Gå til innhold

Skal på klinikk - langtidsopphold-rus

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_pia_*
Skrevet

Jeg har fått plass på en rusklinikk og vet at immunforsvaret mitt kanskje er lavt selv om jeg aldri er syk, sett bort fra abstinenser når jeg ikke får piller, alkohol eller annet.

Jeg spiser sunt, fisk fem ganger i uka og tar tilskudd. Jeg hadde ikke tenkt å vaksinere meg, men en venninne som var på besøk i dag så litt rart på meg - hun jobber innen helsevesnet. Hun spurte direkte, og i familien mener de jeg bør vaksinere meg siden jeg ruser meg...

Jeg vil jo helst ikke smitte noen på klinikken hvis jeg blir syk, men samtidig tror jeg ikke at jeg blir syk, og jeg er ikke særlig redd for å dø. Og det er jo andres ansvar å vaksinere seg hvis de er redd for å dø eller bli veldig syke. Ikke mitt personlige ansvar.

Men så skal jeg jo på en rusklinikk, og jeg tviler på at nykommere der har tatt vaksine, og kanskje har et lavt immunforsvar. Men skal jeg ta ansvar for det? Jeg kan jo bli syk av vaksinen og er ikke redd for å bli syk, for jeg er aldri syk. Jo, jeg kan være syk i hodet når jeg ruser meg, og helt j.... dårlig når jeg har abstinenser, men ellers er jeg ok. Har ikke hatt influensa på snart tyve år. (Jo, en god grunn til å ta den, mener kanskje mange)

Men klinikken må jo kreve at alle som kommer, vaksinerer seg? Hvis ikke, vil jeg ikke og krever de det, vet jeg ikke om jeg vil dit. Jeg forstår at noen velger å vaksinere seg, men jeg er skeptisk til medisiner som ikke er utprøvet. Er også skeptisk til mange av de stoffen jeg har puttet i meg, men de har jo gitt rus da. :sjenert:

Nå er jeg i tvil. Ringer jeg klinikken, vet jeg hva de vil si. Vaksiner deg.

Men er jeg et dårlig menneske som ikke vil vaksinere meg selv om jeg skal på en klinikk der mange har dårlig immunforsvar? De kan jo vaksinere seg, tenker jeg da.

Er jeg urimelig eller er det noen som forstår meg?

(jeg er litt usikker nå)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt er du ikke et dårlig menneske fordi du ikke vil vaksinere deg. Dersom det er noen på klinikken som er i risikosonene, så skal vel de vaksineres.

Jeg skal heller ikke vaksinere meg. Ser ingen grunn til det.

Skrevet
Selvsagt er du ikke et dårlig menneske fordi du ikke vil vaksinere deg. Dersom det er noen på klinikken som er i risikosonene, så skal vel de vaksineres.

Jeg skal heller ikke vaksinere meg. Ser ingen grunn til det.

I følge andre er jeg i risikosonen fordi jeg ruser meg, men jeg er aldri syk. Det går ikke å fortelle dem det.

Legene (flere) sier jeg må ha helse som en hest, for jeg er aldri syk. Aldri mer enn en dag. De kan heller ikke påvise mitt rusbruk over tretti år på kroppen, uavhengig av prøver. Jeg er like sjokkert selv.

Men de vet ikke at jeg har den fordelen at jeg kan sove ut og av og til sove i tre døgn. Den delen er ikke noe man snakker om.

Hjertet tror jeg er svakt, selv om jeg kun er sykepleier, ikke i jobb men.

Jeg er tungpustet og har hatt kvinnelige symptomer. Men sier jeg det? Nei aldri. Grunnen er vel at jeg vil dø, hvis jeg er syk, i fred uten noe tull og sykehus og hvite lysrør.

Men hjertet mitt stopper aldri. Jeg er visst for ung. Jeg har så mye angst at det burde blitt vant til alt nå?

Jeg vil ha en kjæreste igjen, men først skal jeg gjennom et opphold, må jeg det? Kan en mann svare?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...