Gå til innhold

Er barnet ditt verdens søteste?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Nydelige bilder, men ingen av de babyene var spesielt vakre, sånn egentlig.

Du har jammen kyniske øyne...

Skrevet
Samme her! Jeg har verdens nydeligste datter! :rødme:

Flere ukjente folk har stoppet meg når vi er ute, eller står i kø for å fortelle hvor nydelig hun er, og hvor markerte fine trekk hun har :sjenert:

Og jeg tror jeg ville ha klart å se det hvis hun ikke var det, tanteungen min er blant annet ikke en superpen unge, han har noen rare trekk :sjenert:

Det kan forandre seg når de blir eldre. Plutselig er tanteunken en kjempekjekk gutt, og datteren din har merkelige trekk.

Skrevet
Det jeg stusser på, er dere som virker oppriktige når dere klager over at folk er ærlige om at deres baby ikke er vakker som nyfødt? Er man ikke voksen her eller? Når man føler det slik så er det vel ingen skam, vakkert er vakkert. Et vakkert ytre er da uansett ikke viktig. Jeg synest at det er dere som burde bli kritisert for å snakke negativt om de som ikke er noe annet enn ærlige med seg selv....

Men har dere sett forresten? : http://lisaharrisonphotography.com/blog/?t...by-photographer :)

Herregud,noe så nydelig!!

Skrevet
Du har jammen kyniske øyne...

Tull. Det var ikke noe pent med de bildene der. Oppstilt, standard, kjedelig, upersonlig. Sikkert søte unger i en mer naturlig setting.

Skrevet
Jeg husker godt den første tiden på barselavdelingen da jeg fikk min eldste gutt. Jeg synes oppriktig synd på samtlige av de andre mødrene på rommet vårt, siden det var helt åpenbart at jeg hadde fått den vakreste babyen. Virkelig oppriktig synd på.

Da jeg fikk minstemann, var jeg litt mer avslepet, og hadde absolutt evnen til å se at han ikke var blant perlene, for å si det sånn. :filer:

Men han har tatt mange igjen, da!

Konklusjonen er vel at, ja, jeg har absolutt evne til å se at det finnes penere unger enn mine.

Hih , så godt det finnes flere av oss som så skjønnheten i ens egen baby i mye større grad enn skjønnheten i andres babyer ;) .

Skrevet

Her var det kvalmende mye skryt fra overstolte mødre! :kgbaby:

Jeg ser mange søte og sjarmerende unger, men de fleste skiller seg egentlig ikke ut ifra mengden. Det gjør nok ikke min heller, siklende og med dumboører (som han sakte men sikkert vokser seg til.)

Men jeg elsker han likevel... :fnise:

Skrevet

Då eg fekk mitt første barn, syns eg ikkje han var spesielt pen. Heilt grei liksom ;) Men han blei mykje penare etterkvart. Då han var eit halvt år var han blitt ganske pen, og då han nærma seg året, var han blitt heilt nydeleg, og er det enno (snart 2 år). Får stadig kommentarar frå kjende og ukjende om kor pen han er.

Andremann var derimot ein heilt nydeleg baby - masse svart hår, store, mørkeblå auger og pene ansiktstrekk. Men etter ein månad eller to hadde mesteparten av håret ramla av, han hadde fått ein merkeleg "gusje" augefarge, og så generelt ikkje spesielt pen ut. No er han 5 mnd og er ikkje veldig pen - ein normalt søt baby, men når eg ser på bilder av broren på same alder, ser eg jo at han var penare.

Trur eg er blant dei som greier å sjå forhaldsvis objektivt på kor pene eigne ungar er. Det er liksom opplest og vedtatt at ein skal syns ungane sine er verdas vakraste, og ikkje minst at ein skal syns alle ungane sine er like pene. Trur nok ein del ikkje vil innrømme at dei syns einw av ungane er penast... Men så lenge ein ikkje seier noko om det til ungen, er det vel ikkje noko farleg det? Ein er vel like glad i dei likavel, og det er så masse anna som er viktigare enn utsjånad.

Skrevet
Det jeg stusser på, er dere som virker oppriktige når dere klager over at folk er ærlige om at deres baby ikke er vakker som nyfødt? Er man ikke voksen her eller? Når man føler det slik så er det vel ingen skam, vakkert er vakkert. Et vakkert ytre er da uansett ikke viktig. Jeg synest at det er dere som burde bli kritisert for å snakke negativt om de som ikke er noe annet enn ærlige med seg selv....

Men har dere sett forresten? : http://lisaharrisonphotography.com/blog/?t...by-photographer :)

Hmm.. var det noe spesielt med de babyene der? Noen fine bilder, men ikke utpreget vakre barn. helt ordinære.

Skrevet

Syns faktisk de fleste barn er søte jeg. Allefall fra ca 3 mnd al der. Da min første ble født var jeg helt forelska i han. Gikk rundt på føden og syntes han var søtest av alle barna. Masse mørkt hår og feilfri hud. I ettertid er han helt lys og veldig "Emil" lignende. Har flere ganger opplevd at fremmede har tatt bilder av han fordi de har syntes han er så fin. (liker jo ikke det helt jeg da..)Da sistemann ble født syntes jeg selvsagt han var verdens herligste og skjønneste unge, men noe ulik førstemann. sistemann ble tatt med vakum og var 4.5 kg. Han er nå 6 mnd og over 10 kg, så han er litt av en klump. Skjønner at andre kanskje ikke synes han er verdens vakreste, men han er det for meg :rødme:

Skrevet

Jeg vet ikke om det er objektivt eller subjektivt, og det driter jeg forsåvidt i, men jeg har verdens flotteste og vakreste unge. Helt sikkert:-) For oss er han det.

Skrevet

Mammaøyne er noen sterke og magiske briller ;) Jeg syns helt ærlig at min lille gutt er verden søteste gutt, og det hadde jeg nok syntes uansett hvordan han så ut ;)

Gjest Gjest_Pappa_*
Skrevet

Jenta mi på 10 år er tjukk og fleskete, temmelig lite pen (for å si det diplomatisk) i ansiktet og ser mest ut som en gris med gulrotfarget parykk. Hun har virkelig fått det verste fra moren sin og meg (men mest fra moren sin, pleier jeg å erte fruen med :fnise:).

Men neimen så glad en er blitt i a' likevel :klemmer:

Er nesten litt søtt hvordan hun selv ser ut til å tro at hun er den søteste jenta i klassen :lur:

Skrevet
Jenta mi på 10 år er tjukk og fleskete, temmelig lite pen (for å si det diplomatisk) i ansiktet og ser mest ut som en gris med gulrotfarget parykk. Hun har virkelig fått det verste fra moren sin og meg (men mest fra moren sin, pleier jeg å erte fruen med :fnise:).

Men neimen så glad en er blitt i a' likevel :klemmer:

Er nesten litt søtt hvordan hun selv ser ut til å tro at hun er den søteste jenta i klassen :lur:

Disse uttalelsene synes jeg var langt over kanten. Høres forøvrig ut som et tulleinnlegg, men pent sagt var det ikke.

Gjest Gjest_Pappa_*
Skrevet
Disse uttalelsene synes jeg var langt over kanten. Høres forøvrig ut som et tulleinnlegg, men pent sagt var det ikke.

Hvorfor?

Jeg var da bare ærlig siden dette er et forum med full anonymitet. Og trådstarter spesifiserte også "Vær ærlig nå!".

Det kunne da aldri falt meg inn å si dette til min datter, men selv et kjærlighetsfullt pappaøye kan se at hun definitivt ikke sto først i køen da utseende ble delt ut! :)

Gjest Gjest_Mira369_*
Skrevet
Hvorfor?

Jeg var da bare ærlig siden dette er et forum med full anonymitet. Og trådstarter spesifiserte også "Vær ærlig nå!".

Det kunne da aldri falt meg inn å si dette til min datter, men selv et kjærlighetsfullt pappaøye kan se at hun definitivt ikke sto først i køen da utseende ble delt ut! :)

Da bør dere kanskje passe på hva dere putter i henne? Hvis ikke dere har LYST til at hun skal bli et enda større fleskeberg da - så har dere også mer å humre over...

Gjest Gjest_Pappa_*
Skrevet
Da bør dere kanskje passe på hva dere putter i henne? Hvis ikke dere har LYST til at hun skal bli et enda større fleskeberg da - så har dere også mer å humre over...

Vi har da ingen interesse av å nekte henne mat. Slik er ikke vår filosofi. Den dagen jentungen selv mener dette er et problem skal hun gjerne få gå på diett, men når hun trives med selv ser vi ingen grunn til å presse henne inn i samfunnets forskrudde idealer. Vi elsker jenta vår selv om hun er et fleskeberg :)

Gjest Gjest_Mira369_*
Skrevet
Vi har da ingen interesse av å nekte henne mat. Slik er ikke vår filosofi. Den dagen jentungen selv mener dette er et problem skal hun gjerne få gå på diett, men når hun trives med selv ser vi ingen grunn til å presse henne inn i samfunnets forskrudde idealer. Vi elsker jenta vår selv om hun er et fleskeberg :)

Jeg håper dette er kødd? Når man bevisst gir ungene uvettige matvaner så er man også med på å gi dem dårlig helse. Hva med diabetes eller andre sykdommer? Mobbing? Når hun oppdager at hun er et fleskeberg så kan hun begynne og slanke seg så det går over stokk og stein (les; spiseforstyrrelser)? Eller hun blir feit og ulykkelig uten evne til å bli normalvektig.

Ærlig talt; dere feter opp julegrisen deres bevisst. Slikt gjør meg rystet.

Hva med å lære henne sunne matvaner og at hun er vakker som hun er uansett - selv med noen kilo for mye? Men - å la henne bli et fleskeberg; dét er SKIKKELIG dårlig gjort!

Skrevet

Denne tråden synes jeg faktisk er ganske festlig:-)

Skrevet (endret)

Førstemann var verdens vakreste da hun ble født syntes jeg. Helt til tre måneder senere. DA hadde hun blitt vakker, og når jeg så bildene fra barselavdelingen fikk jeg helt sjokk - hun så rett og slett ikke ut! (ikke hennes skyld, hun var dysmatur og hadde vært gjennom en hard fødsel :ler: ). Men det så jeg heldigvis ikke før etterpå.

Andremann syns jeg så helt vanlig ut, og jeg holdt på å ta med meg feil unge flere ganger fra gangen etter dusjen på barsel. Hun var liksom bare rund, hårløs og med blå øyne hun - det var ihvertfall tre av dem som var helt like. Jeg måtte se ordentlig nøye etter før jeg fant henne, og heldigvis merker de vognene godt :ler:

I dag er jentene mine de vakreste i verden. Mye vakrere enn alle andre barn. Selv om andre kan være pene, er ingen mer pene, liksom. Og jeg er også klar over at det ikke er objektiv, men det skal man vel ikke være overfor egne barn?

Endret av Sissan
Skrevet
jeg er også klar over at det ikke er objektiv, men det skal man vel ikke være overfor egne barn?

En viss distanse skader aldri :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...