Gå til innhold

Vann


Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Av ren nysgjerrighet lurer jeg på hvor mye vann du drikker på en normal dag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke noe fast, at jeg drikke åtte glass. Men tror jeg vanligvis drikker rundt seks-syv glass vann for dag. Noen ganger mer, andre ganger mindre.

Gjest Emmanuelle
Skrevet

Alt for lite tror jeg. Har alltid en flaske stående, men det blir sjelden mer enn 0,5 liter.

Skal skjerpe meg!

Skrevet

Alt mellom 2 og 7 liter om dagen vil jeg tro.

Kommer helt ann på dagsformen, men er stort sett alltid törst.

Skrevet

Jeg drikker fra 0,5 til 2 liter hver dag. Jeg drikker når jeg er tørst, derfor varierer det veldig etter hva jeg har spist osv..

Skrevet

Jeg drikker for lite vann... Bare mellom 0,5 til 1 liter om dagen. Drikker heller ikke kaffe eller te. Styrer unna brus i ukedagene så alt i alt får jeg i meg nokså lite ren væske.

Skrevet
Jeg drikker for lite vann... Bare mellom 0,5 til 1 liter om dagen. Drikker heller ikke kaffe eller te. Styrer unna brus i ukedagene så alt i alt får jeg i meg nokså lite ren væske.

Er det ikke slik at en skal lytte til kroppen? Er du ikke tørst, så er det ikke noe vits i å presse i seg vann? Men, er jo bra å få i seg mye væske, slik at det kan dra med seg avfallsstoffer. Jeg merker godt om jeg er tørst og ikke får tilgang til vann, så får jeg vondt i hodet og blir svimmel. Men, ellers har det alltid gått bra. Litt vann, er mye bedre enn ingenting! :)

Skrevet
Er det ikke slik at en skal lytte til kroppen? Er du ikke tørst, så er det ikke noe vits i å presse i seg vann? Men, er jo bra å få i seg mye væske, slik at det kan dra med seg avfallsstoffer. Jeg merker godt om jeg er tørst og ikke får tilgang til vann, så får jeg vondt i hodet og blir svimmel. Men, ellers har det alltid gått bra. Litt vann, er mye bedre enn ingenting! :)

Enig i at man skal lytte til kroppen, men det er jo også sånn har jeg hørt at når tørstfølelsen kommer har man allerede ventet for lenge med å drikke. Mange føler jo ikke tørste omtrent og drikker alt for lite.

Skrevet

Ca.to-tre liter, tror jeg. Iallefall! Er veldig glad i vann, og blir superstressa om jeg ikke har en vannflaske med meg hele tiden.

Skrevet

Ups... kanskje ett lite glass. Jeg må iallefall skjerpe meg skikkelig, for jeg drikker ikke stort annet heller.

Gjest Nattvette
Skrevet

Vel.. Eg drikker jo saft blanda i vann, men det teller vel kanskje ikkje? :gjeiper:

Skrevet

Det blir rundt (minimum) 1,5-2 liter på jobb hver dag, og så kommer jo det jeg drikker hjemme i tillegg da. Som regel 1-2liter kanskje? Nå skal det sies at jeg nesten ikke drikker noe annet enn vann da (muligens et glass juice , eller en kopp te på kvelden).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...