Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vet noen hvor man kan få kjøpt veggtepper ( - eller hva det heter).

Nå tenker jeg ikke på typiske hytte-veggtepper, men mer noe som kan passe inn i et "moderne" hjem.

Motiv?? Har ikke peiling... Har noen venner som kjøpte nydelig broderte veggtepper fra Thailand (vet ikke om de opprinnelig var ment for å ha på veggen, men disse hang de iallefall opp) . Det er ca 1, 5 x 1 meter og har svart bunn med broderier i sølv bla. Veldig flott!! Har lyst på noe tilsvarende over sofaen f.eks.

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, her var det jo mange med "veggteppekunnskap"... (Vi kan jo ikke la et innlegg stå ubesvart!!!)

Hva med å brodere noe selv? Finnes faktisk mye lekkert som er tilpasset moderne smak. (Har du ikke tid selv, er jeg faktisk en "ørn" til å brodere :blunke: )

En annen idè er å ta en tur i innvandrerforretninger på Tøyen/Grønland. Etter flere generasjoner i Norge er smaken tilpasset Europeiske forhold og man kan finne flotte ting. Bl.a. mange thaier i Norge og man kan finne mange av de samme tingene her som i Thailand. (Har aldri vært i Thailand, men i følge et par thaier jeg kjenner, er dette tilfelle).

Gjest Embla s
Skrevet

Hm *tenke tenke tenke* Nhei, jeg vet ikke, Pjusk :(

Hva med det bildet du snakket om da?

Skrevet

Hjemme hos foreldrene mine henger det en Kelim på veggen (den er ca 1x1,5 meter tror jeg). Friske farger og veldig røff.

Den er hektet opp på en sånn messing-stang...

Skrevet

Jepp, kan være tøft å henge den på en "gardingstang" tilpasset den øvrige stilen. (Hadde et på et rusten jernstang i mitt "unkarshjem" hvor stilen var mer rustikk enn i mitt nåværende).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...