Gjest r0za Skrevet 27. oktober 2009 #1 Skrevet 27. oktober 2009 Jeg er en veldig nervøs person, og tidligere overfall og hendelser har ført til at jeg er ekstremt redd og usikker når jeg går alene. Har alltid hatt en liten, men skarp, kniv i håndvesken min. Tror jeg aldri hadde brukt den, men det føles trygt for meg å vite at jeg har den, og jeg blir mindre redd og paranoid. Men så kom jeg på det, at en kniv er jo et våpen, og det er ulovelig å være i besittelse av våpen på gaten. Forje helg ble jo 2 menn tatt etter å hatt kniv på seg. Men er det andeledes når jeg har den i vesken for å føle meg trygg, eller er det det samme som å ha den i buksebeinet? Tror jo ikke politiet kommer til å gå igjenom veska mi når som helst, men jeg vil jo helst ikke havne i trøbbel fordi jeg er redd.
feuerstein Skrevet 27. oktober 2009 #2 Skrevet 27. oktober 2009 Er nok akkurat like ulovlig i vesken som i buksen. Merk "Forbudet gjelder ikke kniv eller annet redskap som brukes til eller bæres i forbindelse med arbeid, friluftsliv eller annet aktverdig formål", jeg antar det i praksis er tillatelse til å bære diverse multiverktøy så lenge trynefaktoren er i orden og man er edru. Sistnevnte kan jo være vanskelig å overholde hvis du har noe skarpt i vesken når du drar på byen.
Gjest brutal_mann Skrevet 27. oktober 2009 #3 Skrevet 27. oktober 2009 Jiiiz! Jeg håper _virkelig_ at jeg ikke befinner meg i samme området som TS. Overnervøse mennekser med kniv?!? Det _er_ farlig det! Og ja, det er (heldigvis) ulovlig!
Gjest r0za Skrevet 27. oktober 2009 #4 Skrevet 27. oktober 2009 Jiiiz! Jeg håper _virkelig_ at jeg ikke befinner meg i samme området som TS. Overnervøse mennekser med kniv?!? Det _er_ farlig det! Og ja, det er (heldigvis) ulovlig! Det er jo ikke sånn at jeg hogger i alle og enhver heller da. Jeg har aldri brukt den, og kommer mest sansynligvis aldri til å bruke den. Du lever virkelig opp til nicket ditt Takk for svar, feuerstein
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2009 #5 Skrevet 27. oktober 2009 Har du tenkt på at din egen kniv også kan brukes på deg? Prøve heller noe annet. slik som pepper spray.
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2009 #6 Skrevet 27. oktober 2009 Det er ulovlig, og du ville definitivt fått forelegg for det. Jeg skjønner godt at du er nervøs, men sannheten er dessverre at det er mye større sannsynlighet for at en overfallsmann tar kniven fra deg og bruker den på deg. Og dermed får du større skader enn du ellers ville fått.
Strange Doll Skrevet 27. oktober 2009 #8 Skrevet 27. oktober 2009 Jeg er nervøs av meg selv, men tror nok ikke jeg ville hatt med meg kniv i vesken, og støtter de andre her som sier du burde prøve noe annet. Pepper Spray er jo ett godt alternativ Ellers kan du jo kanskje gå på selvforsvarskurs, det kan hjelpe på tryggheten
Gjest r0za Skrevet 27. oktober 2009 #9 Skrevet 27. oktober 2009 Ja, pepperspray er jo egentlig en god idè.. Hvor selger de sånt? Syntes å huske at jeg så det på en bensinstasjon laaang uttpå bondelandet, men er et stykke å dra.. Kan allerede selvforsvar, men jeg har aldri klart å bruke det i situasjoner hvor jeg har hatt bruk for det. Jeg glemmer ALT ( gått på Ju Jitzu i 4 år, og Kickboxing i 2. )
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2009 #10 Skrevet 27. oktober 2009 Det viktigste selvforsvaret skjer før man blir angrepet. Ikke drikk for mye, ikke gå hjem alene, unngå tvilsomme områder, ikke ta pirattaxi, ha en sunn skepsis mot folk fra kvinnefiendtlige kulturer osv.
Gjest r0za Skrevet 27. oktober 2009 #11 Skrevet 27. oktober 2009 Det viktigste selvforsvaret skjer før man blir angrepet. Ikke drikk for mye, ikke gå hjem alene, unngå tvilsomme områder, ikke ta pirattaxi, ha en sunn skepsis mot folk fra kvinnefiendtlige kulturer osv. Det gjør jeg fra før av. Er veldig obs på hvor jeg går, når jeg går der, hvem jeg sitter på med osv osv. Jeg tar mine forhåndsregler
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2009 #12 Skrevet 27. oktober 2009 En kniv vil mest sansynlig være mer farlig for deg enn for han som skulle prøve å rane eller voldta deg. Hvis en en skal voldta deg eller rane deg o.l, hvordan skal du få tid til å ta opp en kniv fra vesken? En kriminell står ikke akkurat å venter på at du skal forsvare deg. Og hva om den kriminelle også har våpen? Noen vil kanskje ikke en gang nøle med å bruke det, men det vil mest sansynligvis du og da vil du tape. Og har den kriminelle pistol så har du ikke sjans. Så å gå med kniv er egentlig en dårlig idé og vil mest sansynlig skade deg i stedenfor å redde deg.
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2009 #13 Skrevet 27. oktober 2009 Pepperspray er dessverre også ulovlig.
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2009 #14 Skrevet 27. oktober 2009 Pepperspray er dessverre også ulovlig. Det stemmer. Men det fins forsvarssprayer som er litt mindre kraftige og som er lovlige. Spørsmålet er jo om de er effektive nok...
The Kitten Skrevet 27. oktober 2009 #15 Skrevet 27. oktober 2009 Hvordan er reglene for å frakte en kniv fra A til B?
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2009 #16 Skrevet 27. oktober 2009 Hvordan er reglene for å frakte en kniv fra A til B? Regelen er at man må ha "aktverdig grunn" til å bære kniv. Flytting vil for eksempel komme inn under dette.
The Kitten Skrevet 27. oktober 2009 #17 Skrevet 27. oktober 2009 Regelen er at man må ha "aktverdig grunn" til å bære kniv. Flytting vil for eksempel komme inn under dette. Er det god nok grunn at man har lånt en kniv, og må bære den med seg hjem? 1
Gjest *Mim* Skrevet 27. oktober 2009 #18 Skrevet 27. oktober 2009 Hvordan er reglene for å frakte en kniv fra A til B? Ha på deg bunad. Det er lov å bære kniv til bunaden.
The Kitten Skrevet 27. oktober 2009 #20 Skrevet 27. oktober 2009 Ha på deg bunad. Det er lov å bære kniv til bunaden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå