Gå til innhold

Er barnet ditt verdens søteste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke barn selv, men jeg synes niesen min er verdens søteste og kuleste og mest sjarmerende unge. Jeg synes hun er veldig vakker også, men akkurat på det området har jeg ikke noe problem med å se at andre kan være objektivt sett enda penere (ha penere/mer klassiske trekk osv). Antagelig finnes det barn som er enda mer sjarmerende enn niesen min også, men hva så - hun har sjarmert MEG, det har ikke de barna jeg ikke kjenner gjort. Forresten kjenner jeg jo noen andre barn også, venninners unger og slikt, og de har også god plass i hjertet mitt.. Og det er jo rom for å være glad i flere barn, uten at det går utover noen... Jeg synes det er vanskelig å rangere slikt for mye, greit nok at jeg er MEST glad i niesen min, men utover det setter jeg ikke opp lister over hvor mange poeng barna scorer på sjarm/snørr/utseende osv...

Gjest ikkelikeoverflatisk
Skrevet

Pene og mindre pene og stygge babyer? Ha dere for gode til slikt da. Å sammenligne dem med andre barn og noen av dere sier dere synes synd på andre mødre for det ikke er noen som har like vakkert barn som dere selv, eller at dere ble lei dere for at barnet deres ikke var pent? Ingen babyer er stygge eller mindre pene - alle er vakre på hver sin måte. De er BABYER for guds skyld! For en utrolig overflatisk tråd!!

Skrevet

Jeg synes så klart at barna mine er de søteste og vakreste av alle barn, begge to. :yvonne:

Skrevet

Jeg synes min baby er helt nydelig! Alle trekkene er helt bedårende, og han er MYE finere enn alle andre babyer jeg kjenner :D

Han har en fetter som er utrolig søt, så jeg var litt bekymret for at min skulle bli mye mindre søt, men det tror jeg ikke han vil bli, puh! (Noen av babyene til folk jeg kjenner er ikke søte i det hele tatt, uff..)

Gjest ikkelikeoverflatisk
Skrevet
(Noen av babyene til folk jeg kjenner er ikke søte i det hele tatt, uff..)

Hvordan kan du si noe sånt? Jeg får dårlig samvittighet på dine vegne nå.. De er babyer! Hvordan kan man si at noen babyer er mindre pene enn andre? Herregud, KG når nye høyder. Det gjelder absolutt ikke bare deg ViljaH, det gjelder flere som har svart i denne tråden. En ting er å svare at mine barn er verdens vakreste for meg. Det forstår jeg jo, jeg har også barn. Men å si at man synes synd på andre mødre som har "stygge" barn, eller at man kjenner babyer som ikke er søte? Ha dere for gode da, herregud!

Skrevet

Jeg kjenner/har kjent også mange babyer som ikke var det granne søte å se på.

Måten øyet umiddelbart oppfatter et utseende på, har da ikke en dritt å gjøre med om de er babyer eller voksne? Herregud, DET blir for naivt av deg, ass...

Fortell meg hva som er søtt eller billedvakkert ved en baby med utslett, snørr, deformert hode etter sugekopp eller tang osv osv?

Det som blir overfladisk, er å nekte å se at noen mennesker, baby eller ei, er ikke like velsignet på utseendefronten som mange andre. Det betyr ikke at man ikke er glad i de, synes de er sjarmerende, ser skjønnheten gjennom øynene til noen som er glad i de osv osv osv...

Gjest er det mulig
Skrevet
Hvordan kan du si noe sånt? Jeg får dårlig samvittighet på dine vegne nå.. De er babyer! Hvordan kan man si at noen babyer er mindre pene enn andre? Herregud, KG når nye høyder. Det gjelder absolutt ikke bare deg ViljaH, det gjelder flere som har svart i denne tråden. En ting er å svare at mine barn er verdens vakreste for meg. Det forstår jeg jo, jeg har også barn. Men å si at man synes synd på andre mødre som har "stygge" barn, eller at man kjenner babyer som ikke er søte? Ha dere for gode da, herregud!

Men herremin, mange nyfødte er jo rett og slett ikke særlig pene. Det er jo akkurat som musunger og fugleunger, de er jo ikke akkurat vakre når de kommer ut. Du er jo hysterisk.

Heldigvis blir nå de aller fleste søte etter noen uker.

Skrevet

Som baby vet jeg ikke helt om noen er veldig søte egentlig... :ler:

I ettertid har jeg sett at datteren var utrolig søt fra ca ett år og opp til fem årsalderen (nå er hun snart atten). Hun var rett og slett eksepsjonelt sjarmerende og nusselig; Hun var sosial og blid med lysblonde krøller, usedvanlig blå og store øyne, ferskenhud osv - men jeg tenkte ikke så mye over det da, selv om jeg fikk mye tilbakemeldinger på at hun var veldig søt.

Ser det nå som jeg har sett noen bilder og blitt litt overrasket egentlig :ler:

Nå er hun en helt vanlig jente utseendemessig. det var bare i småbarnsstadiet hun var übernusselig :ler:

• 3 måneder senere...
Gjest mamman til søta
Skrevet

Jeg synes at jenta mi er den vakreste av alle og jeg hadde også den følelsen på barsel av at det var litt synd på de andre som ikke hadde fått like vakre barn som meg.

Heldigvis er jeg tydeligvis ikke helt på jordet da, det er veldig mange andre som også synes at jenta mi er veldig vakker.

Husker da vi kom på helsestasjonen første gang og 6 bagger med babyer ble satt på gulvet. Jordmoren gikk rundt og tittet på de små, stoppet ved baggen til snuppa og utbrøt "Hun var da utrolig pen!".

