Gå til innhold

Holdbarhet på åpnet tacosaus

Fremhevede innlegg

Gjest tacolover
Skrevet

Åpnet en boks landlord tacosaus for ei uke siden, er nå litt sugen på nachos som jeg dipper i resten av tacosausen. Den har blitt oppbevart i kjøleskap. På boksen står det holdbar 3 dager etter åpning.

Den lukter ikke rart og ser helt fin ut. Kan jeg spise den? Evt. varme den opp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge den ikke er muggen eller "bruser" i munnen når du smaker på den så er den nok bra. Kan ikke tenke meg at den bare står seg i 3 dager.

Skrevet

Bruk sunn fornuft! Hvis den verken lukter, ser eller smaker rart, er det helt greit.

Men hvis den er beregnet på å varmes opp er det vel best å gjøre det? Hvis det er salsa er den grei kald, men hvis det er sånn man skal ha i kjøttdeigen ville jeg syntes det var litt rart å bruke den som dip. Men det er sikkert smak og behag.

Gjest tacolover
Skrevet
Bruk sunn fornuft! Hvis den verken lukter, ser eller smaker rart, er det helt greit.

Men hvis den er beregnet på å varmes opp er det vel best å gjøre det? Hvis det er salsa er den grei kald, men hvis det er sånn man skal ha i kjøttdeigen ville jeg syntes det var litt rart å bruke den som dip. Men det er sikkert smak og behag.

Takk for svar!

Det er sånn vanlig tacosaus/salsa på glass. Ikke beregnet til å varmes opp. Tenkte å gjøre det for å fjerne evt lumskheter bare. Tacosaus fungerer utmerket som dip til nachos sammen med rømme:)

Jeg blander vanligvis ikke tacosaus med kjøttdeigen, men krydder. Eneste gangene jeg gjør det er når jeg lager nachos med kjøttdeig som stekes i ovnen med tacosaus, jalapenos og litt ost på toppen.NAMM!!

Skrevet

Bruker ofte tacosaus som har stått 2-3 uker i kjøleskapet så lenge den ikke er svart eller lukter metallaktig. Kjør på og kos deg!

Skrevet

Så lenge det ikke er hvite muggflekker på den, er den nok helt fin. Holder seg som regel fint i 2-3 uker.

Litt skummelt å tenke på hvor mye konserveringsmiddel det må være i slikt - hadde det vært hjemmelaget salsa hadde den nok holdt seg toppen to dager... :hakeslepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...