Gå til innhold

Middag - til en!

Gjest Gjest_Anneli_*

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Anneli_*
Skrevet

Jeg bor i et kollektiv sammen med to andre. Jeg studerer fulltid og jobber deltid ved siden av, så det blir ikke tid til middag hver dag.

Men de dagene jeg faktisk har tid, har jeg lyst på en god middag. Min kjære jobber offshore, så det blir ofte til at jeg spise alene, da de to andre jeg bor med ikke vil være med på noen fellesmiddag.

Er det noen som har forslag til gode middagretter jeg kan lage, men som ikke er "det vanlige" (pizza, taco, nachos, kylling, wok, osv)?

Videoannonse
Annonse
Gjest eremittgjest
Skrevet

Hvis du kjøper råvarer i ferskvaredisk, er det lett som en plett å få akkurat så mye som du trenger, feks et passe stort stykke fersk fiskefilet, én lammekotelett eller én fin biff.

Stek dem for seg, og ha tilbehør til med ikke for mange råvarer i (så du slipper å kjøpe inn så mye). Feks en kremet puré av frosne erter (med crème fraîche, parmesan og kanskje et revet hvitløksfedd, mos det hele med stavmikser) til et stykke laks, torsk eller breiflabb. Gjerne med bacon eller spekeskinke rundt fisken om du vil ha flere smaker.

En couscoussalat eller salat av grillede eller ovnsbakte grønnsaker til lammekotelett, litt tzatziki og sitron til å presse over kjøttet.

En biff kan faktisk også spises med en enkel grønn salat, feks med avokado, tomat og pinjekjerner i. Og litt pesto til?

Her har du flere idéer - over 80 oppskriftidéer beregnet på én person. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...