Gå til innhold

Tørkede roser


turnips

Anbefalte innlegg

Håller på og planlegger bordkort og fikk denne iden om en ros og et kort festet til den med navnet på. Men synes det blir litt for risikofyllt å ha ferske roser da de kan bli stygge over natta. Har ikke tid å lage dem samme dagen.

Så derfor lurer jeg om noen har erfarenhet av å tørke roser.

-Hvordan gjør man for å få dem fine?

-Bør de behandles med noe?

-Hvor lenge på forhånd kan man begynne så att de ikke smuldrer sammen før bryllupet?

-De skal vel henge ned? Med en gang?

-Hvordan oppbevare, forflytte?

-Forandrer seg farven? Skal ha hvite roser.

I tillegg lurer jeg på om noen har prøvd å farge hvite roser til blå selv? Blev dette bra? Hvordan er det å tørke disse?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke ha friske roser som du bringer til festlokalet dagen i forveien, legger disse på kjølerom (eller i kjøleskap!)? Eller om mor/venninner eller andre bringer rosene til festlokalet rett etter kirken, slik at de kan legge de på bordet da?

Det er mulig du kan tørke dem (og at du får gode råd om det her), men jeg ville foretrukket friske selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Hvite roser er ikke lette å tørke er min erfaring. De blir helst brune. De røde blir mørkere etter at de er tørket, vet ikke hvordan det er med andre farger. De skal helst henge mørkt og luftig. Du kan spraye dem med klarlakk som du får kjøpt i hobbybutikker etter at du har festet de på det underlaget du skal bruke, da faller de ikke så lett fra hverandre.

Lykke til vinke.gif

For å få hvite roser blå kan du sette dem i blekk. Husk å skjær av den nederste delen av stilken slik at du får friskt vev på stilken.

1212[ Dette Innlegg er endret av: Tussilago den 2002-02-25 17:32 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du tørke roser er min erfaring at de blir fine om du bruker blåsand (blågel sand). Denne sanden får du kjøpt i de fleste blomsterforretninger.

Etter de er tørket holder de seg lenge pene om man sprayer de med klarlakk

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...