Gjest tst Skrevet 30. oktober 2009 #1 Skrevet 30. oktober 2009 Er usikker på om jeg havner inn i risikogruppen. Enten "kroniske luftveissykdommer (inkludert astma med behov for stadig legemiddelbehandling eller innleggelser), spesielt personer med nedsatt lungekapasitet": eller "nedsatt forsvar mot infeksjoner, uansett årsak"? Er: Allergiker (dyr + sesongallergi, på det verste kan jeg også bli tungpustet og får følelsen av at jeg ikke får inn nok luft.) Er en sart type, har diverse matvareintoleranser og en eller annen tarmlidelse de ikke har greid å finne ut hva er. Tar ikke medisiner mot dette, men en lege trodde det kunne være Ulcerøs Kolitt og ville at jeg skulle prøve kortisontabletter, men dette satte jeg på vent fordi en annen lege mente jeg burde vente og se. Har hatt masse stress de siste årene og har vært mye syk, dvs. ofte forkjølet, trøtt, diaré, generelt slapp og lite energi. De siste 3-4 mnd har jeg hatt hoste og til tider "sting" i brystet. (Har ikke brydd meg om å sjekke ut dette fordi det "alltid" er noe som feiler meg uansett.) Faller jeg inn under risikogruppen, i så fall hvilken?
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2009 #2 Skrevet 30. oktober 2009 Det du skriver er som å lese om meg selv. Har AKKURAT de samme plagene du har =) Men, jeg er visst ikke i risikogruppen sa legen. =) Og det er jeg glad for. Jeg har ikke lyst til å ta vaksinen uansett, og er mer redd for den enn for å få svineinfluensaen.
Gjest t Skrevet 30. oktober 2009 #3 Skrevet 30. oktober 2009 Du er nok ikke i risikogruppen dessverre.
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2009 #4 Skrevet 30. oktober 2009 Du er nok ikke i risikogruppen dessverre. Det er jo ikke dessverre, det er HELDIG å ikke være i risikogruppene Trådstarter, du er ikke en risikogruppe Flott for deg Det vil si at du har mye mindre sjanse for å få alvorlige komplikasjoner, av svineinfluensa og diverse andre sykdommer og infeksjoner.
Gjest t Skrevet 30. oktober 2009 #5 Skrevet 30. oktober 2009 Jo, det er dessverre fordi en person som ofte blir småsyk har lettere for å pådra seg sykdommer. Men kan ikke få vaksinen fortere for det, og det er derfor det er dessverre for personen når han/hun ønsker å ta vaksinen, men ikke får gjort det (enda).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå