Rime Skrevet 29. oktober 2009 #1 Skrevet 29. oktober 2009 Skal dere vaksinere barna deres mot svineinfluensa? Hvor gamle er barna? Kvier meg skikkelig for å vaksinere min sønn på 18 mnd, men er jo hakket mer redd for at han skal bli syk...
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 29. oktober 2009 #2 Skrevet 29. oktober 2009 Skal dere vaksinere barna deres mot svineinfluensa? Hvor gamle er barna? Kvier meg skikkelig for å vaksinere min sønn på 18 mnd, men er jo hakket mer redd for at han skal bli syk... huff-jha er litt itvil om det samme ettersom vaksinen ikke er så lenge utprøvd-min datter er fem år.
Furstina Skrevet 29. oktober 2009 #3 Skrevet 29. oktober 2009 Här rekommenderar de inte att man vaccinerar barn under 3 år om de inte tillhör någon riskgrupp/har luftvägsproblem. Jag har inte bestämt mig varken för om barnen eller jag ska vaccineras.
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2009 #4 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg er allerede vaksinert, og skal vaksinere begge barna mine med en gang de får tilbud. Ser ingen grunn til ikke å vaksinere, og mange grunner til å gjøre det: - dess flere som er vaksinert, dess mindre smittespredning og færre som blir syke totalt (og dermed færre som vil bli alvorlig syke, og færre som dør) - mindre sjanse for selv å bli syk, samtidig som man "gjennomgår" smitte gjennnom vaksinen og oppnår immunitet - noen veldig få, som ikke tilhører en av risikogruppene, blir alvorlig syke. Med vaksinen slipper man å være med i den "lottotrekningen"
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2009 #5 Skrevet 29. oktober 2009 Barnet vårt er i risikogruppen, og har mest sannsynlig hatt svineinfluensa, men siden vi ikke er 100% sikre (det kan vi ikke være uten blodprøve), blir hun vaksinert likevel. Vi kommer også til å vaksinere det andre barnet, og oss selv, når vaksinen blir tilbudt til alle. Denne vaksinen har samme "grunnoppskrift" som andre influensavaksiner, og er på den måten veldig godt utprøvd med tanke på langtidsvirkniger. Dessuten er de nye "ingrediensene" (bortsett fra viruset) kjent fra andre typer vaksiner som også har blitt brukt i mange år, så jeg kan ikke se den store forskjellen mellom denne vaksinen, og andre typer vaksiner. Jeg velger derfor å stole på helsemyndighetene som sier at denne vaksinen er trygg.
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2009 #6 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg heller mot å vaksinere både barna og meg selv, når vaksinen blir tilgjengelig for vanlig dødelige. De er seks og åtte.
Wildrose Skrevet 29. oktober 2009 #7 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg har vært veldig i tvil om barnet mitt (7 år) skal ta vaksinen. Etter en lang tenkepause og mange diskusjoner med pappaen, har vi bestemt at barnet vårt skal vaksineres. Det blir da til at jeg også gjør det. Ingen av oss er i risikogruppen.
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2009 #8 Skrevet 29. oktober 2009 Har barn på 7,12 og 14. Alle tre skal vaksineres så fort vi får mulighet.Far er vaksinert fordi han er i risikogruppen og mor fordi hun er helsepersonell. Har dårlig samvittighet for at vi er vaksinert først.
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2009 #9 Skrevet 29. oktober 2009 Ser ingen grunn til ikke å vaksinere, og mange grunner til å gjøre det. Da kan jeg nevne et par for deg: -vaksinen inneholder kvikksølv -vaksinen er helt ny og kan derfor ha en rekke bivirkninger eller langtidsvirkninger man ennå ikke kjenner til Selv tar jeg ikke vaksinen og har heller ikke tenkt å la min 8 mnd gamle datter vaksineres. Tror det er vel så sunt å gjennomgå en influensa som å ta en slik vaksine. Det er tross alt influensa det er snakk om her, ikke malaria eller tyfus
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2009 #10 Skrevet 29. oktober 2009 Da kan jeg nevne et par for deg: -vaksinen inneholder kvikksølv -vaksinen er helt ny og kan derfor ha en rekke bivirkninger eller langtidsvirkninger man ennå ikke kjenner til Selv tar jeg ikke vaksinen og har heller ikke tenkt å la min 8 mnd gamle datter vaksineres. Tror det er vel så sunt å gjennomgå en influensa som å ta en slik vaksine. Det er tross alt influensa det er snakk om her, ikke malaria eller tyfus Hvis du er redd for å få i deg kvikksølv, bør du straks slutte å spise. Du får i deg seks mikrogram kvikksølv pr dag. I vaksinen er det 2-2,5 mikrogram. Vaksinen er ikke helt ny. Stammen i vaksinen er gammel, men det er tilsatt virus som hører til dagens H1N1virus. Dette er ikke en vanlig influensa, den går dypere i lungene enn en vanlig influensa, det er derfor den er farligere.
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2009 #11 Skrevet 29. oktober 2009 Her skal yngstebarnet på 7 vaksineres neste uke, han er i risikogruppe. Eldstebarn og vi som foreldre når tilbudet gjelder alle.
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2009 #12 Skrevet 29. oktober 2009 Vi ble vaksinert i dag. Har aldri vært i tvil om at vi skulle det.
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2009 #13 Skrevet 29. oktober 2009 Vi ble vaksinert i dag. Har aldri vært i tvil om at vi skulle det. Gratulerer med å ha forgiftet barna dine med kvikksølv.
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2009 #14 Skrevet 29. oktober 2009 Gratulerer med å ha forgiftet barna dine med kvikksølv. Hva med å vite bare bittelitt om hva du snakker om, før du kommenterer? Men siden du er så skråsikker, regner jeg med at du aldri lar dine barn spise sjømat...
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2009 #15 Skrevet 30. oktober 2009 Gratulerer med å ha forgiftet barna dine med kvikksølv. For en ekkel kommentar. Vaksiner har vært brukt i årevis. Tydelig at folk ikke har fått med seg hvor farlig denne influensaen er. Det er IKKE en vanlig influensa. Om du har egne barn så tenker du kansje litt anderledes om du blir sittende ved siden av en respirator fordi du ikke har vaksinert.
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2009 #16 Skrevet 30. oktober 2009 Gratulerer med å ha forgiftet barna dine med kvikksølv. Kanskje du skal lese litt om innholdet i vaksinen før du kommer med slike uintelligente utsagn?
Gjest Gjest_la flaca_* Skrevet 30. oktober 2009 #17 Skrevet 30. oktober 2009 Hva med å vite bare bittelitt om hva du snakker om, før du kommenterer? Men siden du er så skråsikker, regner jeg med at du aldri lar dine barn spise sjømat... Siden DU er så skråsikker rekner jeg med at du vet at det å innta organisk kvikksølv oralt, og det å sette foredlet kvikksølv rett i åra ikke kan sammenliknes overhodet!
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2009 #18 Skrevet 30. oktober 2009 Vi skal vaksineres og vår datter som tilhører en risikogruppe skal vaksineres på mandag. Hun er litt under 3 år og vi har hatt lange runder med legen hennes og pandemiutvalget før vi valgte vaksine. Nå skal det sises at hun har fått alle andre vaksiner som tilbys små barn og noen av de innheolder samme type kvikksølv som denne vaksinen gjør, dette i følge pamdemiutvalget. Aller helst skulle vi ha sluppet både vaksinering og svineinfluensa, men verden er ikke ideel.
g@brielle Skrevet 30. oktober 2009 #19 Skrevet 30. oktober 2009 Siden DU er så skråsikker rekner jeg med at du vet at det å innta organisk kvikksølv oralt, og det å sette foredlet kvikksølv rett i åra ikke kan sammenliknes overhodet! Nå er det jo heldigvis ikke slik at vaksina settes "rett inn i åra", den settes intramuskulært i overarmen. Det er noe helt annet.
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2009 #20 Skrevet 30. oktober 2009 Siden DU er så skråsikker rekner jeg med at du vet at det å innta organisk kvikksølv oralt, og det å sette foredlet kvikksølv rett i åra ikke kan sammenliknes overhodet! Jeg vet at det er forskjell på å innta organisk kvikksølv oralt, og det å sette foredlet kvikksølv rett i åra. Det har du helt rett i. Men JEG vet også at vaksinen blir satt intramuskulært. Det vil si at vaksinen blir satt i muskelen, IKKE i noen blodåre. Jeg vet også at denne typen kvikksølv har blitt brukt i vaksiner i mange år, uten at det er påvist senskader på grunn av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå