Gå til innhold

Hormonella

Ambriel

Anbefalte innlegg

Blåmor: :klemmer: Ja, begynner å bli rimelig lei.. men det er pga mye stress rundt meg for tida, det som utløser det :sukk:

Men det lille mirakelet er det som får meg gjennom dagene :rødme:

Milla: Tida går kjempefort! Jeg sier det hver uke :dåne:

Mamma blir med på UL igjen, hun hadde så lyst til å se :hjerte:

Dinedama: *kremt* nå skal jeg prøve å forklare her :fnise: Eller, enklere, jeg bare sender linken der jeg fant oppskriften ;)

Brukte denne malen: http://i115.photobucket.com/albums/n316/Ms...vognposeib9.jpg

Og her finner du oppskrift og inspirasjon http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=5478830&mpage=1 ;) (Så kan jo evt dere andre lagre linken om dere vil ;))

:klemmer::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Magen min er litt i ulage om dagen, håper bare ikke jeg har fått noe magevirus/omgangssyke :/

Også enda en gladnyhet da, det SNØR! :glare: Oh, the joys of more snow :glare:

Fant en nettside med noen utrolig kule bodyer igår da! Lurer på om jeg skal bestille meg en, men klarer ikke helt å bestemme meg for hvilken :sjenert:

http://www.probat.no/ny/probat/bebis/

Hvilken likte dere best?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha så mange morsomme bodyer :hoho:

Jeg likte administrerende direktør og prompemannen :fnise:

Utrolig hvordan de lille skapningene kan prompe altså :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan er formen?

Bra, heldigvis ;) Ser ut som om det er gravidmagen min på morgenen bare som er litt rar :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for praten igår :klemmer:

Håper du har en fin dag!

Takk i lige måde :klemmer:

----------------------

*kremt* Sov leeenge idag :sjenert: Skal egentlig møte mamma i byen om et par timer, men jeg orker rett og slett ikke.. Er så sliten om dagene, uten helt å vite hvorfor.. Er vel bare en reaksjon på alt som skjer pluss at jeg nå er inne i den største vekstperioden til lillegutt... Det kjennes veldig godt på magen, den strekker seg og drar seg fremover :/ Ikke direkte vondt, men litt småubehagelig :/

Nattesøvnen er så som så, sikkert derfor jeg sover lenge. Kan ikke ligge som jeg vanligvis ligger (stabilt sideleie :fnise:), og heller ikke på ryggen (gravide skal ikke ligge på ryggen fra ca uke 20 og utover i svangerskapet), dessuten verker det i magen om jeg ligger på ryggen.. og ligger jeg helt på sida våkner jeg alltid på natta med at det benet som er nederst verker og er rastløst.. :sukk:

Jaja, i morgen er det time hos JM :biggrin: Så senere på dagen skal jeg ringe legen min når han har ringetid og fortelle han det både lærere, og praksisfolk har sagt til meg nå - det er ikke hensiktsmessig å ha meg i praksis!

Jobber med en oppgave jeg har fått i førstehjelp. Så lurte jeg på om noen av dere som leser kan hjelpe meg litt med den ene oppgaven? :sjenert:

- Ved prioritering i førstehjelp bruker en gjerne å inndele i haster, kan vente og må vente. Nevn situasjoner som kan plasseres i de ulike kategoriene.

Foreløpig har jeg

HASTER - Personer uten frie luftveier, personer med store blødninger/blodtap

KAN VENTE - Bevisstløse personer som puster selv (legger i stabilt sideleie dersom ikke synlige skader tilsier noe annet)?, personer med lukkede bruddskader

MÅ VENTE - personer i sjokk

Korriger gjerne, og kom gjerne med flere forslag :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Synes du oppsummerte det fint :)

Vi lærte....

Haster:

Pasienter med kritiske skader der sirkulasjon og respirasjon er truet.

Trenger raskt førstehjelp (sideleie, stanse store blødninger)

Kan vente:

Alvorlig skadede, men foreløpig stabile. Må overvåkes.

Må vente: Lett skadede. Dersom det er mange med alvorlige skader, og meget hardt skadde pasienter som det er små muligheter for å redde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Da er Ambi up and running ;)

Har straks fått i meg en skive og er klar til å gå :)

Gruer meg litt, vet ikke helt hva dagen vil bringe :/

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man hormonell om man sitter å tørker tårer mens man ser reprisen på at Marit Bjørgen vant OL gull igår? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det ikke bare er meg da :fnise: Tårene trillet når de spilte nasjonalsangen! Lurer på hvordan det blir på 17.mai :sjenert::fnise:

Timen hos JM gikk kjempefint! Blodtrykket mitt var perfekt idag - 120/60, urinen var kjempefin og symfysemålet mitt ligger sånn ca der det skal! Lillegutt vokser fint inni magen altså! Var veldig godt å snakke med jordmor, hun er forståelsesfull og var enig i at jeg ikke har noe i praksis å gjøre.. Så får vi bare se hva legen min sier når jeg ringer han om en halvtime :sukk:

Da jeg kom ned til JM og skulle sette meg å vente så satt det ei lita jente der og lekte med duplo. og idet jeg kommer inn spør hun "har du unge?" "Nei, men jeg har en baby i magen min" sa jeg.. "Ja, men har du unge hjemme?" spør hun igjen.. "Nei, ingen unge, bare en liten hund" svarer jeg... "Mamma har også baby, og jeg er 4 år" sier hun :fnise: "er det lillebror eller lillesøster du har da?" "Jeg har lillebror" sier hun stolt "og han heter Lukas!" Så rett etterpå så kommer hun bort og setter seg på sida meg i sofaen og spør om jeg kan hjelpe henne med å sette sammen duploen... Utrolig hvor tillitsfulle noen barn er! Også så nydelig hun var ;) Gleder meg bare mer og mer nå jeg altså :sjenert:

Stakk innom H&M etterpå og kjøpte meg to nye gravid topper, og en mamma-joggebukse :biggrin:

Nå skal jeg få i meg en skive, også skal jeg ringe legen! Gruer meg! :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...