Gjest Gjest_Sonya_* Skrevet 25. oktober 2009 #1 Skrevet 25. oktober 2009 Det har seg slik at min søster skal gifte seg til sommeren. Plutselig. Etter å ha vært samboer en god stund, og alltid snakket om at hun ikke ville gifte seg på maange år enda. Min kjære og jeg bestemte oss for sommeren 2010 allerede for 4 år siden, og vel, søsteren min er vel den eneste som er klar over dette.. Men forlovelsen og datoen hennes kom plutselig på oss, og selvfølgelig var det kjempehyggelig at hun skal gifte seg!!! :D Det jeg lurer på er hva dere synes om - om min kjære og jeg gifter oss 2 måneder etterpå? Vi vurderer å utsette det til høsten, 2 måneder etter min søster, og synes det er litt lenge å vente et ekstra år.. Men stjeler vi på noen måte glansen fra henne og hennes bryllup om vi setter bryllupsdagen vår til 2 mnd etter hennes? Vi har liksom ikke offentliggjort noen dato enda, for vi trodde vi hadde god tid! Hvor lenge bør det gå mellom 2 søstres bryllup? Er det dårlig gjort av oss om vi gifter oss 2 mnd etter dem? Deres ærlige meninger!!!
Purple Basil Skrevet 26. oktober 2009 #2 Skrevet 26. oktober 2009 Jeg synes egentlig at søsteren din skal ta hensyn til deg, ikke du til henne (men det er nå min ærlige mening:) Du har jo som du sier planlagt dette i 4 år :gjeiper: Men til spørsmålet, så synes jeg ikke at 2 mnd er veldig tett. Hvis dere har en del familie som må reise langt, så tror jeg at det bør være lengre tid mellom bryllupene, men ellers ikke. Lykke til og kos dere masse med forberedelser :D
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2009 #3 Skrevet 26. oktober 2009 Nei synes ikke det gjør noe. Det er snakk om 2 måneder i mellom, hadde det vært snakk om et par uker så hadde nok noen reagert, men dette er 2 måneder. Det synes jeg ikke gjør noe
leirbål Skrevet 26. oktober 2009 #4 Skrevet 26. oktober 2009 Så lenge hun har visst om planene deres i lang tid synes jeg det er greit. Hun visste jo at dere skulle gifte dere sommeren 2010, så da er det jo hun som valgte en dato samme sommer som dere, ikke omvendt. Som josefin88 sier, er det langveisfarende gjester blir det nok tett, men ellers er det greit.
Solstrålejenta Skrevet 26. oktober 2009 #5 Skrevet 26. oktober 2009 Jeg hadde vel ikke reagert negativt om noen i min familie skulle giftet seg 2 måneder etter meg selv, men jeg ville kanskje tenkt litt på det hvis gjestene måtte reise langveis fra. Da er det jo kanskje sånn at alle de som kom i hennes bryllup plutselig ikke hadde råd til å ta turen enda en gang når deres bryllup dukker opp... Men nå er det jo ikke sikkert at det er noe problem for dere i det hele tatt Uansett synes jeg du iallefall ikke tar glansen fra henne. Hun har jo sin dag og du har din og det er rikelig med tid imellom uansett...
Jade Skrevet 26. oktober 2009 #6 Skrevet 26. oktober 2009 Når hun setter dato på samme sommer som ditt bryllup (hun var jo klar over dette på forhånd), så må hun nesten regne med at bryllupene deres kommer ganske tett.
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2009 #7 Skrevet 14. november 2009 Hvis søsteren din visste at dere skulle gifte dere denne sommeren (2010), synes jeg det helt ærlig er driiiiiit dårlig gjort av HENNE å legge sitt eget bryllup til denne sommeren....... Burde skamme seg synes jeg! Min søster ble plutselig forlovet nå, og hun vet at jeg skal gifte meg neste sommer, så legger hun sitt bryllup til da, kommer jeg til å protestere. Det skal jo ikke bare være samtaleemne den dagen, men i god tid i forveien og i lang tid etterpå... Og det blir det jo ikke da, og så sammenlignes man osv... Nei, dårlig gjort synes jeg!!!
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2009 #8 Skrevet 14. november 2009 Det samme skjedde hos oss. Jeg og mannen forlovet oss og satte ganske kjapt en dato sommeren 09. Plutselig kommer min svigerinne og svoger, som har vært forlovet i mange år (uten å ha noen dato), og sier at de skal gifte seg samme sommeren, 2 måneder før oss. Ble litt paff, men vi lot som ingenting og bryllupene gikk som planlagt. Det var ikke noe problem, men jeg synes synd på svigerforeldrene mine som insisterte på å gi en stor pengegave, det ble mye penger på en gang... Og det gjelder jo andre slektninger også som må punge ut til gaver... En annen ting er jo at alle gjestene sammenligner de to bryllupene, det er jo naturlig... (Vi gikk forøvrig "seirende" ut av den sammenligningen, hihi)
Gjest Gjest sunny Skrevet 14. november 2009 #9 Skrevet 14. november 2009 Det syntes jeg er teit ( til gjest) for det har ingenting å si om man har to bryllup etterhverandre. For man sammenligner ikke bryllup. Personene som gifter seg er så forskjellige og setter ulikt preg på hele dagen. Om de samme personene hadde hatt samme kjole, samme gjester etc ville det alikevel ikke blitt likt og at man da går rundt og tenker at vi skal vinne det bryllupet. Da har man tapt i mine øyne, for da har du nok glemt hele hensikten med å gifte seg! Det er to personer som er glad i hverandre som skal gifte seg. To mnd etter hverandre syntes jeg ikke er ille, det samme skjedde med meg. Gikk helt fint, vi var i 4 bryllup i år i tillegg til mitt eget. Skal man liksom vente til året etter fordi det er mange andre som gifter seg? Da kan man like gjerne la være å gifte seg for det vil alltid være noen andre som tenker på å gifte seg. Sånn er det.
Augustbrud_2010 Skrevet 14. november 2009 #10 Skrevet 14. november 2009 Det syntes jeg er teit ( til gjest) for det har ingenting å si om man har to bryllup etterhverandre. For man sammenligner ikke bryllup. Personene som gifter seg er så forskjellige og setter ulikt preg på hele dagen. Om de samme personene hadde hatt samme kjole, samme gjester etc ville det alikevel ikke blitt likt og at man da går rundt og tenker at vi skal vinne det bryllupet. Da har man tapt i mine øyne, for da har du nok glemt hele hensikten med å gifte seg! Det er to personer som er glad i hverandre som skal gifte seg. To mnd etter hverandre syntes jeg ikke er ille, det samme skjedde med meg. Gikk helt fint, vi var i 4 bryllup i år i tillegg til mitt eget. Skal man liksom vente til året etter fordi det er mange andre som gifter seg? Da kan man like gjerne la være å gifte seg for det vil alltid være noen andre som tenker på å gifte seg. Sånn er det. Noen andre ja, men ikke din egen søster.... Synes ikke det er greit for det blir for "mye" synes jeg...
Saeria Skrevet 14. november 2009 #11 Skrevet 14. november 2009 Hvis søsteren din visste at dere skulle gifte dere denne sommeren (2010), synes jeg det helt ærlig er driiiiiit dårlig gjort av HENNE å legge sitt eget bryllup til denne sommeren....... Burde skamme seg synes jeg! Min søster ble plutselig forlovet nå, og hun vet at jeg skal gifte meg neste sommer, så legger hun sitt bryllup til da, kommer jeg til å protestere. Det skal jo ikke bare være samtaleemne den dagen, men i god tid i forveien og i lang tid etterpå... Og det blir det jo ikke da, og så sammenlignes man osv... Nei, dårlig gjort synes jeg!!! Forventes det at folk snakker om bryllupet måneder i forkant og etterkant? Vel er det parets store dag, men å forvente at det skal være det store samtaleemnet i flere måneder er da litt drøyt. Bryllupet er normalt ikke SÅ stort og fantastisk for gjestene. To måneder mellom er greit det. Dog burde det være din søster som bør ta hensyn til deg, om hensyn skal tas. Hun visste jo at dere skulle gifte dere sommeren 2010.
Gjest megvel Skrevet 14. november 2009 #12 Skrevet 14. november 2009 2 måneder er vel helt greit det? Når det er sagt offentliggjorde vi bryllupsdatoen vår (neste sommer) rundt jul i fjor. Nå i høst kom min stesøster og fortalte at de skal gifte seg 2 uker etter oss! DET synes jeg er litt tett det... Men jeg har ikke tenkt å si noe, jeg er bare glad til for at jeg gifter meg først!
Augustbrud_2010 Skrevet 14. november 2009 #13 Skrevet 14. november 2009 2 måneder er vel helt greit det? Når det er sagt offentliggjorde vi bryllupsdatoen vår (neste sommer) rundt jul i fjor. Nå i høst kom min stesøster og fortalte at de skal gifte seg 2 uker etter oss! DET synes jeg er litt tett det... Men jeg har ikke tenkt å si noe, jeg er bare glad til for at jeg gifter meg først! Det synes jeg hvertfall er helt på tryne, selv om det "bare" er stesøster... Har kanskje litt bastante meninger her, men for meg skal min brylllupsdag og tiden rundt den dreie seg om min manns og mitt bryllup. Det er jo tross alt "ones in a lifetime" happening (ja det er det for meg...), så da vil jeg at det skal være unikt og spesielt (jada, vet at ingen bryllup og folka etc ikke er like bla bla...). Mener bare at det er vårt bryllup som skal være i fokus og ikke søsteren eller stesøsteren eller noen andre nære... Helt i orden om venninner eller bekjente, men ikke familien, for jeg har hvertfall engasjert hele familien i planleggingen og forberedelsene og synes rett og slett det hadde blitt litt mye om flere skulle gjøre det samme i familien.
Jade Skrevet 14. november 2009 #14 Skrevet 14. november 2009 (endret) Vi var 3 i venneflokken/slekta som giftet oss samme vår/sommer. Det gikk jo kjempefint. Mindre fokus?!!!? Gjestene skal sette av en helg pr bryllup + evt. tid til å kjøpe gave og åpne konvolutten til takkekortet, invitasjonen (og svare på den). Thats it! Angående TS, så kan ikke søsteren bli sur, når det faktisk var TS som sa fra først. Er ikke det helt logisk da? Endret 16. november 2009 av Jade
Gjest Gjest_Katta_* Skrevet 15. november 2009 #15 Skrevet 15. november 2009 ble forlovet på nyttårsaften, og satte umiddelbart datoen til neste sommer. Nå har jeg fått vite at min bror skal gifte seg to uker etter meg. Var litt overrasket med en gang, de har barn og har vært samboere i mange år, så hvorfor akkurat nå? Men jeg vil ikke at de skal utsette det et år for min skyld, det hadde blitt for dumt. Og så har jeg fått vite at min forlovedes nabo og slektning, de har vokst opp som brødre, skal gifte seg helgen før oss. Jaja, det er jo max 50% av gjestene som overlapper i hvert enkelt bryllup, og så lenge alle har tid til å planlegge bryllupet på forhånd, så er det litt deilig at det blir forsent å forandre planer, bare fordi en blir inspirert av de andre bryllupene..
Gjest Gjest_Sonya_* Skrevet 25. november 2009 #16 Skrevet 25. november 2009 Ts her.. Jeg snakket med henne, har ikke snakket med henne etter hennes forlovelse. Og som forventet hadde hun glemt, eller "glemt" at vi skulle gifte oss til sommeren. Hun ble illsint! Etter folk sine meninger her trodde jeg virkelig ikke det ville bli noe problem. Det er 2 mnd etter hverandre, og de eneste gjestene som er de samme er mine foreldre, søsken, og nærmeste slekt. Min manns slekt er jo en helt annen, og vi har ikke en eneste felles venn som vil bli invitert i begge to. I tillegg er vi meget ulike personligheter og livssyn, så jeg hadde ikke forestilt meg at hun skulle si noe slikt som hun sa. Ifølge henne ble hun "knust" og jeg "knuste bryllupssommeren og drømmen" hennes. Jeg ødela ALT, og hun ville ikke gifte seg likevel. Jeg såret henne dypt, og "hvis jeg hadde ant hvor utrolig ulykkelig jeg hadde gjort henne" så hadde jeg endret planer umiddelbart. Hun sa også at dette var HENNES år. Hallo? Hennes ÅR? Og at det skulle handle om henne. Skulle ønske hun var mer lik min kommende svigerinne... For hun og kjæresten har også bestemt seg nesten for å gifte seg neste sommer, og hun og forsåvidt foreldrene til henne og min kjære er overlykkelige og syns bare det er stas med 2 bryllup på et år! Med den innstilningen gjør det heller ikke meg noe at hun skal gifte seg samme sommer! SOm folk her sier; gjester setter somregel av én helg! I vårt tilfelle blir det èn DAG, noe lenger for de 4 menneskene som må reise et stykke og sansynligvis blir værende helgen igjennom. Er det overhodet mulig? Men dette er visst hennes ÅR... Jeg aner ikke hva vi skal gjøre, min kjære og meg. Vi har sett frem til dette så lenge, og timet det perfekt. Vi bor heller ikke sammen, og har ingen plan om å gjøre det før vi gifter oss, så å vente et ÅR EKSTRA..? Det vil jo alltid være flere som har tenkt å gifte seg!!! Hjelp, jeg blir helt lei meg.. Jeg har visst knust henne. Heh. Og hun sa til og med at hele tanken på bryllup og å gifte seg ble bare dum, trist og ulykkelig nå! Javel? Hjelpes? Noe drøyt, hvis grunnen hennes for å gifte seg er å være midtpunktet det forestående og det etterkommende året...
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2009 #17 Skrevet 25. november 2009 Altså; jeg synes det er litt drøyt å skulle "fuse" på å ha bryllup om "fire år"! Mye kan skje i løpet av fire år, deriblant at søsteren din faktisk fikk lyst til å gifte seg, og ikke syntes det var noe stas å utsette det, bare fordi du for leeenge siden sa at du skulle gjøre det akkurat den sommeren.
Gjest megvel Skrevet 25. november 2009 #18 Skrevet 25. november 2009 Greit nok at din søster ønsker å være midtpunktet i sitt bryllup, og hun skal få ønske at det skal være et fokuspunkt for familien deres også. Men å gjøre krav på et helt ÅR?! Nei, det var laaaaangt over grensen for meg. Forsåvidt litt enig i at om det er 4 år siden du sa du ville gifte deg til sommeren så kan din søster fint ha glemt det og lagt egne planer. Men likevel! Det er faktisk plass til mer enn ett bryllup på ett år.
Gjest megvel Skrevet 25. november 2009 #19 Skrevet 25. november 2009 Og forresten! Hva gjør hun dersom det skulle dukke opp andre bryllup da? Om f.eks dere har en kusine/fetter som skal gifte seg til sommeren, skal hun bli like sur da? Eller om en av hennes venner også planlegger bryllup til sommeren?
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2009 #20 Skrevet 25. november 2009 Og forresten! Hva gjør hun dersom det skulle dukke opp andre bryllup da? Om f.eks dere har en kusine/fetter som skal gifte seg til sommeren, skal hun bli like sur da? Eller om en av hennes venner også planlegger bryllup til sommeren? Det er LITT forskjell på en søster og en fetter/kusine!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå