Gå til innhold

Vaksinerer dere barna?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ok, skader er såvisst påvist - hos noen få, men man snakker ikke så mye om det. Hvorfor tror du stoffet er forbudt i vaksiner i dag - for ikke snakke om at man ikke bruker amalgamfyllinger lenger?

Nå har Sveits funnet ut at de ikke tar sjansen på å vaksinere mindreårige og gravide - men i Norge er det visst fortsatt trygt.

Tror også noen må lære seg forskjell på organisk og uorganisk kvikksølv. Ingen skal tvile på at kvikksølv er en farlig gift som faktisk er forbudt i vaksiner nå.

Men som regel går det bra.

Man er forresten heller ikke garantert å ikke få svineinfluensa om man vaksinerer seg, så "å slippe lottotrekningen" gjør man altså ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ok, skader er såvisst påvist - hos noen få, men man snakker ikke så mye om det. Hvorfor tror du stoffet er forbudt i vaksiner i dag - for ikke snakke om at man ikke bruker amalgamfyllinger lenger?

Nå har Sveits funnet ut at de ikke tar sjansen på å vaksinere mindreårige og gravide - men i Norge er det visst fortsatt trygt.

Tror også noen må lære seg forskjell på organisk og uorganisk kvikksølv. Ingen skal tvile på at kvikksølv er en farlig gift som faktisk er forbudt i vaksiner nå.

Man er forresten heller ikke garantert å ikke få svineinfluensa om man vaksinerer seg, så "å slippe lottotrekningen" gjør man altså ikke.

http://www.pandemi.no/pandemi/vaksinering/...andemrix_589114

Kvikksølvforbindelsen Tiomersal

Fordi vaksinen leveres i glass med flere doser, inneholder den konserveringsmiddelet tiomersal, en kvikksølvforbindelse som har bakteriedrepende effekt. Dette er nødvendig for å hindre bakterievekst i glasset etter at det er åpnet. Mengden Tiomersal i Pandemrix er langt lavere enn det som tidligere var vanlig i spedbarnsvaksiner. Tiomersal har vært brukt som konserveringsmiddel i vaksiner siden 1930-tallet. Det er gjort grundige studier i store befolkningsgrupper med tiomersal som vaksinetilsetning. Disse undersøkelsene har ikke gitt holdepunkt for at bruk av tiomersal i vaksiner medfører helseskade.

Skrevet

Jeg har bestemt at jeg skal ta vaksinen, men er litt usikker ang. min datter på 21 måned. Jeg tror nesten jeg vil snakke med fastlegen før jeg bestemmer meg. Men jeg tror fastlegen vil bare si det samme som FHI sier.

Skrevet

Her kommer ingen til å vaksinere seg med mindre situasjonen forandrer seg veldig.

Skrevet

både jeg og minste mann er vaksinert. Vi tilhører begge risikogrupper.

Har verken blitt lam, fått pustebesvær eller dødd :ler:

Så jeg tror det skal gå bra jeg! :)

Skrevet

Jeg ville vaksinert barna (veldig, veldig just in case), men vaksinen kommer jo latterlig sent. Nå er det ingen vits i, tre av seks barn har antagelig allerede hatt svineinfluensa, og når de overlever gjør vel resten det også ;) Det var for øvrig sammenlignbart med en kraftig forkjølelse med feber, unnagjort på to-tre dager. Vi voksne har ennå ikke blitt smittet.

Så jeg ville glatt vaksinert barna, i tilfelle de var den blant den kvarte promillen som fikk problemer. Men sånn generelt er jeg mer bekymret for infrastrukturen enn for dødsfall- hva skjer når halve lærerstokken, halve Oslo Sporveier, halve Posten og halve butikkstanden er sykmeldt samtidig?

At lilleputtlandet Sveits går imot alle andre europeiske land PLUSS den europeiske fellesorganisasjonen, og velger å kun godta sin egen prikk like medisin med det sammem innhold, hadde ikke bekymret meg det døyt. Hvis vi bare hadde fått vaksinen før folk faktisk ble syke. 9. november er jo noget for sent i sentrale strøk i så måte....

Skrevet

Her skal ungene vaksineres. Men vi har ikke fått tilbudet enda og er usikker på når den kommer.

Skrevet

Ja det skal jeg. De går i småskolen begge to, og har hatt en runde med det de tror er svineinfluensa nå. Men likevel skal de få vaksinen samtidig som meg.

Skrevet

Tja, jeg tenkte i allefall at jeg skulle vaksinere barna, men nå sier de at vi kanskje ikke får vaksine før nærmere jul, og innen den tid kan det jo være for sent.

Det er jo ikke noe poeng i å vaksinere seg hvis svineinfluensaen allerede har herjet over landet.

Skrevet
Jeg ville vaksinert barna (veldig, veldig just in case), men vaksinen kommer jo latterlig sent. Nå er det ingen vits i, tre av seks barn har antagelig allerede hatt svineinfluensa, og når de overlever gjør vel resten det også ;) Det var for øvrig sammenlignbart med en kraftig forkjølelse med feber, unnagjort på to-tre dager. Vi voksne har ennå ikke blitt smittet.

For noen er det som en kraftig forkjølelse, for andre som et helvete ;)

Her i huset har vi alle tre hatt influensa. Den første (eldstemann) var syk i en uke med høy feber og vondt over alt, absolutt værre enn valig influensa. Andremann (yngstejenta) var syk i 2 dager og så i fin fin form. Selv har jeg vært syk i 2 uker og har fortsatt feber som kommer og går. Komplikasjoner med ettersykdom også :( Men jeg er ikke blitt lagt inn ;)

Vi er alle tre anbefalt å ta vaksinen når den kommer likevel. Og hos oss er det påvist H1N1. Ble tatt prøver og undersøkt pga min jobb. Er ikke i tvil, vaksinen skal de få.

Skrevet

Vi skal ta vaksinen hele familien, minsten på 18 mnd også.

Skrevet

Bare en liten tankevekker til dere som tenker at enkelte i familien klarte seg greit, så da gjør resten det også.

En gutt jeg kjenner, godt trent, i tenårene, har vært respiratorpasient på et av de nasjonale sykehusene grunnet svineinfluensa. Søsken og foreldre har kun hatt et snev av influensaen.

Skrevet

Vi diskuterer om vi skal vaksinere poden på 15 mndr, jeg ble vaksinert i forrige uke pga graviditet og pappaen skal vaksinere seg.

Er egentlig ikke skeptiske til vaksiner, følger det vanlige vaksinasjonsprogrammet til barn. Men vil bare sjekke litt mer ang thiomersal til små barn først.

Det som er det mest skremmende er at dersom en får svineinfluensa som utvikler seg til lungebetennelse så finnes det ingen medisin... Tamiflu kan hjelpe mot at det utvikler seg til lungebetennelse, men har en fått lungebetennelse så er det bare å krysse fingrene for at kroppen ordner opp selv. Antibiotika virker ikke på viruslungebetennelse... Det er veldig skremmende....

Skrevet

Selvfølgelig vil jeg vaksinere barna mine. Hvorfor utsette dem for unødvendig risiko ved å ikke vaksinere dem?

Jeg ville aldri tilgitt meg selv dersom det var mitt barn som endte opp på respirator på intensiven, vel vitende om at jeg var den som bestemte at han ikke skulle få vaksine.

Å ja, selv om man kan få HNN1 influensa selv om man er vaksinert, så er risikoen mye mindre for at man da blir alvorlig syk. Akkurat som ved alle andre vaksiner.

Skrevet
Selvfølgelig vil jeg vaksinere barna mine. Hvorfor utsette dem for unødvendig risiko ved å ikke vaksinere dem?

Jeg ville aldri tilgitt meg selv dersom det var mitt barn som endte opp på respirator på intensiven, vel vitende om at jeg var den som bestemte at han ikke skulle få vaksine.

Å ja, selv om man kan få HNN1 influensa selv om man er vaksinert, så er risikoen mye mindre for at man da blir alvorlig syk. Akkurat som ved alle andre vaksiner.

H1N1 skulle det være... eller "den nye" influensaen, eller den mer populære; svineinfluensaen

Skrevet
Jepp... 7 stykker av de 52 000 som har tatt vaksinen har fått bivirkninger... 0,01%.

Oj...15 stykker av alle millioner mennesker (i Norge) har dødd av svineinfluensa. 0,0000001% Hmmmm... lurer på hvorfor ikke familien min akter å bli vaksinert,jeg. :klaske:

vitamin D er bedre enn noe vaksine i verden. Ta et søk så ser du.

Skrevet

Hverken jeg, mannen eller våre tre barn skal vaksinere oss. Er ikke for massetesting på den måten.

Skrevet

Ungene skal vaksineres dersom vaksinen kommer før selve influensabølgen er over. Og det er jo slettes ikke sikkert.... Frem til det får vi satse på Tamiflu hver gang det er mistanke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...