pittie Skrevet 29. oktober 2009 #1 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg helte noe med granateple på salaten min i Tyrkia i sommer. Jeg er noenlunde usikker på om det kan ha vært en vinaigrette eller ikke. Men det var i en butikk kjøpt flaske. Har aldri kjøpt det på glass før, vil det dele seg? Synes å huske at innholdet ikke hadde delt seg. Kan det ha vært noe annet? Nå tenkte jeg å lage en selv, men har ingen erfaring på akkurat det. Går det ann å tilsette noe så oljen og eddiken ikke hater hverandre så fælt? Ja, jeg er fryktelig god på forklaringer
Belima Skrevet 29. oktober 2009 #2 Skrevet 29. oktober 2009 (endret) Hva du helte på vet jeg ikke, men i Tyrkia brukes mye drueeddik til salater. Oljebasert, men med drueeddik i stedet for annen eddik som vi bruker her. Kan det være det? Rødbrun farge på eddiken. All oljebasert dresssing skiller seg, så du må riste flaska før bruk. På en del spisesteder i Tyrkia bruker de det de har for hånden når de lager dressing og fyller på diverse flasker. (Akkurat som jeg gjør her, har ikke egen flaske til det) Endret 29. oktober 2009 av Belima
pittie Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg lurer på om det kan være noe sånt? Slik kjøpte jeg på scan asian sjappa i går, tenkte jeg skulle mikse og trikse til jeg kanskje fant ut av hva det kanskje kunne være. Får vel teste ut den oppskriften de skriver der og. Den hadde litt rødlig farge ja, men det kan vel også komme av granateplet. Samt det var noe urter nedi. Mener på at innholdet kom med den flaska, siden det smakte litt granateple om jeg ikke er helt på jordet. Den smakte mye, det husker jeg ihvertfall.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå