Freetime Skrevet 24. april 2002 #1 Del Skrevet 24. april 2002 Hør på dette dere!! Hadde akkurat en telefon fra en venninde som igjen har en venninde i Bergen.Hun har 3 gutter og er alene om den daglige omsorgen. Saken er den at barnevernet har ramla inn døra hos henne og regelrett truet henne med at vi overtar omsorgen!!De hadde fått melding fra skolen at en av guttene stadig hadde blå merker,og de 2 elste sier at mamma slår. BV sier til henne at du kan bare tilstå,vi har sett det gjennom vinduet ditt!! Hun har god kontakt med en nabo,og ba henne komme og være sammen med henne da BV var der,men naboen fikk klar beskjed om å ikke blande seg!! Så ga de kort til de 2 største med tlf.nr.så de kunne ringe om mor ikke var snill og grei!!De hadde også spurt ut barna og kritisert mor i barnas påsyn!! Nå kjenner jeg denne damen fra før av,og man kan ikke finne snillere dame,grenser til dumsnill!!Barna hennes er uregjerlige og hun har ikke overskudd og energi til å være konsekvent,dette har jeg og andre snakket med henne om tidligere. Resultatet ble,etter at BV var hos henne,og etter at de hadde gitt beskjed om at vi kommer igjen...at guttene truer sin mor med BV!!Siste var at om de ikke fikk de spillene de ville ha så skulle de ringe og si at hun ikke var snill,og resultatet ble at hun gikk til byen og kjøpte det de ville ha!! Jeg trodde nå at barnevernet skulle arbeide for barnets skyld,og ikke motarbeide mor??Ville det ikke heller vært ett alternativ å spørre mor om det er noe hun mener man kan hjelpe med....for den historien jeg fikk servert var bare helt vannvittig!! Jeg reagerer på framgangsmåten her-om mor har tatt tak i barna kan jeg ikke uttale meg om,for det har ikke jeg sett,men det jeg har sett er at den ene gutten stadig dunker seg og slår seg når han ikke får det som han vil... Dette ble langt og jeg kunne nok skrevet mer,måtte bare få det ut her og høre andres synspunkter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottemor Skrevet 24. april 2002 #2 Del Skrevet 24. april 2002 Jeg kan bare snakke av egen ærfaring og det er fra min egen oppveks. Hadde en far som tilsynelatende var værdens snilleste mann. Delte alltid ut småpenger og snop til barna i gaten. Hjalp alltid naboen og lånte vekk penger om det var noen som trengte det. Skrøt u-begrenset av meg og mine brødre når det var andre til stede og var ommsorgsuff så lenge det var noen i nærheten. (Jeg sier jeg hadde for han døde for no snart fem år siden.) Allt var bare utadvendt,for når vi var hjemme alen med han så var han voldelig og misshanlet oss psykisk og fysisk. Han fikk alltid dårlig sammvitighet og kjøpte ting til oss etter et rasari annnfall. Jeg prøvde å fortelle voksne mennesker hvordan det var hjemm da jeg var liten,men det var ingen som ville høre. Ville ikke tro meg. Trodde jeg var bare en ufordragelig drittunge som skulle haoppmerksomhet. Så jeg syntes det er flott at BV hører på barna i dette tilfelle og hvist det barna sier ikke er sant så vill det komme frem for en dag og moren vill bli renvasket. Syntes at barna skulle bli hørt offtere enn det som er tillfelle. klem fra 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gurimalla Skrevet 24. april 2002 #3 Del Skrevet 24. april 2002 Barnevernet opptrer sjelden som beskrevet i innlegget her. Kan det være mulighet for at denne moren overdriver? Hvis det du forteller er riktig må moren ta kontakt med lederen for barnevernet for å klage på denne oppførselen. Jeg har vanskelig for å tro at barnevernet i Bergen jobber på denne måten til vanlig. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småbarnsmor Skrevet 24. april 2002 #4 Del Skrevet 24. april 2002 Men hvordan i alle dager skal moren få sjanse til å renvaske seg når barna hele tiden truer med å ringe hvis de ikke får det de vil? Her har barnevernet gått den gale veien. Hadde jeg vært den moren, så hadde jeg klaget på barnevernet og skjelt dem ut. Det hadde sikkert ikke gjort saken bedre, men jeg blir rett og slett forbanna og ser rødt når noen anklager meg for noe jeg ikke har gjort. Og når det gjelder blåmerker....barn herjer og slår seg ofte. Min datter er full i blåmerker på bena. Når hun blir sint så sparker hun til ting og resultatet kan bli et blåmerke. Og hun faller jo og da og det blir blåmerker av det og. Selv om et barn har blåmerker, så betyr ikke det at det barnet blir slått til hjemme. Og hvilke bevis har barnevernet i denne saken? Burde de ikke kommet med noe sånt først isteden for å si at vi så deg gjennom vinduet? Barnevernet skal hjelpe mor og barna, ikke snu barna mot mor og henge mor ut ( hvis hun ikke har gjort noe ). Nei, jeg hadde klagd på oppførslenen til disse folkene. Greit nok at de skal ta vare på barna og familien, men de kan jo for pokker oppføre seg som folk og ikke hardbarket politi!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2002 #5 Del Skrevet 24. april 2002 Ærlig talt Freetime...... *ler* Du har hørt "historien" av en venninde av en venninde........ dermed så er Barnevernet den store stygge ulven? Det faller deg altså ikke inn at du sannsynligvis kun har hørt en liten brøkdel av sannheten her????? 10na Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottemor Skrevet 24. april 2002 #6 Del Skrevet 24. april 2002 Anonym. Barneværnet som andre offentlige kontor kan da gjøre feil eller hontere enkelte saker på en u-delikat måte. Hva om Freetime har hørt dette gjennom folkemunne?! Ka spiller det for no rolle!? Tok du ikke budskapet. Det er nemmelig det som er viktig hær og ikke hvor mann har hørt historien fra. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freetime Skrevet 24. april 2002 Forfatter #7 Del Skrevet 24. april 2002 Selfølgelig 10na.Alt er relativt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2002 #8 Del Skrevet 24. april 2002 Lottemor, alle kan gjøre feil - også Barnevernet MEN, jeg mener at Barnevernet alt for ofte UTEN GRUNN blir fremstilt på denne måten - grunnet sladder og spekulasjoner. Ondsinnet sensasjonslysten sladder er det det er Freetime. Jeg mener overhodet ikke at Barnevernet (eller andre instanser) skal skånes for kritikk og represalier - MEN, de bør skånes for kritikk og represalier som utelukkende baserer seg på slik sladder. 10na Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottemor Skrevet 24. april 2002 #9 Del Skrevet 24. april 2002 10na.... Barneværnet kommer somoftest bare opp i sammtaler og media når de har gjort en feil det er jeg med på. De fleste mennesker vet at barneværnet gjør en bra jobb allt i allt og er glad for at BV finnes og den jobben de utfører. Så om det kommer et negativt innleg eller ommtale så er det ikke skadelig for barneværnets rykkte eller arbeid. Og jeg syntes ikke at noen skal annta at dette er sladder bare fordi at det blir skrevet inn hær i forumet. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2002 #10 Del Skrevet 24. april 2002 Lottemor............... Når et innlegg starter med "hei - nå skal dere høre!!!!!!" - da lyser det for min del av sensasjonslysten ondsinnet sladder. Dessuten - "historien" var fortalt av en venninde til en venninde - mange vesentlige fakta kan komme bort på veien - ting kan bli trukket fra og lagt til - og dessuten historien representerer kun den ene partens side avsaken. Barnevernet kommer ikke kun i søkelyset når det er begått overtramp - de kommer også i søkelyset når historier som denne f.eks. blir servert i Se&Hør - ene og alene basert på den ene partens oppfatning av saken. Derfor - ondsinnet sladder - men det er nå MIN oppfatning. 10na Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freetime Skrevet 24. april 2002 Forfatter #11 Del Skrevet 24. april 2002 Om noen synes jeg gikk for hardt ut istedenfor å bare si hei så er det noe jeg ikke beklager.. Utgangspunktet mitt var her fremgangsmåten i dette ene tilfellet. Alle har forskjellige oppfatninger av ting og alle kan ha sin mening og alle burde bli hørt,om dere leste hva de faktisk hadde gjort og sagt,noe som ble bekreftet av nabo og den største gutten,så kunne vi kanskje havne på ett konstruktivt nivå? Ville gjerne ha meninger om det som hadde skjedd,og ikke om innlegget er reèlt eller ikke..om dere skjønner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2002 #12 Del Skrevet 24. april 2002 Freetime, det er jo nettopp det som er problemet - vi vet IKKE hva som har skjedd. Vi har ikke alle fakta fra begge parter i saken - derfor blir det synsing og sladdring etter min mening - og det er helt feil. 10na Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
diddi Skrevet 25. april 2002 #13 Del Skrevet 25. april 2002 Når din venninne reagerer på dette, så må hun sende en skriftelig klage på oppførselen til denne personen. Det å ringe og skjelle ut er ikke alltid så lurt, da man kanskje sier litt for mye! Det høres helt utrolig ut. Men dette er fra den ene siden. Synes uansett at man skal ta kontakt med foreldre uten at barna er til stede. Nettopp på grunn av slike ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå