Gå til innhold

Problemer med DVD-avspilling på laptop

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en Toshiba Satellite 1800-412 - 1,1 GHz, 256 MB SDRAM, 20 GB harddisk med DVD-ROM, 16 MB VRAM. Bruker den mest til surfing og skriving, men en av forutsetningene da jeg kjøpte den var at jeg skulle kunne spille DVD på den. Dette har det imidlertid vært problemer med hele tiden - bildet hakker (fryser et sekund, beveger seg litt, fryser igjen osv). Har hatt den inne til butikken hvor jeg kjøpte den diverse ganger, og sist sendte de den til Toshiba som oppgraderte BIOS, og etter det fungerte DVD-avspillingen. Vel å merke måtte jeg ha alle andre programmer lukket, men det var for så vidt greit nok.

Nå har den imidlertid begynt å hakke igjen! :sinna: Eneste forskjellen jeg kan tenke meg, er at jeg nå har begynt å fylle opp harddisken. Den var nesten tom da de oppgraderte BIOS, nå har jeg brukt ca 13 GB. Kan det være dette som gjør det? Maskinen skal jo ha nok kapasitet til å kjøre DVD, men det virker som om den blir litt "borderline" for en slikk og ingenting...

Sur, sint og irritert nå - igjen... Skal til butikken og heve kjøpet i morgen. Er over et år siden jeg kjøpte den, men den har aldri fungert tilfredsstillende og har stadig vært inne til butikken p.g.a. dette. Tror dere jeg vil få problemer med å heve kjøpet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du får problemer med å heve kjøpet, kommer an på butikkens og den ansattes policy. Mest sannsynlig vil jeg tro du får problemer, ja.

Selv ville jeg ha skrevet en skriftlig heving av kjøpet. Der ville jeg forklart hendelsesforløpet som har vært med denne laptopen og så henvist til loven (husk at det er kjøpsloven som gjelder for varer kjøpt før 1.7.02, etter dette forbrukerkjøpsloven). Loven finner du på www.lovdata.no (velg lover og alle - søk nederst).

Skrevet

Takk skal du ha! Kjøpte den 6.7.02, så da skriver jeg ut forbrukerkjøpsloven. Har allerede begynt å skrive brev for å heve kjøpet. Blir alltid mye ryddigere og vanskeligere å avvise da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...