Kjente at jeg ble veeeldig stolt da ja, samtidig som det også nesten kjentes litt pinlig i forhold til de andre.

Jeg tror grunnen til at så mange fant henne så pen helt fra starten av var at hun ble født med mye svart hår, veldig lange, mørke vipper og ganske mørke bryn. I tillegg har hun store knallblå øyne. Det ga henne liksom et tydelig ansikt med definerte trekk veldig tidlig.

Men antageligvis hadde jeg nok syntes at hun var den vakreste uansett hvordan hun så ut.

Det hender ofte at jeg synes at andre barn er nydelige også, men jeg har aldri syntes at noen er enda penere enn min egen.

Skrevet

Jeg kan si med hånden på hjertet at jeg ikke har sett noen barn som er vakrere enn mitt.

Hun var vakker da hun ble født og hun har alltid vært vakker.

Selvfølgelig ser jeg andre barn som er nydelige, men ingen slår min lille frøken. :rødme:

Hadde forøvrig ikke hatt noen problemer med å innrømme det hvis det var andre veien. :fnise:

Gjest Fugl Fønix
Skrevet

Jo, mitt barn er nok verdens skjønneste lille jente. Har syntes det siden ho ble født. Forventer ikke at alle andre skal synes det, da ;)

Gjest AnneShirley
Skrevet
Jeg kan jo se at noen er penere enn andre, og jeg kan godt tenke "for en vakker unge" om et annet barn, men jeg har ennå ikke sett et barn som er penere enn mitt barn.

Signerer.

Gjest ung mor
Skrevet

min sønn er den vakreste ja... hehe :P

Men, fra spøk til alvor; allerede på barsel avdelingen fikk han masse oppmerksomhet pga utseendet sitt -og det har i dag 7 år senere, opprettholdt seg. spesielt damer som kommer bort og skryter av han.. han har nå begynt på skolen, og skaffet seg endel eldre kompiser.. redd han fort kan bli en av de "tøffe", kjekke guttene...

-prøver å holde han litt på "jorda" og ikke minst, lære han at jenter, de behandler man pent.

Jeg ser dessverre også det at andre barn dessverre ikke er like velsignet som han .. Likefullt stolt mor - men baserer meg mer på å skryte av inteligensen hans (tror fort det kan bli for mye på utseende)

Skrevet
Det jeg stusser på, er dere som virker oppriktige når dere klager over at folk er ærlige om at deres baby ikke er vakker som nyfødt? Er man ikke voksen her eller? Når man føler det slik så er det vel ingen skam, vakkert er vakkert. Et vakkert ytre er da uansett ikke viktig. Jeg synest at det er dere som burde bli kritisert for å snakke negativt om de som ikke er noe annet enn ærlige med seg selv....

Men har dere sett forresten? : http://lisaharrisonphotography.com/blog/?t...by-photographer :)

Hvorfor skal babyene ha på de teite luene!Ødelegger jo hele bildet, og gjør det bare harry. Bildene hadde vært så mye finere uten effektene.

Skrevet

Når han var baby, kunne jeg tenke han var litt snål-søt pga utskett og veldig rundt hode, hi hi. Men han er virkelig verdens vakreste, har syntes det fra han ble ett. :yvonne: Ingen er mer fantastiak som han!!

Skrevet

I min verden er min unge den aller søteste, ja :)

Skrevet

min er verdens yndigste lille gutt og veldig god og kosete, og han er bare en sånn du kan klemme halvt ihjel..

men utseende er ikke perfekt i andres øyne

og heller ikke all oppførsel..

men det for så være..

Skrevet

Barna mine er så klart de aller vakreste jeg har sett. :rødme:

Skrevet
Jeg synes helt oppriktig at barnet mitt er verdens søteste. :ler: Før jeg fikk barn så jeg på andre babyer og tenkte "Å, så søt", nå tenker jeg "Hmm, den babyen er ikke like søt som min" ;)

Det høres skikkelig fælt ut, og jeg innser at det ikke er sant, jeg er bare skikkelig hormonpåvirket. Men det føles likevel sånn.

Samme her! Jeg har verdens nydeligste datter! :rødme:

Flere ukjente folk har stoppet meg når vi er ute, eller står i kø for å fortelle hvor nydelig hun er, og hvor markerte fine trekk hun har :sjenert:

Og jeg tror jeg ville ha klart å se det hvis hun ikke var det, tanteungen min er blant annet ikke en superpen unge, han har noen rare trekk :sjenert:

Gjest Gjest_Lisa_*
Skrevet

Hei!

Jeg synes oppriktig talt at lillegutt er verdens vakreste :yvonne:

Han har arvet mørke trekk fra meg som øyne og hår. Jeg kommer fra Sør Amerika:) Men han er også lik faren sin, som er melkehvit :P . Gutten vår er gyllen i huden som om han har vært på sydenferie :)

Han er alltid i godt humør og ikke folkesky akkurat. Blir ofte stoppet og fortalt hvor fin gutt vi har :)Og da pleier han å sjarmere, så jeg tror nok at han får selvtillit nok. Er nesten litt redd det vipper i feil retning når han blir større...

Uansett:

Jeg er så stolt!!! :D

Han skiller seg jo litt ut, men det er bare positivt synes vi.

Gleder oss til å få enda flere nydelige barn.

Helsesøster sa til oss i et ubetenksomt øyeblikk: "Dere er flinke til å lage barn" :ler: Da lo vi godt :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...