Gå til innhold

rosinbollene på shell


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

tittelen sier vel sitt. noen som vet hvor mange kcal en rosinbolle fra shell inneholder?

Kan ikke si noe om akkurat de bollene, men har regnet ut at en typisk middels stor hjemmebakt bolle inneholder omtrent like mye kalorier som en halvliter pils. 150-200 kcal. Kanskje litt mer hvis de inneholder mer sukker (jeg bruker å være nokså forsiktig med det). Dette er kanskje ikke noe man bør spise så alt for mye av.

Endret av Leifr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet på Shell og vet en bolle inneholder rundt 300 kalorier.

At mennesker vil ødelegge all kosen med å pugge kalorier i alt forstår jeg bare ikke.. En vet jo at en bolle inneholder med kalorier enn i ett eple, men når en først har bestemt seg for å unne seg en bolle så må det kunne gjøres uten å bare se tallet 300 kalorier istedenfor en deilig bolle, det jo drepe all gleden og ødelegge kosen. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som spør får jo svar :) Vil man ikke vite så spør man ikke.

Selvfølgelig! Var ikke noe mot deg jeg mente, hyggelig at du hjelper der du kan, tenkte mer på TS som spurte, jeg mener bare at noen ting er vel egentlig likså greit ikke å vite.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig! Var ikke noe mot deg jeg mente, hyggelig at du hjelper der du kan, tenkte mer på TS som spurte, jeg mener bare at noen ting er vel egentlig likså greit ikke å vite.. :sjenert:

Aha, da forstår jeg :) Helt enig med deg, enkelte ting er ikke nødvendig å vite, med mindre man spiser syv rosinboller fra Shell om dagen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, da forstår jeg :) Helt enig med deg, enkelte ting er ikke nødvendig å vite, med mindre man spiser syv rosinboller fra Shell om dagen :ler:

Hehe, jeg kunne absolutt IKKE jobbet ett slikt sted.. Det VET jeg!! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At mennesker vil ødelegge all kosen med å pugge kalorier i alt forstår jeg bare ikke.. En vet jo at en bolle inneholder med kalorier enn i ett eple, men når en først har bestemt seg for å unne seg en bolle så må det kunne gjøres uten å bare se tallet 300 kalorier istedenfor en deilig bolle, det jo drepe all gleden og ødelegge kosen. :sjenert:

For noen er det også glede og kos, og bevare kontroll over kaloriinntaket sitt, selv om de har bestemt seg for å unne seg en bolle. :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg TS, så kan kun snakke for min egen del.

Man skal selvsagt ikke henge seg så altfor mye opp i kalorier, men for endel av oss som sliter med vekten (jeg er en av dem) så er det å ha en viss oversikt over kaloriinnhold veldig nyttig. Av to onder, når vi først skal skeie ut, kan det være å hvertfall velge det beste alternativet. Det er endel skjulte kaloribomber. Man vet jo gjerne at det ikke er sunt, men en ting er gjerne veldig mye værre enn noe som ville gitt tilsvarende "nytelse".

Man bør så klart ikke se seg helt blind på kalorier, men å ha en viss oversikt over hvor "ille" en del ting er i forhold til andre ting er for mange viktig.

Hilsen jente som tidligere kunne finne på å spise 5 rosinboller til lunch i steden for to grovbrødskiver slik som nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal selvsagt ikke henge seg så altfor mye opp i kalorier, men for endel av oss som sliter med vekten (jeg er en av dem) så er det å ha en viss oversikt over kaloriinnhold veldig nyttig. Av to onder, når vi først skal skeie ut, kan det være å hvertfall velge det beste alternativet. Det er endel skjulte kaloribomber. Man vet jo gjerne at det ikke er sunt, men en ting er gjerne veldig mye værre enn noe som ville gitt tilsvarende "nytelse".

Absolutt et godt poeng :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilsen jente som tidligere kunne finne på å spise 5 rosinboller til lunch i steden for to grovbrødskiver slik som nå...

Forstår dette veldig godt. Var ikke meningen å trakke på noen tær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Forstår dette veldig godt. Var ikke meningen å trakke på noen tær!

Alt i orden, ingen tær tråkket på :)

Jeg innså heldigvis galskapen for en stund siden uten å faktisk undersøke hvor latterlig mange kalorier dette utgjorde. Men må si jeg ble litt sjokket nå å innse at jeg et par ganger i uken over lengre tid kjørte nedpå en lunch som dette. Ikke rart jeg la på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt i orden, ingen tær tråkket på :)

Jeg innså heldigvis galskapen for en stund siden uten å faktisk undersøke hvor latterlig mange kalorier dette utgjorde. Men må si jeg ble litt sjokket nå å innse at jeg et par ganger i uken over lengre tid kjørte nedpå en lunch som dette. Ikke rart jeg la på meg.

Klart at 5 slike boller utgjør en litt større andel kalorier enn to skiver med litt pålegg til lunsj, men om en unner seg noe (feks en slik bolle) en-to ganger i uken så mener jeg at det da er bedre å kose seg enn å kun se kalorier skrevet på bollen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg kan huske så er bollene på Shell 100g, og da er det vel rundt 340 tror jeg, det er 300 på de vanlige. SÅ er det rundt 340 på sjokoladeboller og rosinboller. Det er jo omtrent det bakers ol. sjokoladeboller/rosinboller, så da er det vel det samme for de fra shell.

Håper dette hjelper deg!

Og en ting Lotte, jeg vet du mener godt, men noen ganger kan du faktisk gi deg deg med den "uff, må du tenke kalorier når du skal kose seg". For ja, noen må faktisk tenke kalorier, særlig når man vet at det er snakk om boller, sjokolade ol. Jeg skulle ønske jeg kunne sett sett spørsmål om kalorier og snop, hvor du _ikke_ skriver "ikke tenk kalorier, kos deg du", enten gir du svaret på hvor mange kalorier det er, eller så skriver du ikke noe.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en ting Lotte, jeg vet du mener godt, men noen ganger kan du faktisk gi deg deg med den "uff, må du tenke kalorier når du skal kose seg". For ja, noen må faktisk tenke kalorier, særlig når man vet at det er snakk om boller, sjokolade ol. Jeg skulle ønske jeg kunne sett sett spørsmål om kalorier og snop, hvor du _ikke_ skriver "ikke tenk kalorier, kos deg du", enten gir du svaret på hvor mange kalorier det er, eller så skriver du ikke noe.

:)

Grunnen til dette er at det er altfor mange med ett anstrengt forhold til mat som ved gjentatte ganger kommer med disse spørsmålene og det synes jeg er synd samt det er ikke alltid nødvendig å vite alt, noen ting kan heller være en kos da det skjer en gang i uken og jeg vil ikke bidra til å ødelegge den gleden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Nei, det vet jeg ikke. Men da jeg for noen år siden begynte å legge om kostholdet mitt fant jeg fort ut at boller er helt bortkastet å spise. Det er så godt som ingen næringsstoffer i dem, og alt hvetemelet, gjæret og sukkeret saboterer for kroppen. Ikke for å være kjip, men det fins mange ting som smaker mye bedre enn boller, hvis du tenker deg litt om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det vet jeg ikke. Men da jeg for noen år siden begynte å legge om kostholdet mitt fant jeg fort ut at boller er helt bortkastet å spise. Det er så godt som ingen næringsstoffer i dem, og alt hvetemelet, gjæret og sukkeret saboterer for kroppen. Ikke for å være kjip, men det fins mange ting som smaker mye bedre enn boller, hvis du tenker deg litt om...

Nå tror jeg ikke noen tenker at de skal innta ett skikkelig næringsrikt måltid når de unner seg en bolle, mer som noe de skal kose seg med.

Alt en spiser/drikker må jo ikke være like næringsrikt, klart at kostholdet bør være det i den vanlige hverdag(da mener jeg at de vanlige normale måltider bør være næringsrike for kroppen sin del), men enkelte dager/ganger kan en unne seg noe utenom det vanlige !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,det tror ikke jeg heller. Herregud, hvis man skal tenke "det er ikke noe næring i boller, så hvorfor skal jeg spise det". Hvis man tenker slik så kan man ikke unne seg noe godt, for det meste av "godis" inneholder såkalte tomme kalorier, eller hva med folk som tar seg en drink i ny og ne? Det er jo bare "tomme" kalorier det også". Det går ikke an å tenke sånn, hvis man er sunn i matveien ellers.

Jeg ser ikke noe i veien med å skeie ut i helgene, eller kanskje en gang i hverdagen, bare man er flink ellers. Det verste jeg vet er sånne supersunne folk som hverken unner seg selv, eller andre noe godt, kan ikke fordra dem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,det tror ikke jeg heller. Herregud, hvis man skal tenke "det er ikke noe næring i boller, så hvorfor skal jeg spise det". Hvis man tenker slik så kan man ikke unne seg noe godt, for det meste av "godis" inneholder såkalte tomme kalorier, eller hva med folk som tar seg en drink i ny og ne? Det er jo bare "tomme" kalorier det også". Det går ikke an å tenke sånn, hvis man er sunn i matveien ellers.

Enig med deg her :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...