Gå til innhold

Israel og Taliban har samme holdning til FN.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan kan FN gjøre jobben sin når ytterligående organisasjoner/regjeringer ikke aksepterer organisasjonens avgjørelser ?

Vi vet fra tidligere at Israel ikke aksepterer FN's beslutninger. Israel river ned jødiske bosetninger nesten hele tiden, og henretter mer eller mindre jøder som ikke følger deres vilje.

På den andre siden har vi Taliban som har samme holdning til FN som Israel. Taliban bruker imidlertid sprengladninger for å rive byggverk men gjør det ikke like ofte som Israel, men er like ille som den Israelske hæren når det gjelder terror og henrettelser mot sivilbefolkningen som ikke følger deres mening.

Har FN utspillt sin rolle hos slike ekstreme organisasjoner/regjeringer ? Sannheten er utvilsomt at de driter i hva andre mener og terroriserer befolkningen på omtrent samme måte.

Hva kan gjøres ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvordan kan FN gjøre jobben sin når ytterligående organisasjoner/regjeringer ikke aksepterer organisasjonens avgjørelser ?

Vi vet fra tidligere at Israel ikke aksepterer FN's beslutninger. Israel river ned jødiske bosetninger nesten hele tiden, og henretter mer eller mindre jøder som ikke følger deres vilje.

På den andre siden har vi Taliban som har samme holdning til FN som Israel. Taliban bruker imidlertid sprengladninger for å rive byggverk men gjør det ikke like ofte som Israel, men er like ille som den Israelske hæren når det gjelder terror og henrettelser mot sivilbefolkningen som ikke følger deres mening.

Har FN utspillt sin rolle hos slike ekstreme organisasjoner/regjeringer ? Sannheten er utvilsomt at de driter i hva andre mener og terroriserer befolkningen på omtrent samme måte.

Hva kan gjøres ?

Fordi FN er en tulleorganisasjon. Om man har et mål å nå så driter man i FN. Det blir litt bølger og hissige taler fra noen av tullingene i foreningen, men utover det så skjer det lite.

FN kommer aldri til å få noen som helst påvirkning på Israels politikk! Aldri!

Vil dere ha fred i midtøsten så er det uhyre enkelt å få til. Anerkjen Israels historiske grenser og hjelp landet med å sende araberne hjem til sine respektive araberland. Før Israel er gjenopprettet med sine historiske grenser så kan dere bare glemme fred. Tåpelige fakkeltog og fargerike homoopptog utenfor den israelske ambassaden kommer ikke til å endre det.

Se på endringene på Israels kart fra 1948 og frem til nå og gled dere. Det er ikke lenge til det blir fred i området. Noen få lommer som må ryddes opp først bare.

Skrevet

Både Israel og Taliban er så full av crap at jeg noen ganger skulle ønske at verden bare lukket øynene og lot dem holde på for seg selv, men da hadde de vel sprengt litt mer en sine egne terretorier ja.

Fatter ikke hvordan det går an å være så dum i huet. De vet at konflikt ikke løser problemer, men alikavel fortsetter de.

Skrevet
Både Israel og Taliban er så full av crap at jeg noen ganger skulle ønske at verden bare lukket øynene og lot dem holde på for seg selv, men da hadde de vel sprengt litt mer en sine egne terretorier ja.

Fatter ikke hvordan det går an å være så dum i huet. De vet at konflikt ikke løser problemer, men alikavel fortsetter de.

Klart det løser problemer! Mer enn 75% av Israel er blitt frigjort fra araberne som følge av konflikt.

Skrevet

Kanskje på tide å lære seg å akseptere virkeligheten slik den er istedetfor å leve med alle disse nederlagene, far til 2?

Skrevet

Kunne det blitt bedre om "verden", dvs statsledere og befolkning forøvrig, hadde reagert på HANDLINGENE fremfor hva de nevnte regjeringer og organisasjoner SIER de ønsker å oppnå ?

Det er ingen tvil om at det som gjøres av Israel og Taliban er handlinger som faktisk har sterke likhetstrekk (ref linkene i mitt første innlegg). Derfor forstår jeg heller ikke hvorfor den ene parten blir sett på som "terrorister" mens den andre parten blir sett på som "en human stat med menneskelige trekk". De gjør jo nesten akkurat det samme mot sivilbefolkningen i sitt eget land.

Om det skulle vært likebehandling skulle altså USA sendt 70.000 soldater med fly og helikopter til Egypt og deretter bombet mesteparten av Israels militære styrker. Men slik er det altså ikke selv om handlingene til Israel er identiske med det Taliban gjør (ref linkene i mitt første innlegg).

Det må da være mulig å bli enig om hva FN skal reagere mot ???

Er det handlingene eller er det retoriken som brukes som skal avgjøre ?

Skrevet
Kunne det blitt bedre om "verden", dvs statsledere og befolkning forøvrig, hadde reagert på HANDLINGENE fremfor hva de nevnte regjeringer og organisasjoner SIER de ønsker å oppnå ?

Det er ingen tvil om at det som gjøres av Israel og Taliban er handlinger som faktisk har sterke likhetstrekk (ref linkene i mitt første innlegg). Derfor forstår jeg heller ikke hvorfor den ene parten blir sett på som "terrorister" mens den andre parten blir sett på som "en human stat med menneskelige trekk". De gjør jo nesten akkurat det samme mot sivilbefolkningen i sitt eget land.

Om det skulle vært likebehandling skulle altså USA sendt 70.000 soldater med fly og helikopter til Egypt og deretter bombet mesteparten av Israels militære styrker. Men slik er det altså ikke selv om handlingene til Israel er identiske med det Taliban gjør (ref linkene i mitt første innlegg).

Det må da være mulig å bli enig om hva FN skal reagere mot ???

Er det handlingene eller er det retoriken som brukes som skal avgjøre ?

USA er styrt fra Tel Aviv så noe aggresjon mot Israel fra den kanten kan du bare glemme. Obama vet nøyaktig hvor grensen går og kommer aldri til å tråkke over!

Skrevet
USA er styrt fra Tel Aviv så noe aggresjon mot Israel fra den kanten kan du bare glemme. Obama vet nøyaktig hvor grensen går og kommer aldri til å tråkke over!

Ja for store deler av verden ser det faktisk ut som om USA er styrt fra Tel Aviv.

Jeg forstår imidlertid ikke hvorfor terroristene der nede skal få styre så store deler av verden som de faktisk har gjort de siste 60 årene.

Skrevet
Ja for store deler av verden ser det faktisk ut som om USA er styrt fra Tel Aviv.

Jeg forstår imidlertid ikke hvorfor terroristene der nede skal få styre så store deler av verden som de faktisk har gjort de siste 60 årene.

Fordi de kan. Og fordi det selvsagt ikke bare er USA som er styrt fra Tel Aviv.

Israel kommer til å oppnå samtlige av sine mål i midtøsten med USA, EU og Norges velsignelse. Israels mål for Norge og Europa er jo allerede i stor grad oppnådd, slik det også er i USA.

Det morsomste av alt er jo at du via den kosherskatt du betaler er direkte medansvarlig for finansieringen av krigen mot palestinerne. Din kritikk er derfor meningsløs og tjener ingen annen hensikt enn kanskje å bedre din egen samvittighet.

Skrevet
Fordi de kan. Og fordi det selvsagt ikke bare er USA som er styrt fra Tel Aviv.

Israel kommer til å oppnå samtlige av sine mål i midtøsten med USA, EU og Norges velsignelse. Israels mål for Norge og Europa er jo allerede i stor grad oppnådd, slik det også er i USA.

Det morsomste av alt er jo at du via den kosherskatt du betaler er direkte medansvarlig for finansieringen av krigen mot palestinerne. Din kritikk er derfor meningsløs og tjener ingen annen hensikt enn kanskje å bedre din egen samvittighet.

Det som er rart er at når Taliban sprenger hus blir de terrorister. Når Israel river dem er det ingen som reagerer.

Forøvrig er jeg ikke enig i at Israel vil oppnå alle sine mål med USA, EU og Norges velsignelse. Norge har lenge vært oppmerksom på deres terrorvirksomhet. Eu har de siste 3 årene også blitt mer oppmerksom på det, og jeg forventer at også befolkningen i USA vil begynne å reagere.

Det er godt mulig at Israel og Palestina slåes sammen til ett land, men da vil de kristne/jøder og muslimer få de samme rettighetene. I så tilfelle er det ikke mye Israel har oppnådd likevel ettersom kristne/jøder vil miste den makten de i dag har over Palestinerene.

Om jeg betaler kosherskatt (statskirken) eller ikke vet forøvrig du ingenting om.

Skrevet
Det som er rart er at når Taliban sprenger hus blir de terrorister. Når Israel river dem er det ingen som reagerer.

Forøvrig er jeg ikke enig i at Israel vil oppnå alle sine mål med USA, EU og Norges velsignelse. Norge har lenge vært oppmerksom på deres terrorvirksomhet. Eu har de siste 3 årene også blitt mer oppmerksom på det, og jeg forventer at også befolkningen i USA vil begynne å reagere.

Det må du selvsagt gjerne tro. Du kommer selvsagt til å bli skuffet og lei og oppleve mange ting som et sjokk, men det er opp til deg.

Det er godt mulig at Israel og Palestina slåes sammen til ett land, men da vil de kristne/jøder og muslimer få de samme rettighetene. I så tilfelle er det ikke mye Israel har oppnådd likevel ettersom kristne/jøder vil miste den makten de i dag har over Palestinerene.

Goyim vil aldri få like rettigheter i Israel.

Om jeg betaler kosherskatt (statskirken) eller ikke vet forøvrig du ingenting om.

Kosherskatt er kosherskatt og kirkeskatt til statskirken er kirkeskatt.

Du betaler kirkeskatt om du er medlem av statskirken. Kosherskatt betaler du uansett. Men det kommer selvsagt også som et sjokk på deg. :fnise:

Skrevet
...

...

Goyim vil aldri få like rettigheter i Israel.

Kosherskatt er kosherskatt og kirkeskatt til statskirken er kirkeskatt.

Du betaler kirkeskatt om du er medlem av statskirken. Kosherskatt betaler du uansett. Men det kommer selvsagt også som et sjokk på deg. :fnise:

Jeg forstår deg slik at du er sterkt religiøs, og det må du gjerne være så lenge du ikke bruker det for å skade andre mennesker/religioner.

Men kan du si meg hva du mener med kosherskatt ?

Skrevet
Jeg forstår deg slik at du er sterkt religiøs, og det må du gjerne være så lenge du ikke bruker det for å skade andre mennesker/religioner.

Men kan du si meg hva du mener med kosherskatt ?

Utover mitt standard medlemsskap i den sosialdemokratiske norske kirke med oppmøte hver julaften så må jeg nok beklage at mitt religiøse engasjement nok ikke er så fromt som det burde.

Når det gjelder kosherskatten derimot så er det en helt reell skatt du betaler for å finansiere staten Israel og dens agenda. Den omfatter i dag de aller fleste matvarer prodsert i USA samt en rekke andre husholdningsartikler og legges på allerede i produksjonsleddet.

http://www.youtube.com/watch?v=L7JmCLYZVl0

http://www.youtube.com/watch?v=MqCmX8W4ZX4...feature=channel

Siden du helt sikkert ikke ønsker å bli oppfattet som en antisemitt slik som Kåre Willoch, Adolf Eichmann og andre kjente galninger så er det imidlertid nok best for deg å sette din lit til denne kilden.

http://en.wikipedia.org/wiki/Kosher_tax

Skrevet
Utover mitt standard medlemsskap i den sosialdemokratiske norske kirke med oppmøte hver julaften så må jeg nok beklage at mitt religiøse engasjement nok ikke er så fromt som det burde.

Når det gjelder kosherskatten derimot så er det en helt reell skatt du betaler for å finansiere staten Israel og dens agenda. Den omfatter i dag de aller fleste matvarer prodsert i USA samt en rekke andre husholdningsartikler og legges på allerede i produksjonsleddet.

Siden du helt sikkert ikke ønsker å bli oppfattet som en antisemitt slik som Kåre Willoch, Adolf Eichmann og andre kjente galninger så er det imidlertid nok best for deg å sette din lit til denne kilden.

YouTube kan vel ikke akkurat kalles en seriøs kilde, da...

Ellers: I wikipedia-artikkelen du referer til ang. denne påståtte "Kosher-skatten", står det følgende: The "Kosher tax" (or "Jewish tax") is a canard or urban legend spread by antisemitic, white supremacist and other extremist organizations.(sitat slutt)

Ved å tro at denne skatten eksisterer, har du dermed satt deg selv i bås med diverse antisemittister og ny-nazister. Gratulerer! :ironi:

Skrevet
YouTube kan vel ikke akkurat kalles en seriøs kilde, da...

Ellers: I wikipedia-artikkelen du referer til ang. denne påståtte "Kosher-skatten", står det følgende: The "Kosher tax" (or "Jewish tax") is a canard or urban legend spread by antisemitic, white supremacist and other extremist organizations.(sitat slutt)

Ved å tro at denne skatten eksisterer, har du dermed satt deg selv i bås med diverse antisemittister og ny-nazister. Gratulerer! :ironi:

Jepp. Og ved å presentere begge sider av saken lot jeg det være opp til hver enkelt å vurdere om de fester lit til wikipedia, eller snarere dem som står bak, eller produktmerkingen på amerikanske husholdningsprodukter. En enkel revisjon av regnskapene til ADL og andre jødiske interesseorganisasjoner ville fort kunne bringe klarhet i dette spørsmålet, men det kommer selvsagt aldri til å skje.

Som kritiker av Israel og jødisk gruppeevolusjonsstrategi så betyr det lite hva du kritiserer og hvordan. Du vil garantert bli satt i bås med "diverse antisemittister og ny-nazister" uansett.

Om jeg og folk som meg behersket samtlige media, underholdningsindustrien, den intellektuelle elite, det globale finanssystem og de fleste andre makt/påvirkningspillarer i samfunnet så kunne jeg selvsagt få deg til å tro på hva som helst også. Det ville bare vært et spørsmål om antall påvirkningskanaler jeg hamret løs på deg med.

Men for all del; din tro på det gode i menneskene og wikipedia som sannhetsorakel er både søtt og rørende.

Imens dør det palestinske folk, nye kriger står i kø og europa råtner på rot. Hearts and minds..

Skrevet

Dårlige linker. Disse er mye bedre.

http://www.ehow.com/facts_4964469_history-kosher-tax.html

http://www.aztlan.net/koshernostra.htm

http://www.liveleak.com/view?i=782_1220544475

http://nordwave.net/new-york/?p=155

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

FN er en internasjonal organisasjon som jobber etter idealistiske prinsipper. Det er bred enighet blant verdens land om det FN jobber med, og i Sikkerhetsrådet sitter sentrale land.

Ingen er forpliktet til å følge FNs avgjørelser til enhver tid. Men anstendige nasjoner/medlemmer etterstreber å respektere avgjørelsene. Hva Israel og ekstreme organisasjoner gjør har ingen effekt på FNs evne til å gjøre jobben sin, annet enn at de ikke oppnår samarbeid fra de som ikke vil.

Skrevet
FN er en internasjonal organisasjon som jobber etter idealistiske prinsipper. Det er bred enighet blant verdens land om det FN jobber med, og i Sikkerhetsrådet sitter sentrale land.

Ingen er forpliktet til å følge FNs avgjørelser til enhver tid. Men anstendige nasjoner/medlemmer etterstreber å respektere avgjørelsene. Hva Israel og ekstreme organisasjoner gjør har ingen effekt på FNs evne til å gjøre jobben sin, annet enn at de ikke oppnår samarbeid fra de som ikke vil.

FN er en drittorganisasjon som burde vært nedlagt for lenge siden.

Gjest gjestdeluxe
Skrevet
FN er en drittorganisasjon som burde vært nedlagt for lenge siden.

FNs eksistens er høyst berettiget. Så lenge det finnes folk som tenker annerledes enn deg - i maktposisjoner - vil organisasjonen for alltid bestå. Heldigvis.

Skrevet

Nå er vi vel i realiteten over på et annet tema, men HVIS ! det er korrekt at det finnes en såkalt Kosher skatt hvor den Israelske staten drar inn ca 6 milliarder kroner for å bedrive sin utslettelse av muslimer, så er det skremmende.

Nå kommer det ganske klart frem at dette tydligvis er et veldig lukket tema og at bedriftene som eventuelt betaler denne skatten har tydeligvis fått munnkurv. Det jeg ikke forstår er hvorfor de skal fortelle omverdnen om denne Kosher skatten. Det er tydeligvis ingen markedsføringseffekt ovenfor forbrukerene. Det tilsier at "markedsføringen" er en skalgs "godkjenning" ovenfor den jødiske organisasajonen som står bak dette. Amerikanere generelt gir tydeligvis f... i hva som står der (og de fleste vet antageligvis ikke hva disse merkene står for). Men bedriftene som benytter seg av slik merking er jo indierekte med på å opprettholde denne teorien om at jødene styrer mye av den økonomiske delen av verden ved at de velger å ikke fortelle åpent hva det innebærer av kostnader.

Om teorien er sann kan det bety at Israel kjøper seg fri for anklagene i USA, kansje ved å benytte pengene til donasjoner som skal redde jødenes rykte.

Men uansett om denne kosher skatten tilfører Israel store økonomiske virkemidler eller ikke, så endrer det ikke det faktum at Taliban og Israel håndterer FN med samme aroganse som motparten deres gjør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...