Gå til innhold

Jeg er så trett-


Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har de siste månedene vært svært trett. Trettheten har kommet snikende og bare blitt verre. Jeg blir ikke utvilt samme hvor mye jeg sover.

Jeg har lite energi og er helt ferdig etter den dag på jobb. I tillegg har jeg stive skuldre og hodepine flere dager i uken etter jobb.

Skal til legen, men hva skal jeg be ham sjekke?

Har tenkt å be om blodprosent, har mye stoffskiftesykdom på morssiden av familien så det bør vel og sjekkes ut, men er det andre ting jeg bør be om?

Er ellers frisk, er ikke gravid og bruker ingen medisiner.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_sliten_*
Skrevet

Du må først finne en lege som vet hva han gjør! Symptomene dine høres jo veldig ut som lavt stoffskifte. Hvis jeg var det ville jeg hørt på Sonjas stoffskifteforum om noen der kan anbefale en lege der du bor. Lykke til;)

Skrevet

Stoffskifte. Absolutt. Særlig når du har mye stoffskifte problemer i familien fra før av.

Skrevet

Kan det tenkes at du har jern mangel? Det kan også gi slike symptomer speseilt etter mensen.

Skrevet
Kan det tenkes at du har jern mangel? Det kan også gi slike symptomer speseilt etter mensen.

Jern mangel er veldig vanlig blant kvinner.

Be ham også sjekke d-vitamin. Jeg hadde mangel på både jern og d-vitamin og hadde ikke ork til noe som helst.

Gjest SmallTalk
Skrevet

Sist jeg var konstant trøtt og sliten hadde jeg skikkelig folinsyremangel, så jeg for min del ville sjekket opp dette. Da kunne jeg sove 14-15 timer i strekk, og fortsatt være sliten og trøtt når jeg sto opp (jeg oversov heller ikke). Generelt så var jeg så på bærtur at mamma trodde jeg rusa meg.

Skrevet

Dette kan være ganske mange ting. Selv om det ikke virker sånn på meg, burde du først og fremst sjekke med deg selv om du føler deg deprimert, om det er noe som stresser deg veldig ol. Etter det ville jeg foreslått en tur til legen. Fortell om alle "symptomer" du har. Få legen til å ta en generell sjekk på evnt. vitaminmangler, og om det er noen vitaminer utenfor "standaren", får du legen til å sjekke dette også. Om det ikke gjelder noe slikt, får du rett og slett snakke mer med legen og prøve å finne ut hva det er. Lykke til! :klemmer:

Gjest SmallTalk
Skrevet
Dette kan være ganske mange ting. Selv om det ikke virker sånn på meg, burde du først og fremst sjekke med deg selv om du føler deg deprimert, om det er noe som stresser deg veldig ol. Etter det ville jeg foreslått en tur til legen. Fortell om alle "symptomer" du har. Få legen til å ta en generell sjekk på evnt. vitaminmangler, og om det er noen vitaminer utenfor "standaren", får du legen til å sjekke dette også. Om det ikke gjelder noe slikt, får du rett og slett snakke mer med legen og prøve å finne ut hva det er. Lykke til! :klemmer:

Man bør ta det i motsatt rekkefølge. Først skal man f.eks utelukke stoffskifteproblemer som kan gi symptomer på depresjon, og andre mangler som kan føre til slapphet. Og hvis dette ikke hjelper, så skal man vurdere å sjekke opp om man er deprimert. Ettersom TS tydeligvis har stoffskifteproblemer i familien, så er dette noe som er ganske sikkert bør sjekkes opp før man begynner å vurdere depresjon som en årsak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...