Gjest Ethereal Skrevet 18. august 2003 #1 Skrevet 18. august 2003 Hudpleieren anbefalte meg å bruke denne masken som nattkrem, og nå lurer jeg på om det er vits i å investere i den, den er tross alt rimelig dyr. Jeg har en hud som er ganske tørr og sensitiv, og bruker Dermalogica til vanlig. Har noen erfaringer med Multivitamin-serien til Dermalogica???
starie Skrevet 18. august 2003 #2 Skrevet 18. august 2003 Jeg bruker den selv, men som maske en gang i uken. Jeg har selv sensitiv hud, og jeg synes den svir litt så jeg er glad når jeg kan ta den av. Synes masken er god, og den demper rødhet. Hvorfor i alle dager sier hudpleieren din at du skal bruke den hver natt?
Gjest Ethereal Skrevet 18. august 2003 #3 Skrevet 18. august 2003 Der var jo eksperten, jo Nettopp det lurte jeg på også... Hva er den god for, og lønner kjøpet seg? Gir den f.eks fuktighet? Er det nok at jeg bruker den vanlige kremen også om natten?
starie Skrevet 18. august 2003 #4 Skrevet 18. august 2003 MultiVitamin Power Recovery Masque gir litt fukt, men er det det du trenger ville jeg heller kjøpt Skin Hydrating Masque og brukt fuktighetskrem om natten. Jeg bruker den fordi den demper rødheten jeg er plaget med og fordi jeg ofte klør og er plaget med eksem. Jeg bruker den også når jeg er solbrent, for den lindrer veldig. Ellers skal masken bedre hudens immunfunskjon, virke mykgjørende, reparerende, regenererende, lindrende og antiinflamatorisk. Du trenger ikke å bruke denne masken som nattkrem om det først og fremst er fukt du trenger. Har du så sensitiv hud at du er rød?
Gjest Ethereal Skrevet 18. august 2003 #5 Skrevet 18. august 2003 Jeg har ikke ultrasensitiv hud, og tåler Dermalogica godt. Men jeg er ganske tørr, og etter ferien (Hellas) har jeg kunnet plukke store tørre flak av nesen, til tross for flittig bruk av fuktighetskrem. Jeg ble aldri solbrent eller det minste rød, og brukte MD Formulations solkrem med faktor 15 under hele oppholdet (stolt av meg selv, der). Noen ganger kan jeg få tørre eksemflekker, men det har jeg hatt mindre av de siste årene. For tiden bruker jeg: Ultracalming Cleanser Skin Smoothing Cream Daily Microfoliant Øyenkrem fra Estee Lauder (men for mye silikon) Hva mer kan du anbefale? Helst Dermalogica, MD Formulations eller eventuelt Decleor.
starie Skrevet 18. august 2003 #6 Skrevet 18. august 2003 Vet du om huden din mangler fukt eller fett?
Gjest Ethereal Skrevet 18. august 2003 #7 Skrevet 18. august 2003 Huden min mangler helt klart begge deler; før i tiden testet jeg ut rene fuktighetskremer, med det resultatet at huden etter noen dager så ut som om den var blitt slipt med sandpapir. Her i vinter fikk jeg (om det er humbug eller ikke, er opp til andre å bedømme) målt fuktighetsnivået i huden hos en Kanebo-konsulent, og fikk til svar at jeg enkelte steder hadde fuktighetsnivåer helt ned i 4% som hun betegnet som veldig tørr. Det normale skulle visst være 33%? Jeg har tidligere brukt Nutri-delice fra Decleor, sammen med Aromessence Rose d'Orient, og det holdt tørrheten i sjakk. Men aller helst vil jeg bruke Dermalogica.
starie Skrevet 18. august 2003 #8 Skrevet 18. august 2003 Dermalogica har jo en maske til ultra-tørr hud, den heter Intensive Moisture Masque, og den kan brukes tre ganger i uken. Jeg ville heller kjøpt den om det største problemet ditt er at huden er tørr. Dermalogica har jo også forskjellige boostere og konsentrater som du kan bruke sammen med fuktighetskremen.
Kalas Skrevet 18. august 2003 #9 Skrevet 18. august 2003 Jeg har også rimelig tørr hud, men mangler først og fremst fukt, ikke fett i huden. Jeg bruker også Smoothing Cream, men i tillegg bruker jeg Intensive Moisture Concentrate under dagkremen. Har akkurat vært på spa og fått Multivitamin Power-behandling, og lot meg lokke til å kjøpe noen kapsler i den serien. Ble anbefalt å bruke disse under dagkremen hver tredje dag, så nå skal jeg alternere mellom kapsler og fuktighetsgeleen. Huden min blir også lett irritert med tørre flekker, men får ofte kviser på haken - aaargh!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå