Gå til innhold

Mottak av mobilsamtaler fra utlandet - priser


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hvordan tolker dere dette jeg har funnet på telenor mobils sider ...om priser i utlandet og mottak av samtaler ......

?

Pris Telenor Mobil tar for mottak av samtaler (kr/min) Bedrift: 13,49

Privat +: 13,99

Privat/Privat Skala: 14,99

RingKontant/djuice kontant/djuice: 15,49

Startprisen er 0,59

Er dette prisen som JEG som motaker i NORGE må betale for å få MOTTA samtale - eller er det prisen om noen i UTLANDET må betale for å få lov å motta samtale???

Jeg aner ikke ..men det er jo illa da dersom jeg som er i norge må betale så mye for å bli ringd til??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er hvis du ringer til noen som er i utlandet, du betaler vanlig norsk takst, og de må betale resten.Altså oppgitt takster.

Hvis noen ringer deg fra utlandet betaler de som vanlig hele samtalen.Mener jeg..., ble plutselig litt usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jaheira

Tja.

Jeg mottok en samtale fra Midt-Østen her om dagen, og trodde "den andre enden" betalte.

Jeg tror likevel at jeg har betalt endel, pga restbeløpet på telefonen (han ringte til min Ring Kontant-mobiltelefon).

Noen som vet sikkert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde først man som mottaker i norge ikke betalte noe .....men så såg jeg dette og ble usikker .......for det er ikke så lett å forstå det som står der synes jeg ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det er slik som remyline sier. Har aldri opplevd å måtte betale noe når jeg har mottat samtaler fra utlandet. Derimot kostet det penger da jeg var i Spania i mars og fikk tekstmeldinger fra Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er du i utlandet, og noen ringer deg på ditt norske abonnement så må du betale x Kr/min. I noen land må du også betale for de sms'ene du mottar. Er du i Norge og noen ringer deg fra utlandet så betaler du ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Siden jeg snart skal flytte, og tar med meg mobilen er dette veldig interessant....

Noen som vet om man kan gi beskjed til Telenor eller noen at man skal til utlandet slik at man slipper å betale for samtaler som kommer FRA Norge?? (jeg mener å huske at dette kan gjøres, men tar kanskje feil..)

Altså...at hvis mine foreldre ringer meg fra Norge mens jeg er i Spania, så betaler jeg ingenting og de alt?

Det blir så surt å reise sørover å motta telefoner enn selv må betale for..

Clea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Jeg har i alle fall (som regel tomt) kontantkort på min mobil, og jeg har mottatt samtaler fra utlandet på tomt kontantkort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clea: Det tipset jeg har fått av Netcom ved utenlandsreiser, er å viderekople alle samtaler til svareren før du reiser ut av Norge. Om du gjør dette etter utreise, vil du måtte betale for viderekoplingen fra mobilen til svareren, noe som er gratis når du gjør det før utreise.

Da kan du selv velge å ringe til svareren og de som har lagt igjen beskjed.

Men det virker ikke særlig holdbart om man skal bo i utlandet en stund, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bare meg

Case 1: Du er i Norge, og ringer en i Norge.

Du betaler samtalen.

Case 2: Du er i Norge, og ringer en i utlandet.

Du betaler samtalen.

Case 3: Du er i Norge, og blir oppringt.

Den som ringer, betaler.

Case 4: Du er i utlandet, og ringer ut (hjem til Norge eller innad i landet du er i).

Du betaler.

Case 5: Du er i utlandet og blir oppringt hjemmefra.

De hjemme betaler vanlig takst til din mobiltelefon. Du derimot betaler som om du selv ringte til dette landet, altså fra Norge til landet du er i. Dette fordi at de som ringer deg, egentlig ikke kan vite om du er i Norge eller i Singapore, og dermed skal slippe å betale 11,- minuttet, istedenfor vanlig mobiltakst (ca. 1,20).

Håper du skjønner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Noen som vet om man kan gi beskjed til Telenor eller noen at man skal til utlandet slik at man slipper å betale for samtaler som kommer FRA Norge?? (jeg mener å huske at dette kan gjøres, men tar kanskje feil..)

Altså...at hvis mine foreldre ringer meg fra Norge mens jeg er i Spania, så betaler jeg ingenting og de alt?

Clea

Nei, du kan ikke få ordnet det slik at du slipper å betale for samtaler fra Norge når du bor i Spania.

Du kan derimot opprette et spansk abonnement/kontantkort når du kommer dit! De hjemme må da ringe ditt spanske mobilnummer, men dette koster bare ca. 2,50. (3,53 med Telenor på hjemmetelefonen, men hvem igjen har vel det ??!? )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det koster vel et par hundrelapper ca å opprette et abonnement (selv om det er ringkontant) der nede som her, og da lønner det seg kanskje ikke lenger...?! Spørs vel hvor mye man ringer da... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det koster vel et par hundrelapper ca å opprette et abonnement (selv om det er ringkontant) der nede som her' date=' og da lønner det seg kanskje ikke lenger...?! Spørs vel hvor mye man ringer da... :roll:[/quote']

Har vurdert det, men hvis jeg må ut med masse penger så er det uaktuelt...

Det er ikke det at jeg kommer til å ringe så veldig mye til de hjemme, det er heller slektninger som "plutselig" vil vite hvordan jeg har det, hele tiden! (bare pga at jeg er i utlandet...)

Jeg får bare gi de beskjed om at de ikke får lov å ringe, og be de heller sende en melding...(Det er jo aldri noe viktig de vil uansett...)ja, å så kan jeg jo alltids la vær å ta telefonen...

Clea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Clea: Siden du skal flyttet dit tror jeg jeg ville kjøpt et eget abonnement.. Men ikke om man bare skal på ferie. Tror jeg har hørt om folk som gjør dét også... Lykke til med flyttingen da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...