Gjest Badabing Skrevet 28. oktober 2009 #1 Skrevet 28. oktober 2009 Noen som kjenner rutinene for matombringing? Er pårørende til en mann som er tidligere rusmisbruker og har en svært dårlig regulert diabetes. Han har ikke innsikt i egen ernæring, og jeg tenker at det ville hjulpet mye med et ordentlig middagsmåltid om dagen. Hva tror dere om dette; kunne det verdt et forsøk å søke om matombringing for ham? Han må jo betale for det såklart, men han har i grunnen fått en ordnet økonomi nå, så jeg tror det går greit. Han har vært på ernæringskurs på sykehuset og har hatt flere veiledningssamtaler med dietetiker, men det har ikke hjulpet. Han har vansker både med å handle riktig mat og med å lage den selv. Han er også svært dårlig til beins, da han nesten måtte amputere beinet. Han klarer likevel å ta bussen når det er nødvendig.
Aurora M. Skrevet 28. oktober 2009 #2 Skrevet 28. oktober 2009 Noen som kjenner rutinene for matombringing? Er pårørende til en mann som er tidligere rusmisbruker og har en svært dårlig regulert diabetes. Han har ikke innsikt i egen ernæring, og jeg tenker at det ville hjulpet mye med et ordentlig middagsmåltid om dagen. Hva tror dere om dette; kunne det verdt et forsøk å søke om matombringing for ham? Han må jo betale for det såklart, men han har i grunnen fått en ordnet økonomi nå, så jeg tror det går greit. Han har vært på ernæringskurs på sykehuset og har hatt flere veiledningssamtaler med dietetiker, men det har ikke hjulpet. Han har vansker både med å handle riktig mat og med å lage den selv. Han er også svært dårlig til beins, da han nesten måtte amputere beinet. Han klarer likevel å ta bussen når det er nødvendig. Jeg bodde i en blokk med ganske mange eldre mennesker før, og der var det en del som fikk mat brakt hjem fra eldresenteret. I vår kommune er det ganske dyrt, 75 kroner middagen. Noen var fornøyd med maten, andre ikke, sånn som det pleier å være. De bringer ganske tidlig på dagen, i 12-13 tida. Etter som du beskriver vedkommende, oppfyller han helt sikkert kriteriene for å få en sånn ordning. Det er bare å ringe og snakke med kjøkkensjefen på eldresenteret. Mulig du må snakke med kommunen også, som er dem som har ansvar for betalingsordningen. Det vanlige er at en får regning hver måned. Det er også mulig å avbestille de dagene en ikke vil ha.
Gjest Badabing Skrevet 28. oktober 2009 #3 Skrevet 28. oktober 2009 Tusen takk for svar, da gjør vi et forsøk
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå