Tulipa Skrevet 29. oktober 2009 #1 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg ønsker å høre deres erfaringer fra sjømannskirker eller ambasader rundt omkring. Vi drømmer om et bryllup i utlandet men er ikke sikker på hvor. Det eneste vi vet er at vi ønsker ikke å ha gjester (evt. bare forlovere) og å ha en uforglemmelig dag. Og vi ønsker gjerne å gifte oss utendørs. Så kom igjen. Fortell hvordan den store dagen deres var. Fornøyd med sermonien? Hadde dere brudekjole? med fra Norge? Hva kostet den? bukett? fotograf? hva gjorde dere etter vielsen?
Gjest ss Skrevet 30. oktober 2009 #2 Skrevet 30. oktober 2009 Jeg ønsker å høre deres erfaringer fra sjømannskirker eller ambasader rundt omkring. Vi drømmer om et bryllup i utlandet men er ikke sikker på hvor. Det eneste vi vet er at vi ønsker ikke å ha gjester (evt. bare forlovere) og å ha en uforglemmelig dag. Og vi ønsker gjerne å gifte oss utendørs. Så kom igjen. Fortell hvordan den store dagen deres var. Fornøyd med sermonien? Hadde dere brudekjole? med fra Norge? Hva kostet den? bukett? fotograf? hva gjorde dere etter vielsen? Vi giftet oss i utlandet, nærmere bestemt i sjømannskirken i Miami. vi hadde med familie, men det var noe vi selv valgte og ikke måtte. Vi hadde sermonien ute under noen palmer og det var en veldig hyggelig prest som viet oss. Alle i sjømannskirken i Miami er hyggelige og man føler seg så velkommen der. Etter vielsen dro vi på cruise i karibien. Men i Miami og florida er det mye å finne på for å få en fantastisk dag. Vi fikk familien til å ta bilder, men vi fikk også mail adresser fra prestene lenge før bryllupet til fotografer i miami som de kjente til. Brudebuketten kjøpte jeg hos en lokal blomsterforettning. Bestilte etter kattalog og fikk den levert på hotellet den dagen det var vielse. Jeg hadde med meg kjole fra Norge. Men man må ikke ha typisk brude kjole. Paret som skulle vies etter oss hadde på seg litt finere sommerklær. Annbefales veldig.
Gjest Gjest_Greta_* Skrevet 30. oktober 2009 #3 Skrevet 30. oktober 2009 Hei Vi hadde et sikkelig italiensk bryllup med www.italienskebryllup.com Vi giftet oss i Roma og hadde en utrolig romantisk uke og dag ! Vi var kun 4 stykker og hadde en større fest når vi kom hjem. For oss var det virkelig en drøm som ble til virkelighet og har veldig god erfaring med Italienske Bryllup. Anbefaler gjerne de til bryllup i Italia.
Tulipa Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 30. oktober 2009 Har faktisk tenkt litt på Miami. Godt å høre at det anbefales. Er det forresten lenge siden dere var der? Kan man spørre om hvor mye turen kostet?
Gjest ss Skrevet 30. oktober 2009 #5 Skrevet 30. oktober 2009 Har faktisk tenkt litt på Miami. Godt å høre at det anbefales. Er det forresten lenge siden dere var der? Kan man spørre om hvor mye turen kostet? Turer til Miami kan du få billig. Der er helt avhengig av hvor tidlig du bestiller fly billetter. Vi har fått billetter ned i tretusen (tror jeg) Hotell prisene varierer veldig og det beste er å finne ut slik ca hvor man vil bo og finne noen hoteller og sende mail for å sjekke pris. Har vært i Miami Mange ganger, og alltid bodd på forskjellige hoteller pga prisen varierer slik. Der som koster i Miami er å spise og oppleve ting. Pluss at man bør absolutt leige bil da alt blir mye lettere da. Om dere vurderer Miami anbefaler jeg at dere sender en mail til sjømannskirken der og spør om alt dere lurer på. De kan hjelpe med mye mer en bare selve bryllupet og vielsen.
Coronas Skrevet 1. november 2009 #6 Skrevet 1. november 2009 Hei Vi giftet oss i Thailand Phuket. Vi hadde ingen gjester. Vi hadde en seremoni hos munker i Wat Chalong i Phuket. Etterpå hadde vi hoved seremonien på stranden på Rawai beach. Fint pyntet alter, champagne, kake og MYE flotte bilder. Vi valgte munker og weddingmaster (ikke religiøs) fordi vi ville gjøre det annerledes. Minnene sitter som støpt. Kostet ikke mer en ca 15 000kr. Du får med alt som transport, seremonien i tempelet, pynt av alter, vi stod inni ett hjerte av røde roseblader, kaken, champisn, drikkevarer, bildene, fotoalbum, brudesminke og frisør. Dette var egentlig en pakke for gjester opp til 9 personer. http://www.wedding-phuket.com/
Tulipa Skrevet 9. november 2009 Forfatter #7 Skrevet 9. november 2009 Takk for svarene Kanskje det er enda flere som har erfaringer å dele?
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2009 #8 Skrevet 10. november 2009 Giftet oss i Spania i sommer. I sjømannskirke. Med kun nærmeste familie tilstede. Kjolen kjøpte jeg her hjemme, og tok den med som hånbaggasje på flyet. Det var en enorm stor kjolepose, reiste med SAS som var utrolig imøtekommende når det gjaldt å få den inn i flyet. Samme godvilje fikk vi i sikkerhetskontrollen også. Alle blomstene inkl. bukett kom på ca 100 euro. Buketten hadde jeg bilde av, og fikk en prikk lik. Synd den ikke varte evig! Mottagelsen hadde vi på et luksushotell i nærheten, maten besto av 5 retter og det var drikke inkludert. Det kostet 50 euro pr kuvert. Fotografen kunne ikke et ord annet enn spansk, men hadde forlover med som passet på at kjole og slør lå sånn noen lunde i orden da bildene ble tatt. Men det beste av alt ved bildene er omgivelsene. Det ble utrolig fine bilder fra stranden. Fotografen kostet 500 euro for tre lokasjoner pluss cd. Helt perfekt for de som ikke ønsker så stort bryllup. For selv om om man sender ut innbydelser et år i forveien, så betyr det ikke at flere deltar. Våre inviterte fikk sine invitasjoner et år i forveien, og da de fikk dem så skulle alle delta. Garantert. Men så kom sommeren plutselig, og da ble alt så vanskelig. Hadde ikke råd til to ferier, fikk ikke fri osv. Hensikten med å varsle tidlig er jo at man kan ordne rimelige billetter. Men det er svært få som gjør det, av diverse grunner,(kan jo bli slutt f.eks). Så når man kommer så nær i tid at man faktisk er nødt til å ta det inn over seg, så har det blitt dyrt, vanskelig med ferie, ungene vil et annet sted, partnere som har et mer perifert forhold til brudeparet vil bruke feriepenger på noe annet osv. Så det er litt naivt og tro at det blir stoooor fest når man legger bryllupet langt bort. Så det var en annen her inne som ville ha stort bryllup i Mexico, og skulle sende tidlig invitasjon. Synd og si det, men jeg har mine tvil...
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2009 #9 Skrevet 10. november 2009 Forresten, så valgte vi den amerikanske varianten av ritualet "Jeg, NAVN, tar deg NAVN til ektefelle. Jeg lover... osv. Den er ganske nylig innført i vår kirke også, og er alternativ til bare å svare "JA". Ganske spenstig syns jeg, og litt mere nervepirrende, for her gjentok man ikke etter presten. Men han hadde skult en liten lapp inni testamentet som han holdt slik at bare vi så det. Jeg ser godt uten briller... men det gjør ikke min kjære. Han måtte huske alt i hodet, og ble litt usikker sånn halveis uti... stakkars. Men det sto til godkjent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå