Gå til innhold

Lastebildiesel

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvordan fikk du til det? Lastebilpumpen er jo som regel et stykke unna bil-pumpene, og den er STOR, og det er flere faktorer som tilsier at det IKKE er en bilpumpe..

Men er usikker på om det gjør noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var rett og slett på diesel søylen en knapp med en lastebil på. den trykket jeg på for den andre knapp sto det kasse på og jeg hadde jo allerde dratt kortet. nå vet jeg at jeg må trykke på kasseknappen allikevel, men det er jo svært misvisende! hufff, håper det går bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at du har fyllt på med diesel som er ment for landbruksmaskiner da.

Uansett - det går greit, bilen din blir ikke ödelagt.

Problemet kan väre at om du har fyllt grönn diesel, så kan du få en heftig bot av politiet om de evnt skulle sjekket det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde absolutt väre obs på å IKKE fylle grönn diesel, for som sagt, om politet sjekker deg så kan du få en kraftig bot og jeg har hört om de som ikke får lov til å kjöre videre för tanken er tömt og fyllt opp med vanlig diesel... og tömmer du en dieseltank, så er det ikke bare å fylle opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du fylte på en Statoil, og dieselen kostet 10-12 kr/literen? I så fall er det null problem. Lastebilknappen er bare for å fortelle pumpen at den skal levere i et høyere tempo som lett får påfyllingsrøret i en personbil til å fylles opp, men som går greit i lastebiler.

Jeg har vanskelig for å tro at noen skulle tilbudt å bytte mellom grønn og vanlig diesel fra samme pumpe ved å bare trykke på en knapp. Fargestoffet er såpass kraftig at stakkaren som fyller på bilen umiddelbart etter en traktor vil få med nok stoff til at det slår ut på politiets målinger. Konsekvensene av å fylle grønn diesel er forøvrig mye verre enn å måtte tømme tanken og fylle opp på ny, avhengig av kjøretøyets vekt snakker vi bøter i titusenkronersklassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei trådstarter

Knappen med lastebil-symbol brukes for å øke gjennomstrømmingen fra ca 50 liter/minutt til ca 150 liter/minutt. Dette har ikke noe med dieselfarge eller avgifter å gjøre.

Lastebiler bruker akkurat den samme dieselen som din og min bil. Grunnen til at knappen finnes er at lastebilsjåfører kan bruke mindre tid på å fylle diesel. En lastebiltank kan romme opptil 800 liter.

Det er ikke noe i veien for å bruke knappen når man fyller sin bil, men det er ikke noe jeg anbefaler. Det har lett for å sprute diesel utover klær og bil når tanken nærmer seg full.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_trådstarter_*

endelig noen som vet noe!

derfor fikk jeg masse diesel på meg når jeg fylte på.

kan ikke annet enn å føle meg litt flau..men har ledd godt av det hele også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...