Gjest :( Skrevet 27. oktober 2009 #1 Skrevet 27. oktober 2009 Har regnet på det de siste ukene, og jeg drikker ca 7-8 liter med Pepsi Max i uken. Drikker ca 1 liter om dagen, men litt mer i helgene. Hvordan kan jeg drikke mindre Pepsi Max? Jeg må ha pepsi max hele tiden, det er som om jeg er avhengi
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2009 #2 Skrevet 27. oktober 2009 Jeg mener jo at det er så enkelt å bare la være å drikke det, men jeg har skjønt at det ikke er så lett for de som er avhengige. Du bør kanskje passe på å ikke ha så mye Pepsi i nærheten. F.eks. kun kjøpe en halvliter om dagen. Og altså trappe ned forbruket. En muligens mer drastisk løsning kan være å spe ut Pepsi'n med vann. Da drikker du like mye, men ikke så mye av selve Pepsi'n. Alternativt må du bytte over til Farris, rent vann e.l., men jeg antar at det er smaken av Pepsi du er avhengig av. Lykket til!
Gjest stillness Skrevet 27. oktober 2009 #3 Skrevet 27. oktober 2009 Jeg drakk veldig mye Pepsi max før,hele dagen og da blir jo mengden stor. Har ikke kuttet ut pepsi max helt,men drikker nå kun ett glass om dagen. Resten av dagen drikker jeg kun vann + litt juice til frokost. Må egentlig bare være litt streng med deg selv,også går det seg til etterhvert + så kan du jo tenke på hvor mye penger du faktisk sparer på å kutte ned
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2009 #4 Skrevet 27. oktober 2009 Man tager en 1,5 l flaske. Første dagen tas 1 dl over på en annen flaske, fyll etter med vann. Andre dagen: 2 dl Tredje: 3 dl Eventuelt med et par dagers mellomrom.
Linda29 Skrevet 27. oktober 2009 #5 Skrevet 27. oktober 2009 Skjønner ikke at det kan være noe digg å drikke så mye pepsi max. Jeg drakk en halvlitersflaske i går, men pleier aldri å kjøpe vanligvis, og jeg merker med en gang hvor dårlig jeg blir, migrene, luft i magen, klarer ikke sovne inn som før om natta fordi det føles som om magen "brenner". Det er tilsatt bla metanol i disse greiene, og man bør holde seg unna det. Beste er å kutte det helt ut. 2
Gjest Iah Skrevet 27. oktober 2009 #6 Skrevet 27. oktober 2009 (endret) * Endret 27. oktober 2009 av Iah
Frua Skrevet 27. oktober 2009 #7 Skrevet 27. oktober 2009 (endret) Jeg er til tider pepsi max avhengig og det trikset med å spe ut med vann er kanskje noe av det dårligste rådet jeg har hørt..æsj! Har ingen gode råd annet enn en liten motivasjon: Mål med målebånd 2 cm over navelen nå,kutt ut max i en uke og mål igjen. Min livvidde gikk inn med 6 cm! Endret 27. oktober 2009 av Frua 1
Pomeline Skrevet 27. oktober 2009 #8 Skrevet 27. oktober 2009 (endret) Join the club sier bare jeg! Jeg drikker også altfor mye pepsi max. dagen blir ikke helt det samme uten merker jeg. prøver å drikke vann istendenfor, og heller kose meg med pepsi max på kvelden, og det funker ganske bra. Endret 27. oktober 2009 av Pomeline
Miss moneypenny Skrevet 27. oktober 2009 #9 Skrevet 27. oktober 2009 Jeg drakk veldig mye pepsi max før, men så ble jeg gravid og nå liker jeg det ikke lenger, heldigvis. Du må bare si til deg selv at du må slutte å drikke så mye, hvis det er det du ønsker. Hva med å drikke noe godt til frokost, en juice du syns er god eller noe? Også vann til lunsj, en halvliters flaske pepsi max til middag, også vann utover kvelden? Det hjalp meg til å trappe ned ihvertfall! En annen ting som funka var å ha brusfrie dager, se hvor mange dager jeg klarte meg uten. Når du har klart deg uten noen dager mister du lysten på det, og når du drikker det igjen er det ikke så godt!
Gjest Marlo Skrevet 27. oktober 2009 #10 Skrevet 27. oktober 2009 Puss tennene med masse tannkrem flere ganger om dagen - IKKE godt å drikke brus etterpå da
Pomeline Skrevet 27. oktober 2009 #11 Skrevet 27. oktober 2009 Puss tennene med masse tannkrem flere ganger om dagen - IKKE godt å drikke brus etterpå da No kidding!!
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2009 #12 Skrevet 27. oktober 2009 Jeg tror at det kanskje er det kunstige søtstoffet aspartam som er tilsatt i pepsi max som kan gjøre man avhengig. Og aspartam er det verste søtstoffet og burde egentlig ikke vært lov etter hva jeg har lest.Det kan gjøre at du legger på deg,særlig rundt magen(selv om det er uten sukker),og det kan faktisk føre til helseproblemer hvis man drikker det ofte nok.(På lang sikt).En liten pepsi max en gang i uka er vel ikke akkurat skadelig.Ikke bare pepsi max er tilsatt det,mange andre ting som skal være "sunne".Feks.den nye slags yoghurten "skyr" som det står 0% fett og ikke tilsatt sukker.Men den er ikke sunn. Jeg tror at hvis det ikke er mulig å lage "sunt godteri"uten skadelige søtstoffer så kan man likesågodt la være. 1
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2009 #13 Skrevet 28. oktober 2009 Jeg tror at det kanskje er det kunstige søtstoffet aspartam som er tilsatt i pepsi max som kan gjøre man avhengig. Og aspartam er det verste søtstoffet og burde egentlig ikke vært lov etter hva jeg har lest.Det kan gjøre at du legger på deg,særlig rundt magen(selv om det er uten sukker),og det kan faktisk føre til helseproblemer hvis man drikker det ofte nok.(På lang sikt).En liten pepsi max en gang i uka er vel ikke akkurat skadelig.Ikke bare pepsi max er tilsatt det,mange andre ting som skal være "sunne".Feks.den nye slags yoghurten "skyr" som det står 0% fett og ikke tilsatt sukker.Men den er ikke sunn. Jeg tror at hvis det ikke er mulig å lage "sunt godteri"uten skadelige søtstoffer så kan man likesågodt la være. Vet du hva? Dette er bare tull, det er noen forskere som mener at man legger på seg av det, men det er ikke bevist, så slutt å si at man legger på seg av aspartam. Jeg drikker 1.5l light brus daglig (for det meste pepsi max og tab x-tra), kanskje ikke sunt, i tilleg spiser jeg godt, jeg legger ikke på meg, og jeg hører om noen ekstreme folk som kan drikke opptil flere litere daglig, skal vi se, Dawy Whatne drikker jo ekstremt mange liter med Cola Zero hver dag, og han har gått NED i vekt.
Chiyo Skrevet 28. oktober 2009 #14 Skrevet 28. oktober 2009 Amen!!! Jeg drikker mer Pepsi Max enn vann, men faktisk så viser tester at man kan drikke 4,6 Liter Pepsi Max om dagen uten at det er farlig for deg. Jeg anbefaler det ikke, men sånn er det altså Men jeg også tror det er noe avhengig greier. Jeg kan bare ikke leve uten å drikke Pepsi Max det er blitt et problem. For meg er det ikke et problem, problemet er at folk stikker nesa i sky om du er avhengig av brus
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2009 #15 Skrevet 28. oktober 2009 Det kunstige søtstoffet i brusen kan forstyrre blodsukkeret. Selv får jeg vondt i magen av pepsimax, sluttet, men begynte med cola light i stedet..Nå er jeg like avhengig. Jeg får hodeverk om jeg ikke drikker det, men mageverken slipper jeg ihvertfalll.. 1
Gjest Jato Jolstad Skrevet 26. november 2010 #16 Skrevet 26. november 2010 its all about the coffein <3
ondebanan Skrevet 26. november 2010 #17 Skrevet 26. november 2010 Kjøp halvliterflasker, og bare én. Drikk opp med en gang, og aldri ha det i hus. Blir mye mindre når man må gå helt til butikken hver gang man vil ha pepsi, istedet for bare ut i kjøleskapet!
AnonymBruker Skrevet 26. november 2010 #19 Skrevet 26. november 2010 Jeg måtte også ha pepsi max før. Jeg ble fly forbanna hvis jeg ikke hadde.. gikk i -20 grader til kiosken 2 km unna for å kjøpe pepsi max, så desperat. Jeg fant ut at det ikke kunne fortsette, jeg ville ikke være avhengig av noe. Etter 1 uke ca så var suget borte og avhengigheten borte. Nå drikker jeg det aldri lenger, og jeg klarer max ta 1 glass, fordi jeg kjenner den syntetiske smaken.. ikke godt nå lenger. Du kan hvis du vil, men du må orke å stå imot. 1
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 26. november 2010 #20 Skrevet 26. november 2010 (endret) Jeg drikker også veeeldig mye pepsi max... Jeg tror det er koffeinen jeg trenger, for de dagene jeg ikke drikker det, blir jeg utrolig trøtt! Har også prøvd å ikke drikke pepsi max før klokken 18, for så å kunne drikke det, men da også er jeg kjempetrøtt, men våkner jo når jeg får i meg pepsi da... Så har dere forslag til hva jeg kan spise/drikke istedet? Jeg er ikke glad i kaffe i det hele tatt, så det er ikke et alternativ. Og jeg vil ikke spise sukkertabletter heller, dét hadde jo bare vært teit.... Ellers så må jeg si at det er ikke det at jeg ikke vil drikke pepsi max fordi jeg mener det er så usunt, mye annet vi drikker som er mindre sunt, men mest fordi jeg vil ha alternativer til brusen. Endret 26. november 2010 av ~Fantabulous_kitten~
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå