Gjest Charming Skrevet 25. oktober 2009 #1 Skrevet 25. oktober 2009 I går kveld var alt fint. Da jeg våknet til morgenen i dag har jeg vondt i alle ledd i kroppen, 38,5 i feber (vært det hele dagen)Hoster opp mye slim og det gjør fryktelig vondt i brystet og halsen når jeg hoster. Vondt ihalsen, men ikke rennende nese. Har hodepine og økt spyttproduksjon. Så mye at jeg synes det er anstrengende å svelge hele tiden, og svelger så mye luft samtidig at jeg småraper hele tiden. Har en hvilepuls som varierer mellom 90 - 100 i dag, noe som er høyt da jeg bare er 21 og i god form. Prøvd å lese meg til symptomer osv på nettet, lommelegen osv - men føler det ligger litt i grenseland mellom lungebetennelse-symptomene og influensasymptomene. Og er det sistnevnte skal jeg vel strengt talt bare holde meg inne og unngå kontakt med noen som helst.. Så hadde vært greit å fått noen innspill av noen som ser seg litt mer kyndige enn meg.
Kaktusen Skrevet 25. oktober 2009 #2 Skrevet 25. oktober 2009 Har jeg vært deg har jeg dratt til legen. Der får du nok svar på hva som feiler deg. Høres ut som lungebetennelse for meg iallefall. God bedring
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2009 #3 Skrevet 25. oktober 2009 Dersom feberen ikke synker/forsvinner i løpet av natten, og du føler deg like dårlig eller verre i morgen, så skader det selvsagt ikke å ta en kjapp telefon til fastlegen og forhøre seg hva legen synes. De symptomene du har kan være så mangt, blant annet influensa eller lungebetennelse. Dersom det er lungebetennelse er det vanlig å ha vondt i ryggen, f.eks. på begge sider.
Gjest Charming Skrevet 25. oktober 2009 #4 Skrevet 25. oktober 2009 Dersom det er lungebetennelse er det vanlig å ha vondt i ryggen, f.eks. på begge sider. Litt vanskelig å avgjøre nøyaktig hvor det gjør vondt. For det gjør vondt i hele kroppen. Bare jeg ligger stille i sengen og prøver å sove verker det (bl.a) i ryggen. Småting bare som å knytte neven eller skrive på tastaturet gjør at jeg kjenner det i "leddene". Men da tar jeg meg en tur til legen i morgen.. Håper jeg kan komme til en lege selv om det ikke er fastlegen min. Nettopp flyttet til ny by og har ikke flyttet fastlege enda.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2009 #5 Skrevet 26. oktober 2009 Ring til legen først! Så er de forberedt og tar nødvendige smittetiltak. Svineinfluensaen kan gi viral lungebetennelse, bare så du er klar over det. Blir det tungt å puste må du ringe legevakten. God bedring og lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2009 #6 Skrevet 26. oktober 2009 Litt vanskelig å avgjøre nøyaktig hvor det gjør vondt. For det gjør vondt i hele kroppen. Bare jeg ligger stille i sengen og prøver å sove verker det (bl.a) i ryggen. Småting bare som å knytte neven eller skrive på tastaturet gjør at jeg kjenner det i "leddene". Men da tar jeg meg en tur til legen i morgen.. Håper jeg kan komme til en lege selv om det ikke er fastlegen min. Nettopp flyttet til ny by og har ikke flyttet fastlege enda. Nårjeg har hatt lungebetennelse har jeg alltid hatt vondt i ryggen, nærmere bestemt ca midt på bak på ryggen. Det er i den nedre delen av lungene, for å forsøke å forklare. Det er en smerte som ble verre når jeg hostet. Det var en anstrengende hoste. Jeg ble også utmattet, kunne ikke gå så langt, da det ble tungt å puste. Hadde kun feber to dager før hosten kom, ellers var jeg feberfri. Du kommer deg til en lege. Du kan ringe legevakten, eller du kan ringe til et legekontor, fortelle at du ikke har fastlege på det stedet du bor, men at du trenger en time.
Gjest Charming Skrevet 26. oktober 2009 #7 Skrevet 26. oktober 2009 Kom nettopp tilbake fra legen. Det var influensa gitt. Om det var svineinfluensa eller vanlig influensa klarte han ikke 100% å avgjøre uten laboratorieprøver. Nå består hvertfall kosten min av mer enn vann.. Tamiflu og vann.
Gjest Charming Skrevet 28. oktober 2009 #9 Skrevet 28. oktober 2009 Da er jeg på tredje dagen med denne fordømte influensaen. Har nå fått diarè som er veldig mørk. Kikket i går kveld ned i skåla og så da slimklaser (mørkebrune) også.. Det er jo ikke så lett å se om det er blod i avføringen når det bare er en sånn blanding av alt mulig synes jeg (tenkte på slimgreine). Er det tydelig blodrødt hvis det er blod i diare? Ellers puster jeg vel så og si bare med halsen, og det er som å puste mellom noe som minner om størrelsen på to sugerør. Men dette er opp og ned for hver bidige gang jeg hoster. Plutselig virker det som jeg løsner noe og det blir enklere - og så plutselig blir det svært anstrengende igjen. Så får jeg ikke hostet meg ferdig på en måte, for jeg kjenner oppkastet kommer opp og da må jeg bråstoppe før det kommer. Hvis noen skjønte den forklaringen.. Så det lages rare lyder i lungene hvis jeg puster tungt (som igjen 95% av gangene fører til hosting) Noen fler som har hatt influensa som kan svare på hva normaltilstanden er, og når det ikke er "normalt" lengre? Det er så kjedelig for i nesten hele går følte jeg meg pigg igjen, mens i dag er jeg mye verre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå