Gå til innhold

Trenger sårt

Gjest Spinell

Anbefalte innlegg

Gjest Spinell

Det dukker stadig opp emner og innlegg handler om folk som "trenger sårt hjelp" eller svar. Når jeg leser slike overskrifter får jeg assosiasjoner til folk i sterk nød, emosjonelt eller fysisk. For å sette det på spissen: at dette er et siste nødskrik og at videre liv sterkt avhenger av om de får den hjelpen de "klynker sårt" etter.

Er jeg langt på viddene eller er det flere som tenker at "trenger sårt" er ganske sterkt?

Forleden leste jeg en tråd om en som sårt trengte hjelp til å samle inn underskrifter - for å mobilisere støtte til en motorsportbane...

Andre igjen trenger sårt hjelp f.eks. fordi de ikke helt forstår mat- eller strikkeoppskriftene sine.

Er ikke dette å misbruke uttrykket litt?

Endret av Spinell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eurodice
Det dukker stadig opp emner og innlegg handler om folk som "trenger sårt hjelp" eller svar. Når jeg leser slike overskrifter får jeg assosiasjoner til folk i sterk nød, emosjonelt eller fysisk. For å sette det på spissen: at dette er et siste nødskrik og at videre liv sterkt avhenger av om de får den hjelpen de "klynker sårt" etter.

Er jeg langt på viddene eller er det flere som tenker at "trenger sårt" er ganske sterkt?

Forleden leste jeg en tråd om en som sårt trengte hjelp til å samle inn underskrifter - for å mobilisere støtte til en motorsportbane...

Andre igjen trenger sårt hjelp f.eks. fordi de ikke helt forstår mat- eller strikkeoppskriftene sine.

Er ikke dette å misbruke uttrykket litt?

Jeg er helt enig med deg. Jeg oppfatter uttrykket slik at man har prøvd alt man kan og ikke kommer noen vei, når man har store vanskeligheter, stanger hodet i veggen. Da mener jeg altså ikke underskriftskampanjer og oppskrifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Godt å se at det er flere av oss.

Jeg har til dels sluttet å lese "trenger sårt"-trådene, i likhet med "haster!!!"-trådene, da jeg bare blir irritert når det ofte viser seg at temaene er helt banale og verken handler om "traumer" eller hastverk slik overskriften skulle tilsi.

Nå betyr ikke dette at jeg er spesielt opptatt av traumer, men jeg liker at overskriften gjenspeiler faktisk tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det slik at uttrykket betyr "jeg trenger virkelig hjelp til" hva det nå skulle være. Det er ikke nødvendigvis siste mulighet, bare at det er veldig viktig å få det man sårt trenger

Kanskje noen har et mye sterkere forhold til motorsportbanen enn du har? Tenk om det er det eneste lyspunktet i livet. Slik kan man aldri vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...