zala Skrevet 18. august 2003 #1 Del Skrevet 18. august 2003 Jeg holder på å bli sprø!!! :-? Jeg må opp 1-3 ganger hver eneste natt, for å tisse. Følgene av dette er selvsagt at jeg blir trett om dagen, fordi jeg vekkes så mange ganger i løpet av natten. Jeg tisser også ofte i løpet av dagen, men det er ikke så plagsomt. Faktisk så kan jeg tisse ni ganger i løpet av ett døgn. Jeg har ikke urinveisinfeksjon. Det kjenner jeg godt når det kommer, så det er det ikke. Er det noen som har noen tips til meg? Min forrige lege sa bare at jeg måtte trene opp blæra , som små barn gjør, til å tåle mer og mer, men det er bare tull. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. august 2003 #2 Del Skrevet 18. august 2003 Jeg har også hatt det slik. Tror kanskje legen din kan ha rett. Prøv å holde deg lengst mulig og jo lengre tid det går vil blæra venne seg på dette og du kan gå lengre perioder uten å tisse. Du har lagt til deg en vane i å tisse 2-3 ganger om natten og du vil fortsette med dette hvis du ikke jobber med problemet. Ta det i helgen da du ikke skal opp så tidlig på morgenen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zala Skrevet 18. august 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 18. august 2003 Takk for svar! Problemet er at jeg ikke får sove hvis jeg ikke går på do. Jeg har også forsøkt å holde meg uten at det har blitt bedre. Siden jeg også er plaget med urinveisinfeksjoner har jeg også fått råd om ikke å holde meg, men tisse når jeg må. Hmmm vanskelig dette her..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. august 2003 #4 Del Skrevet 18. august 2003 Det er jo normalt at man skal klare å gå igjennom natten uten å tisse. Ville nok prøvd å trene opp blære slik jeg foreslo og hvis du plages med uvi bør du heller prøve å forebygge dette med å drikke mye appelsinjuice og/eller spise tranebærkapsler. Prøv også evt. homeopati eller soneterapi til forebygging. Prøv å ikke drikk så mye på kveldstid etter kl 18.00. Lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 18. august 2003 #5 Del Skrevet 18. august 2003 Dette var interessant! Iløpet av sommern har jeg vært flink og drukket mye vann (og cola..obs..). Dette resulterte i at jeg har måttet på toalettet 2-3 ganger om natten.. Bra å se at jeg ikke er den eneste!! Skal nå begynne å trene meg opp...i natt var jeg bare på toalett 1 gang! jippi! :D Om 1-2 uker håper jeg at alt er normalt igjen... Clea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twigi Skrevet 18. august 2003 #6 Del Skrevet 18. august 2003 Det er fullt mulig å trene opp en liten blære. Men selvfølgelig ikke om natten - da er det bare å bli ferdig med saken! Jeg har innimellom nesten sovnet på do :oops: Når du vet at du har en do innen rekkevidde de neste 3-4 timene, kan du drikke mye - 3-4 glass vann i løpet av en halvtime. Når presset kommer, skal du prøve å holde deg så lenge som mulig. Dette må du selvsagt gjøre ofte til å begynne med. Dette funker også mot nervøs blære (når det ikke er noen do i nærheten, må jeg tisse umiddelbart, uansett om jeg er fullstendig dehydrert :-? ). Og selvfølgelig, unngå drikking før leggetid, og særlig te og andre vanndrivende inntak! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå