Gjest Gjest_mokka_* Skrevet 26. oktober 2009 #1 Skrevet 26. oktober 2009 Jeg har begynt i ny jobb og har jobbet der i 2 uker, kan jeg da bli sykemeldt å få sykepenger fra nav da jeg er blitt syk nå, vet jo at arbeidsgiver ikke betaler. jeg gikk rett over i ny jobb uten noe pause fra forrige jobb.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2009 #3 Skrevet 26. oktober 2009 Siden du spør om det er noen vits i å få sykemelding, mener du da at du egentlig ikke er syk nok til å få det? Selv om du er ny i jobben, er du syk så er du syk. Eller mener du om du skal bruke egenmelding istedet? Eller hva mener du egentlig?
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2009 #4 Skrevet 26. oktober 2009 Ja, da får du sykepenger fra NAV. Hvis det har gått under to uker mellom jobbene regnes det forøvrig også som en sammenhengende periode...
Gjest Gjest_mokka_* Skrevet 26. oktober 2009 #5 Skrevet 26. oktober 2009 Ja, da får du sykepenger fra NAV. Hvis det har gått under to uker mellom jobbene regnes det forøvrig også som en sammenhengende periode... Fikk sykemelding da. har jo kun jobbet der 2 uker å har da ingen egenmelding å bruke. så får vi se hva som skjer.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2009 #6 Skrevet 26. oktober 2009 Fikk sykemelding da. har jo kun jobbet der 2 uker å har da ingen egenmelding å bruke. så får vi se hva som skjer. Nå er jeg nysgjerrig, hva mener du egentlig med denne tråden? Hva er det du forventer skal skje??
Gjest Gjest_mokka_* Skrevet 27. oktober 2009 #7 Skrevet 27. oktober 2009 om jeg i det hele tatt vil få noe peng fra noe sted for den perioden jeg er syk. det jeg lurer på. må holde meg hjemme ei uke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå