokk:

Ble helt rørt av å lese om hvordan du fortalte det til mannen jeg :rødme:

Takk for gratulasjon, og :velkommen: til dagboken min!

Jeg lover å kikke innom hos deg og legge igjen en hilsen også.

:kghjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer!!! :klemmer:

For en rørende historie om hvordan du fortalte mannen din om spiren.. :rødme: Ble helt varm jeg! Ikke like romantisk her i gården nei.. hehe.. Men like lykkelige er vi likevel! :gjeiper:

Når har du termin da? Jeg har 27.juni ifølge diverse terminkalkulatorer.. men ikke sikker på om det stemmer, pga uregelmessige sykluser.. blir spennende å følge med her videre! :jepp:

Hei på deg, og :velkommen: hit!

Vet du du hva? Terminkalkulatoren sier 27. juni på meg også! :skravle:

Det blir spennende å følge med på deg og andre som er ca like langt på vei.

Hvordan er du i form om dagen da? Jeg er litt småkvalm om kveldene, men som jeg sa til mannen i går: hvis det ikke blir verre enn dette skal jeg ikke klage. :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: :vinke: :vinke:

Hei igjen jenter!

Jeg går og tenker på masse rart for tiden, og noe som plager meg litt er at jeg/vi faktisk er uærlige mot de vi er glade i.. F.eks på lørdag ringte min kjære snille tante for å prate litt, og hun spurte jo som vanlig om alt var bra med oss og om det var noe nytt... Eh...jada, vi har det bare bare... nei, det er ikke noe nytt her, det går i det samme gamle som alltid. Synes det er kjempeekkelt...

Det skal bli så godt når vi endelig bestemmer oss for at tiden er inne til å fortelle! Da vi fant ut at vi ventet barn, tenkte vi at det ville vært perfekt å fortelle det i julen, men nå må vi bare være realistiske - det er for lenge til jul... :filer:

Endret av Mrs Darcy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, og :velkommen: hit!

Vet du du hva? Terminkalkulatoren sier 27. juni på meg også! :skravle:

Det blir spennende å følge med på deg og andre som er ca like langt på vei.

Hvordan er du i form om dagen da? Jeg er litt småkvalm om kveldene, men som jeg sa til mannen i går: hvis det ikke blir verre enn dette skal jeg ikke klage. :tommelopp:

Så gøy at vi har termin samme dag da!! :hoppe: Blir spennende å se om vi får samme termin når vi har vært på UL også da :)

Formen min er ganske bra den, kan ikke klage! Litt trøtt og sliten eneste... og litt ømme bryst, men det plager meg ikke i det hele tatt.. så alt i alt, fin form! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk!

Føler for å rope det ut til "hele verden", men vi må vel vente en god stund enda.... Kjempegodt å ha dagbok!

Hvordan føler du deg da? Noen plager enda? Jeg har en liten kvalmebølge hver ettermiddag/kveld, men kommer greit igjennom det - så langt. Håper det varer...:pls:

Kjenner ellers at det er mye bedre enn vanlig å sove, i helgen tok jeg meg faktisk middagshvil - og det var helt herlig! :sove:

Go´ klem til deg, håper å høre fra deg snart! :klem:

Helt enig, det er litt kjedelig å må holde på slik en fantastisk nyhet og gleder meg til jeg kan fortelle det til mine kjære jeg også :rødme: Håper tiden mot 12 uker går fort!

Har ikke så mange plager jeg heller :) Litt ømme bryst bare. Og kanskje litt mer sliten enn vanlig, noe som har kommet de siste dagene.

Har du tatt kontakt med lege for undersøkelse?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye!

Skal følge med her, kjekt med andre som har termin i juni :)

Jeg er 10 uker på vei nå, og klarer nesten ikke vente 2 uker til med å fortelle det! Skal bli en lettelse..Skal på tidlig UL om en uke, og om alt er bra forteller vi det kanskje da :jepp:

Jeg har heller ikke så mange symptomer, ømme bryst og litt kvalme. Håper magen popper ut snart, da blir det mer virkelig.

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, det er litt kjedelig å må holde på slik en fantastisk nyhet og gleder meg til jeg kan fortelle det til mine kjære jeg også :rødme: Håper tiden mot 12 uker går fort!

Har ikke så mange plager jeg heller :) Litt ømme bryst bare. Og kanskje litt mer sliten enn vanlig, noe som har kommet de siste dagene.

Har du tatt kontakt med lege for undersøkelse?

:klem:

Hei!

Jeg har legetime i morgen formiddag, gleder meg til å si det høyt: Jeg Er Gravid!!

Ellers ikke så mye nytt, fortsatt trøtt og småkvalm(mest om kveldene).

Sover som en baby før kl 23 hver kveld - ikke mye rock´n´roll her i gården for tida, men storkoser meg med hemmeligheten vår!

Har tatt enda en test for noen dager siden... "i tilfelle det var noe galt med den første og symptomene mine var falske"...

Paranoid?? Yeah, that´s me!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye!

Skal følge med her, kjekt med andre som har termin i juni :)

Jeg er 10 uker på vei nå, og klarer nesten ikke vente 2 uker til med å fortelle det! Skal bli en lettelse..Skal på tidlig UL om en uke, og om alt er bra forteller vi det kanskje da :jepp:

Jeg har heller ikke så mange symptomer, ømme bryst og litt kvalme. Håper magen popper ut snart, da blir det mer virkelig.

:goodbye:

Hei Villette!

Gratulerer med graviditet og hjertelig velkommen hit!

Så spennende med tidlig UL, masse lykke til!

Det virker som vi er heldige i forhold til symptomer, litt kvalme og ømme bryst er da ikke noe å klage over?

Håper det varer!

Ha en super kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Har tatt enda en test for noen dager siden... "i tilfelle det var noe galt med den første og symptomene mine var falske"...

Paranoid?? Yeah, that´s me!

Hahah... :dåne: Vi blir litt merkelige av denne graviditeten.. :fnise: Har faktisk tenkt tanken på å ta en ny test jeg også, men har klart å styre meg.. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner også teste -lysten melde seg :fnise: Har tatt 4 tester til sammen, 2 i begynnelsen og 2 noen uker senere. Men det får vel kanskje holde med de 4 :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare romantisk å være gravid....

Formen og humøret er mildt sagt elendig for tiden - men det går vel bedre etterhvert?

Føler meg nesten helt utestengt fra verden, orker jo ingenting.

Huff - det ble mye klaging, men godt å få det ut!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner deg godt jeg... er ikke bare rosenrødt nei! :gjeiper: Men vi får tenke på at det går over, og at 2. trimester visstnok skal gi ny energi og overskudd :strix:

Sender deg en oppmuntrende :klemmer: jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Så romantiske du og mannen var da dere fant ut at dere skal ha barn.

Min mann var bare skeptisk, og usikker på testresultatet... Men det kommer seg nå. Jeg tror han merker en del av symptomene på meg... :fnise:

Blir spennende å følge med i boka di, selv om du vel er en mnd før meg i løypa. ;)

Jeg har forøvrig testet hver dag de første 4 dagene, for så å ta en siste? test idag morges... Men nå har jeg et helt lager med tester da... :sjenert: Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det om jeg ikke bruker dem selv.

Det har jo vært litt spennende å se teststreken bli sterkere og sterkere da.. Det gir en god følelse, liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, og hjertelig velkommen til dere som har vært innom dagboken min! Jeg har ikke hatt stort overskudd til å hverken lese eller svare, men håper på forståelse for det!

:helen:

Saken er den at i dag er jeg helt plutselig i kjempeform! Bortsett fra en bitteliten kvalmeperiode i ettermiddag, føler jeg meg nesten som vanlig! Masse energi og godt humør! :skya: Det er vel sikkert bare forbigående, men svært så velkomment etter lang tid med kvalme, tretthet og dårlig humør....

Nå har jeg sendt mann og hund på lang tur, slik at jeg har huset for meg selv en stund. Har tenkt å overraske med en god middag senere, det har den snille mannen min fortjent!

:strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...