Gå til innhold

Telefonselgere...


Zulu

Anbefalte innlegg

Har nå fått meg hustelefon og er rimelig LEI av at det ringer selgere til alle døgnets tider med det "Beste tilbudet" på ALT!!! Ringer jo opp til flere om dagen.. :evil:

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å reservere meg mot slike selgere??

Zulu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest GreenSky

Reservere deg? NEI NEI NEI! Tenk så mye gøy du kan ha det med dem, da... :kul: Den klassiske er vel denne: "Du, kan du bare vente et liiiite øyeblikk?" Så legger du bare fra deg telefonen, men du tar oppvasken, ser på tv eller noe annet.

På den annen side, selgere er jo mennesker de også. Har jobbet som telefonselger selv, faktisk. Fikk høre mye uhøflig fra mange, ja! Hva med å bare si høflig "takk, men nei takk!"

Vet ikke om det går an å reservere seg. Det gjør sikkert det, men det vil nok ikke virke 100%. Det vi gjorde, var å gå alfabetisk gjennom telefonkatalogen, nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vi gjorde, var å gå alfabetisk gjennom telefonkatalogen, nemlig.

...og det er ulovlig og kan meldes til Datatilsynet ved misbruk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du er reservert har ikke telemarketingselskapene lov til å ringe deg opp. Når du opplyser om det til selgeren er han/hun forpliktet til å avslutte samtalen å legge på.

Og det med telefonkatalogen er ikke lov.

Mae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hjelpen :blunke: Har lagt meg inn på siden som Donpedro ga linken til. Er ikke uhøflig mot de som ringer, men syntes det f.eks er kjedelig å bli vekket av en som har et eller annet fantastisk tilbud å komme med... Det får holde med reklamen jeg får i posten...

Zulu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la ut disse rådene i en tidligere tråd om temaet:

Råd mot innpåslitne telefonselgere:

-Syng Knutsen & Ludvigsen`s telefonsang, helt til du hører de har lagt på!

-Legg ut om "personlige problemer". Understrek hvor godt det gjør å endelig snakke med noen om det....

-Trykk på tastene. Legg skylden på selgeren, og be ham slutte med den pipingen,-øyeblikkelig!

-Prut, prut, og atter prut!

-Le hysterisk, inntil du hører opptattsignalet!

-Forandre dialekten din ca hvert 10.sekund.

-Pust tungt, og spør hva selgeren har på seg!

-Imiter selgerens stemme & dialekt!

-Sett selgeren på venting, og gå og se på TV.

-Lær deg å imitere lyden av at man drar i toalettsnora (skyller-ned-lyd) og lag denne lyden, hver gang selgeren snakker om produktet!

-Prøv å overtal selgeren til å kjøpe noe av deg...-tv`n, en gammel kassettspiller, den gamle bulka Lada`n, etc.

Tipper man blir kvitt dem!;-D :ler: Husk at det er han/hun som har betalt samtalen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det er sagt: det er ulovlig å ringe til folk som har reservert seg. De som driver med telefonsalg er pliktige til å vaske registerne sine minst hver 3. måned. Så om man registrerer seg, kan det gå inntil 3 måneder før man blir kvitt telefonselgerne. Jeg reserverte meg for 2,5 år siden og er strålende fornøyd. Det er 1 selger som har prøvd å selge noe til meg etter at jeg har sagt jeg har reservert meg. Sikkert 100 som har ringt (er på jakt etter mannen min).

Jeg avbryter selgeren og sier følgende: "Skal du selge meg noe, så har jeg reservert meg mot telefonsalg". Da sier de "greit, hadet".

Dersom de ikke gir seg, så er det bare å spørre hva bedriften de jobber i heter - og hvilken oppdragsgiver de jobber for. De som ikke gir seg da, de fortjener å få en skriftlig klage (oppdragsgiver vil nok ikke akseptere slik oppførsel).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Det får holde med reklamen jeg får i posten...

Zulu

Du kan reservere deg mot den reklamen også.

Du fyller ut et llite skjema på postkontoret, og så får du et klistremerke til å sette på postkassen.

Og får ikke mer reklame ombært av postbudet, en del private ombærere av reklame driter i klistrelappen, men de fleste følger oppmodningen.

Litt utenfor temaet, men pytt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Arg, nå ringte akkurat Sjømannskirken. De ringer i tide og utide for å snakke med sambo. Vi reserverte oss mot telefonsalg for over et halvt år siden, men Sjømannskirken har tydeligvis ikke hørt om (eller overser) 3 mnd regelen). Men han jeg er sammen med sier jo ikke fra om dette. Noe som irriterer meg grenseløst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har reservert meg. Og får så godt som ingen telefonselgere på tråden. Min mann har derimot ikke registrert seg, og han får alle telefonene. SOm jeg må ta... (han jobber i en bransje som gjør det aktuelt å følge med på slikt no')

Et annet knep, som jeg bruker aktivt, er å være lite hjemme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble ringt opp veldig mye en periode. Så reserverte vi oss mot telefonsalg (det er nå ihvertfall ett år siden) og siden da har det bare ringt et par stykker. Til dem sier jeg da at "Dessverre, vi har reservert oss mot telefonsalg" sier hadet og legger på. Kanskje litt frekt å være så kort, men jeg synes de er frekkere når de ikke følger loven og ringer etter oppdaterte lister. Neste gang noen ringer derimot har jeg tenkt å spørre hvor de har fått nummeret vårt fra. Interessant å høre hva svaret på dét er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest timien, ikke innlogga

Husk at enkelte selskap ikke har plikt til å vaske listene sine, siden du på en eller annen måte er kunde.. fx telenor (fatavgift) Disse hjelper det ikke å reservere seg mot. Jeg tror heller ingen bruker "telefonkatalog" metoden mer :-?

Men uansett husk at telefonselgere bare gjør jobben sin og det nytter lite og bli sinte på dem. Mat på bordet må alle ha, og det er like lite hyggelig for dem å ringe opp sure folk som det er for de sura folka å bli oppringt! :sinnatagg:

Hilsen en meget hyggelig telefonselger!! :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...