lillesol20 Skrevet 18. august 2003 #1 Skrevet 18. august 2003 Vi har to høytalere som er montert på sidene av PC-skjermen. På et tidspunkt mellom kl. 23 fredags kveld og kl. 09 lørdag morgen sluttet de å virke. Nå får jeg ikke lyd på PC`n. Ikke Windows Media Player, og ikke andre sider på nettet med lyd. Har prøvd: skru på volumknappen sjekke ledninger på høytalere og bak PC gå inn på kontrollpanelet og sjekke høytalerne der restarte maskinen Men ingenting funket/alt var i orden. Hva kan jeg gjøre nå? Noen som kan hjelpe meg litt? Vil ha lyd! Har forresten Win. XP Home Edition, hvis det er av betydning.
Bertha Skrevet 18. august 2003 #4 Skrevet 18. august 2003 Noen ganger svikter driveren til lydkortet. Prøv å reinstallere denne.
Gjest lillesol20 ikke logget Skrevet 30. oktober 2003 #5 Skrevet 30. oktober 2003 Noen ganger svikter driveren til lydkortet. Prøv å reinstallere denne. Hvor finner man driveren til lydkortet? Aner ikke hvilket lydkort jeg har heller; hvordan finner jeg ut det?
Gjest Anonymous Skrevet 30. oktober 2003 #6 Skrevet 30. oktober 2003 Gå inn i Enhetsbehandling og se om lydkortet er merket med et rødt kryss eller et gult spørsmålstegn. I såfall kan du rett og slett prøve å slette hele kortet i Enhetsbehandling, og starte maskinen på nytt. Da vil Windows automatisk installere driveren. I Windows 2000 finner man i kontrollpanelet, under "System" og deretter i kategorien "maskinvare". Jeg tror det er det samme i Windows XP. Sjekk også om det er noe galt med høyttalerne. Den enkleste måten å gjøre det på, er å dra ut ledningen som står bak i PC'en, skru opp lyden på høyttalerne, og ta ytterst på pluggen. Da skal det komme små knepp, muligens også svak brumming, i venstre høyttaler. Du kan også prøve å koble et sett hodetelefoner rett i PC'en.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå