Gjest tacolover Skrevet 29. oktober 2009 #1 Skrevet 29. oktober 2009 Åpnet en boks landlord tacosaus for ei uke siden, er nå litt sugen på nachos som jeg dipper i resten av tacosausen. Den har blitt oppbevart i kjøleskap. På boksen står det holdbar 3 dager etter åpning. Den lukter ikke rart og ser helt fin ut. Kan jeg spise den? Evt. varme den opp?
venus_ Skrevet 29. oktober 2009 #2 Skrevet 29. oktober 2009 Så lenge den ikke er muggen eller "bruser" i munnen når du smaker på den så er den nok bra. Kan ikke tenke meg at den bare står seg i 3 dager.
lilleGrethe Skrevet 29. oktober 2009 #3 Skrevet 29. oktober 2009 Bruk sunn fornuft! Hvis den verken lukter, ser eller smaker rart, er det helt greit. Men hvis den er beregnet på å varmes opp er det vel best å gjøre det? Hvis det er salsa er den grei kald, men hvis det er sånn man skal ha i kjøttdeigen ville jeg syntes det var litt rart å bruke den som dip. Men det er sikkert smak og behag.
Gjest tacolover Skrevet 29. oktober 2009 #4 Skrevet 29. oktober 2009 Bruk sunn fornuft! Hvis den verken lukter, ser eller smaker rart, er det helt greit. Men hvis den er beregnet på å varmes opp er det vel best å gjøre det? Hvis det er salsa er den grei kald, men hvis det er sånn man skal ha i kjøttdeigen ville jeg syntes det var litt rart å bruke den som dip. Men det er sikkert smak og behag. Takk for svar! Det er sånn vanlig tacosaus/salsa på glass. Ikke beregnet til å varmes opp. Tenkte å gjøre det for å fjerne evt lumskheter bare. Tacosaus fungerer utmerket som dip til nachos sammen med rømme:) Jeg blander vanligvis ikke tacosaus med kjøttdeigen, men krydder. Eneste gangene jeg gjør det er når jeg lager nachos med kjøttdeig som stekes i ovnen med tacosaus, jalapenos og litt ost på toppen.NAMM!!
Gjest n:) Skrevet 29. oktober 2009 #5 Skrevet 29. oktober 2009 Bruker ofte tacosaus som har stått 2-3 uker i kjøleskapet så lenge den ikke er svart eller lukter metallaktig. Kjør på og kos deg!
tomatsuppe Skrevet 30. oktober 2009 #6 Skrevet 30. oktober 2009 Så lenge det ikke er hvite muggflekker på den, er den nok helt fin. Holder seg som regel fint i 2-3 uker. Litt skummelt å tenke på hvor mye konserveringsmiddel det må være i slikt - hadde det vært hjemmelaget salsa hadde den nok holdt seg toppen to dager...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå