Gå til innhold

Loette 28


Gjest Syrin_Ulven

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vet ikke om det er helt riktig, men det finnes ikke Loette med 21 piller slik det gjør med Yasmin så de er vel der for en grunn? Mener legen sa til meg en gang at de inneholder hjelpestoffer.. Uten at jeg vet hva det er.

Det med å hoppe over de hvite og gå til neste brett er helt greit. Men etterhvert vil du få mellomblødninger så det lønner seg og ta de hvite etter noen brett. Men tror ikke det er noen grunn til å vente noen brett...

Bivirkningene skal gi seg etter ca 3 måneder, altså en pakke.

Det er flere år sia jeg startet med Loette så husker ikke nøyaktig hva legen sa, men jeg har ihvertfall gjort det sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med Loette for snart et år siden. Det jeg har funnet ut er at den har veldig lav dose med hormoner (sikkert derfor så mange går på den). Det gir færre bivirkninger, men for meg er det ihvertfall veldig viktig å ta de til samme tid. Jeg har slurvet med det, og da kommer det fort mellomblødninger og rot. Etter at jeg tok meg sammen har det gått mye bedre. Jeg tar heller aldri de hvite pillene, du må bare huske å begynne på et nytt brett:D Ville også gått på to brett før jeg utsatte, det fikk ihvertfall jeg beskjed om.

Endret av Sunlis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nattvette

Takker for svar, begge to..

Pleide gå på trionetta, og der hoppa eg over de hvite pillene hver gang (selv når eg ikkje utsatte) siden eg hadde litt problemer med å svelge pillene.

Eg glemte heilt å spørre legen når eg var der, men når eg tok trionetta sa helsesøstera at man kunne utsette ei stund, men burde la blødningen komme 1-3 ganger i året iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Syrin_Ulven

Åååååh, eg klikker snart. Ferdig med brett nummer to om litt over ei uke (i morgen skal eg begynne på de hvite pillene i mensen uka, eg skippa disse på forrige brettet og hoppa rett på det nye). De siste tre ukene har eg hatt blødning og ømme vonde pupper. Eg blir gal, vil at det skal slutte å blø nå! Var bare veeeeldig liten svak blødning første uka, men så hadde eg sex med sambo når det nesten var slutta komme noe, og da løsna visst pluggen eller noe for det var da ei heil uke med skikkelig mensen blødning (uka etter eg skulle hatt mensen). Siste uka har det vært litt "utvanna" blod, men det slutter jo fanken ikkje komme ut. Og har hatt vondt i puppene, og har ikkje orka bh på sikkert 2 uker pga veldig ømt.

Siden eg snart må hente nye p-piller (og må da snakke med legen om mulige bivirkninger), så lurer eg på om det kanskje er best å bare bytte merke eller middel?

For om det skal være slike blødninger så kommer eg til å bli sprø. Hater bind-dritten, hater å blø, hater dumme reaksjonen eg har fått med litt kviser i ansiktet, hater å ha vondt i puppene (men de er litt hovne, og det er heilt greit :gjeiper: ), og om det ikkje stopper snart så blør eg vel i hjel. Vil ikkje blø i jula! Eg vil kunne ha på meg sexy undertøy, sexy kjole, og kunne ha sex uten å dekke til heile senga for å unngå flekker på lakenet! :tristbla: Grrr.

Sitter å vurderer p-sprøyta eller p-plasteret ganske sterkt nå. Liker ikkje p-piller egentlig, fordi eg har problemer med å svelge de. Klarer fint de eg har nå, men om eg får noen som kanskje er større så går det ikkje. P-plaster tror eg egentlig ikkje er så bra idè fordi eg har ein tendens til å løsne de ved å klø på de når eg sover osv. Så da er det jo sprøyta da.. Problematisk om eg får reaksjon på den og det tar minst 3 mnd før det er ute av systemet igjen.. Og det med at det henger så lenge igjen i kroppen.

Wæææh, hjelp noen??

(Jada, klar over at tråden er litt gammel, men den er min og eg tenkte det var bedre å poste noe nytt her enn å lage enda ein ny tråd om p-pille-problemer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke hvor lenge du har gått på p-pillene, men de sier at det tar vel 3 mnd før kroppen vender seg til den typen p-piller du går på.

Ellers kan jeg reklamere litt for p-plaster. Jeg syns det er helt genialt! Jeg husket aldri å ta pillene, så det var uaktuellt for meg. Jeg har også problemer med å svelge tabletter, men for meg er det værre jo mindre de er av en eller annen merkelig grunn. Har sprøyteskrekk, så da tenkte jeg at jeg skulle prøve plasteret.

Jeg har ingen bivirkninger, annet enn at jeg hadde ømme bryster i de 1-2 første mnd, og det kommer også litt sånn innimellom. Det er ikke mye, og jeg har gått så lenge på p-produkter at det kan godt være det er normale ømheter som kommer også. Fikk det av p-piller også, men noen får jo ømme bryster en gang i mnd under eggløsning eller mens(?) eller noe sånt selv om de ikke går på p-produkter..

Uansett, man kan utsette mensen så lenge man vil, men det anbefales å ta pause etter å ha utsatt 3-4 ganger. Jeg kan ikke utsette lengre, for på den 3 gangen får jeg liten blødning, så da tar jeg fri uke da (på den uken jeg i teorien skulle vært plasterfri, altså 4 uke).. Jeg er alts 9uker uten mens, og så 1 uke med, og 9 uker uten :)

Jeg får større blødninger av p-plasteret enn av p-piller, men jeg får også mindre smerter så klarer meg uten smertestillende.

Vil si det eneste negative med p-plaster er at det ser stygt ut.. Du kan sjule det med trusen (dersom du velger å ha det på baken), men når du er naken ser det jo teit ut med et plaster på ene rompeballen ;) Det var også uvandt å ha på den første uken, følte at det klødde litt, nå har jeg vendt meg til det.

Jeg er i alle fall drit fornøyd med p-plaster!!

Endret av supermy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...