Gjest bollan Skrevet 27. oktober 2009 #1 Skrevet 27. oktober 2009 Jeg holder på å lage pizza til min kjære mann som kommer hjem fra jobb kl.21.. Tenkte vi skulle kose oss litt. Innser nå at jeg ikke har bakepapir!!! Ungene er lagt, så jeg kan ikke stikke ut å kjøpe heller... Så kjedelig! Jeg fant noen stekeposer da.. kan jeg legge dem i langpanna og steke den oppå disse? Jeg kunne jo kanskje smurt panna og lagt den direkte oppi den, men synes det er så ekkelt når det blir sånn våt bunn.. vil helst ha den sprø! (Rista kan forresten kanskje brukes? Eller da vil forresten kanskje deigen dette litt mellom "sprinklene")
Eliza Doalot Skrevet 27. oktober 2009 #2 Skrevet 27. oktober 2009 Jeg tror nok jeg ville valgt å smøre panna. Jeg har aldri opplevd å få våt bunn når jeg gjør det sånn?
Gjest ts Skrevet 27. oktober 2009 #3 Skrevet 27. oktober 2009 Jeg tror nok jeg ville valgt å smøre panna. Jeg har aldri opplevd å få våt bunn når jeg gjør det sånn? Smører du med smør da? Og, blir bunnen sprø? Jeg har prøvd å smøre med olje, og da fikk jeg hvertfall våt bunn.. Men kanskje det er bedre med smør? Kan jeg ta deg på ordet om at den blir vellykka slik?
Kanutten Skrevet 27. oktober 2009 #4 Skrevet 27. oktober 2009 Det går helt fint å smøre plata med smør. Blir sprø bunn da. Lykke til
Susan Sto Helit Skrevet 27. oktober 2009 #5 Skrevet 27. oktober 2009 Stekeposer er plast med fett på innsiden, så du vil sannsynligvis oppnå det motsatte av det du vil. Og ende opp med pizza som har fettet plastikk som har krympet rundt bunnen. Jeg ville heller stekt rett på plata, og tatt vaskejobben etterpå...
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2009 #6 Skrevet 27. oktober 2009 Jeg pleier heller ikke å bruke bakepapir når jeg steker pizza. Smører plata med smør og steker pizzaen på høy varme. Har aldri opplevd at bunnen blir bløt.
Gjest Piggen Skrevet 27. oktober 2009 #7 Skrevet 27. oktober 2009 Jeg lager alltid pizzaen min med smoer paa stekebrettet! Da blir bunnen veldig god! Kan anbefales!
Belima Skrevet 28. oktober 2009 #8 Skrevet 28. oktober 2009 Litt sent svar, men- Vil du ha sprø bunn på en pizza, så skal du strø hvetemel på stekebrettet og steke pizzaen på nederste rille. Gjort det mange ganger og med bra resultat.
-Fisken- Skrevet 29. oktober 2009 #9 Skrevet 29. oktober 2009 Ei jeg studerer med fortalte at hun aldri brukte bakepapir - hun tok vare på reklame hun fikk i posten, sånn av glatt papir, og brukte det istedenfor bakepapir.
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2009 #10 Skrevet 29. oktober 2009 Ei jeg studerer med fortalte at hun aldri brukte bakepapir - hun tok vare på reklame hun fikk i posten, sånn av glatt papir, og brukte det istedenfor bakepapir. Det ville jeg ikke gjort, papir med trykksverte og/eller mye glans kan inneholde stoffer som ikke er bra for oss, blant annet tungmetaller... ville heller smurt med smør og strødd hvetemel over (hvis man rister på plata blir det et tynt fint lag).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå