bananbra Skrevet 29. oktober 2009 #1 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg er utrolig lei av knekkebrød til lunsj på jobben hver dag. Tenkte å klekke ut noe annet, litt mer spennende å bytte det ut med. Noen tips? Vi har kjøleskap og mikrobølgeovn tilgjengelig på jobben. Hittil har jeg pleid å ha knekkebrød og diverse pålegg liggende på jobb, og jeg foretrekker å gjøre det sånn så jeg slipper å måtte lage matpakke hver dag. Friskt og lettvint, med andre ord. Jeg jobber åtte-ti timer daglig og orker ikke alltid lage middag når jeg kommer hjem fra arbeid. Med andre ord tar jeg gjerne imot tips om litt mer middagaktige ting jeg kan spise på jobb, selv om jeg hovedsaklig foretrekker litt lettere lunsjmat. Helst ikke for dyrt, og helst ikke for usunt. Hvordan er deres lunsjvaner? Har dere noen tips til hvordan man kan friske opp måltidet litt?
-Fisken- Skrevet 29. oktober 2009 #2 Skrevet 29. oktober 2009 Hva med wok med f.eks kylling? Raskt å lage, sunt og ikke særlig dyrt. Wraps/pitabrød med fyll. Gryterett med salat og baguett/brød. Omelett på brød. Salater med bønner/linser, og/eller kjøtt, soltørket tomat, oliven, fetaost, salat/ruccola/spinat, rødløk, agurk, tomat, mais.
bananbra Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 29. oktober 2009 Takk for tips! Alt det der er jo fint gjennomførbart, og så lenge jeg kan varme ting i mikrobølgeovnen er det jo ikke noe stress å få med meg litt middagsrester fra dagen før, for eksempel. Hmm, da må jeg vel skaffe meg noe Tupperware-aktige greier å frakte sånt i. Vel, nå skal jeg i alle fall rusle ned til butikken og se om jeg finner på noe lurt å ha med i morgen.
venus_ Skrevet 29. oktober 2009 #4 Skrevet 29. oktober 2009 (endret) - pastasalat - couscoussalat - vanlig salat - wok - stekt ris - gryteretter - kokte egg/omelett/eggerøre til å ha på skiva - kesam/yoghurt med musli - pizzastykker - lasagne - polarbrød er fin forandring til knekkebrød - smoothie (ha i litt sitron og hell det på en flaske) - suppe (og evt godt brød til, feks foccaccia) også må jeg legge til mine grove banan- og blåbærmuffiner Ja, kunne fortsatt lenge. Det er ikke mange begrensninger når dere har både kjøleskap og micro Endret 29. oktober 2009 av venus_
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå