Gå til innhold

Musikk til spinning


Gjest Musikk til spinning

Anbefalte innlegg

Gjest Musikk til spinning

Hva liker folk å høre på når de spinner?

Er spinninginstruktør og holder nå på å samle sanger til et nytt program, men har gått litt tom for ideer, så trenger litt hjelp :)

Aldersgruppe på timen er alt fra 13 til 60 år...

Noen forslag?

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skulle gjerne kommet med forslag, men alle sangene jeg tenker på vet jeg ikke navnet på, så den blir litt vanskelig. Er forresten nytt opplegg på spinningtimen jeg skal på på tirsdag, så gleder meg til å se hva hun finner på da. :)

Men forrige opplegg hadde hun blant annet den der blue-sangen, du vet "I have a girlfriend, and she is so blue", uff, er så dårlig på titler, men dersom du skjønner hva jeg mener så er det en ganske grei sang å bruke :)

Sånn generelt liker jeg energiske sanger, og gjerne sanger som er kjent for de fleste. Det er mer gøy når man kjenner igjen sangen :) Ikke det at dette innlegget var til noe særlig hjelp :fnise:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, er ikke helt sikker på hvilken sang du mener, men skal forsøke å søke litt rundt på nettet så kanskje jeg finner den :)

hehe, ja, kjente sanger liker de fleste, problemet er bare å komme på de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Eg synest det viktigaste er at rytmen passar til tråkkfrekvensen.

Foredrar klart rock framfor tekno, men likar det meste berre frekvensen er rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg synest det viktigaste er at rytmen passar til tråkkfrekvensen.

Foredrar klart rock framfor tekno, men likar det meste berre frekvensen er rett.

signerer!

hvorfor er det så få instruktører som bruker rock??? er mange kjente rockesanger, det er som regel veldig lett å finne rytmen, og er en forandring fra techno-helvete som de fleste forviller seg inn i. eller svensk drittpop!

r&b og hip-hop kan også passe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enig, techno er ikke bra på spinning, mange instruktører i oslo som bruker det og det er bare pes i mitt hode. Syngbare sanger eller fengende rytmer slår ann hos meg. En instruktør jeg pleide å være på timene hos før hun ga seg, brukte mye latin musikk- DET var herlige timer. Motiverende, friske rytmer. Det aller viktigste er som tidligere nevnt at rytmen passer til tråkket.. Ikke alle som er like flinke med det heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å få med litt rock, har et par sanger. Har faktisk bare 1 teknosang i programmet mitt nå!!

Men dere har ikke noen konkrete eksempler?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ella_*

Pearl Jam - The fixer LINK

Foo Fighters - Wheels LINK (litt treig, passer best til bratt bakke kanskje?)

Weezer - I want you to (den nyeste, fant ikke video)

Ellers anbefaler jeg den nyeste til Backstreet Boys ;)

Mye av Blink 182 også som er masse energi i:

All the small things

Rock show

First date

Party song

Limp Bizkit:

Rollin'

My way

Det var det jeg kom på i farta :) (Den Backstreet Boys-sangen så litt snål ut oppi alt det her, men det får så være ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i variasjon.

Jeg går på to timer fast, og særlig hun ene er veldig flink til å variere. Denne uken var det rock med bl.a. red hot chili peppers og green day. Sist uke hadde hun musikk av type abba osv. Andre ganger mer vanlig listepop av typen Poker face osv.

Jeg liker godt musikk hvor jeg kan synge med, og at sangene på en time hører litt sammen. Og så kan det heller være stor variasjon mellom de ulike sangene.

En instruktør jeg har sluttet å gå på kjører det samme opplegget med helt like sanger og alt hver time, og det er gruelig kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne kommet med forslag, men alle sangene jeg tenker på vet jeg ikke navnet på, så den blir litt vanskelig. Er forresten nytt opplegg på spinningtimen jeg skal på på tirsdag, så gleder meg til å se hva hun finner på da. :)

Men forrige opplegg hadde hun blant annet den der blue-sangen, du vet "I have a girlfriend, and she is so blue", uff, er så dårlig på titler, men dersom du skjønner hva jeg mener så er det en ganske grei sang å bruke :)

Sånn generelt liker jeg energiske sanger, og gjerne sanger som er kjent for de fleste. Det er mer gøy når man kjenner igjen sangen :) Ikke det at dette innlegget var til noe særlig hjelp :fnise:

Ugh, jeg vet hvilken sang det er. Plagsom låt, det er Eiffel 65 med blue. Jeg husker at jeg fikk noia hver gang den gikk på radio når jeg gikk på videregående. Im blu dabadidabada blablablabla huff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, uff. Ja nå husker jeg også den. Den var nokså grusom.

Men, det er rart med det. Sanger som jeg aldri ville ha hørt på ellers funker som bare det i spinningsalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en sang som går mye på radio (P3) nå for tiden som ALLTID får meg til å få lyst til å gå på spinning (selv om kroppen ikke tillater det helt for tiden...). Men jeg husker jo selvfølgelig ikke hva den heter... :sjenert: Det er enten Mew eller Muse som har den, jeg klarer aldri å huske hvem.

Ellers så synes jeg det er alt for mye høytemposanger i de fleste spinningtimer for tiden! Jeg liker bedre tunge, seige bakker enn "sprint". Men det er sikkert forskjellig fra person til person da. Og så synes jeg det er genialt når instruktøren har satt sammen f.eks. 1 min fra 4 ulike sanger (selvfølgelig med samme tempo) slik at en får med seg fremdriften enkelt og greit. Spesielt godt passer dette på en skikkelig pulstopp der en skal ta ut absoulutt alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, uff. Ja nå husker jeg også den. Den var nokså grusom.

Men, det er rart med det. Sanger som jeg aldri ville ha hørt på ellers funker som bare det i spinningsalen.

Jepp, den passet veldig godt med det tempoet vi hadde der :)

Jeg liker forresten at det går litt fort når vi står i tredjeposisjon. Ikke for fort, for det må jo være motstand, men skikkelig sagte med litt mer rolige låter synes jeg blir kjedelig i lengden. Trenger sanger som gir meg energi, og da må tempoet være energirikt også :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Metallica - Through the Never, spurt i stående oppoverbakke med en god del motstand under hele sangen. Får alltid skikkelig kick. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Det er en sang som går mye på radio (P3) nå for tiden som ALLTID får meg til å få lyst til å gå på spinning (selv om kroppen ikke tillater det helt for tiden...). Men jeg husker jo selvfølgelig ikke hva den heter... :sjenert: Det er enten Mew eller Muse som har den, jeg klarer aldri å huske hvem.

Muse med Uprising er det visst jeg mener. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...