Gjest Angstus.. Skrevet 30. oktober 2009 #1 Skrevet 30. oktober 2009 (endret) Har vært litt nervøs og hatt et par angstanfall i den siste tiden. I dag oppdaget jeg at jeg hadde fått mensen. Det jeg lurer på er om andre som sliter med nerver ol. får forsterka angstsymtomene rett før og under mensen? Er litt nysgjerrig på om det er vanlig, sånn at jeg kan slå meg til ro med at det er jo "bare pga. mensen" at jeg har det ekstra ille.. Kjekt å høre om andre opplever det samme som meg. Eller høre fra folk som kan litt om temaet. Endret 30. oktober 2009 av Phaedra
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2009 #2 Skrevet 31. oktober 2009 Jeg har det på sammme måte, men har generell angst ellers også. Synes den blir verre før mensen.
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2009 #3 Skrevet 31. oktober 2009 Psykiateren som jeg gikk til spurte også om det var endringer i angstnivået i forhold til syklusen, så det kan jo tyde på at der er sammenhenger.
Gjest mensa Skrevet 31. oktober 2009 #4 Skrevet 31. oktober 2009 Ja, jeg merker en forskjell. I høyeste grad! Før mensen går jeg fra å være en ganske stabil person, med et normalt jevnt humør, til å bli et deprimert vrak med impulsive innfall og angst for alt og alle. Jeg sliter litt med angst og lettere depresjon fra før, men merker en sterk oppblomstring i dagene før mensen. Det begynner minst en uke før, og forsvinner 1. eller 2. dagen jeg har mensen. Jeg har spurt psykologer om dette, men det virker som de ikke er spesiellt interessert i dette temaet. Rart i grunnen, for jeg merker en betydelig forskjell i psyken. I tillegg har jeg lest forskjellig forskning om kvinner og pms hvor det f.eks står en del om sammenhengen mellom drap begått av kvinner og pms. Det sies at når kvinner først dreper, så skjer det oftere når hun er premenstrell. Og det overasker meg i grunnen ikke.
Gjest *smak* Skrevet 1. november 2009 #5 Skrevet 1. november 2009 (endret) Huff, leste om ei i Det nye for mange år siden. Tror hu hadde drept mora si og ble frikjent fordi hun var premenstruell. Den er drøy synes jeg.. Endret 1. november 2009 av *smak*
sebra Skrevet 1. november 2009 #6 Skrevet 1. november 2009 ja jeg får angst , og blir veldig paranoid rett før jeg skal ha mensen.og for å ikke snakke om følsom , jeg griner av alt på tv nesten hahah...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå