Gå til innhold

Ufordragelig fyr....??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte bare litt på dette med svarfrister på innvitasjoner.... Har (hadde??) en veldig god kamerat som jeg har kjent i mange år. Han var selvfølgelig innvitert i bryllupet vårt, og takket ja en god stund før dagen. Fredag før bryllupet, kl 0030, er jeg på vei inn i dusjen. Da ringer plutselig mobilen min, og det er min gode kamerat som er på tråden. Jeg tenkte at han skulle vel bare høre hvordan det lå ann med nervene, men han presterer å si, er at han ikke kommer i bryllupet allikevel, fordi han er på Sørlandet med noen kompiser, og han har det mer moro der, så derfor gidder han ikke å komme....... Jeg ble så paff at jeg nesten ikke klarte å få fram et ord. Klarte å si noe sånt som at det var temmelig seint å gi en sånn beskjed natta før bryllupet, og at det er denne ene gangen i livet at vi skal gifte oss, og så gidder han ikke å komme fordi han har der mer moro der han er.....

Hvordan ville dere reagert? Og aller viktigst - hvordan skal jeg behandle det i ettertid - late som ingenting eller bryte kontakten med han?? Hører vel også med til historien at vi ikke en gang har fått et gratulasjonskort av han.......

Videoannonse
Annonse
Gjest Jaheira
Skrevet

Wow.

Utrolig umodent.

Dette er en slik ting man ikke gjør - det bør alle forstå helt av seg selv.

Derfor ville jeg nok enten, bare latt være å ta kontakt med ham inntil han selv eventuelt gjør det - og da sagt hva jeg mente - eller tatt kontakt snarest og fortalt ham at jeg var sjokkert og spurt om en forklaring.

Han bør nemlig ha en særdeles god unnskyldning for dette, om det skal aksepteres.

Slikt gjør ikke venner, gjør de vel..?

Skrevet

Jeg ville ha kuttet all kontakt. Slikt går ikke an, rett og slett! Han var nok ikke så god kamerat som du trodde han var.....

Skrevet

Kan det ha vært en mulighet for at han var beruset da han ringte og at han egentlig ikke mente det, hvertfall ikke å si det på en slik måte?!

Mae

Gjest Jaheira
Skrevet

Mae,

det er fortsatt utrolig umodent; han må jo ha nok kontroll på seg selv til ikke å reise langt pokkerivold kvelden før bryllupet til Liz - og drikke.

Snodig.

(rettet skiveleif)

Skrevet

Jeg er helt enig med deg i det Jaheira- men når ølen går inn går vettet ut vet du.

Mae

Skrevet

Hvis dette var en god venn av meg, ville jeg nok vært så sint og såret at jeg ikke greide sitte stille! Personlig heller jeg vel mest til "kald skulder"-varianten, så skulle han vel fått høre når han en gang tok kontakt...

Å bli tilgitt for noe sånt fordrer solid kryping og tigging, i mine øyne...

Skrevet

Han drikker ikke, så han kan ikke ha vært full..........

Gjest Jaheira
Skrevet

Særdeles kald skulder.

Hva tenker du selv da Liz?

Gidder du å ha slike "kamerater"?

Skrevet
Han drikker ikke' date=' så han kan ikke ha vært full..........[/quote']

Da hadde jeg blitt skikkelig sinna!

Mae

Skrevet

I utgangspunktet har jeg ikke lyst til å ha noe kontakt med han overhodet. Har bare lyst til å få sagt til han at jeg synes oppførselen hans var så utfordragelig at derfor vil jeg ikke ha noen kontakt. Men det KAN jeg hende at han har en god grunn, noe annet enn den flåsete undskyldningen han kom med den natten............ aner ikke. Er vel derfor jeg spør om råd fra dere :)

Gjest Jaheira
Skrevet

Ja, nettopp.

Derfor tror jeg det klokeste (om enn ikke det mest naturlige ;)) vil være å ta kontakt med ham så fort du har anledning, og forklare hvordan du oppfattet det hele.

Dermed får han en sjanse til å få sagt ifra dersom det var en annen grunn enn den han fortalte deg - samtidig som du har sjansen til å fortelle ham hva du synes dersom han ikke har noe bedre å komme med.

Dermed blir situasjonen klarert, samme hva som var grunnen til hendelsen.

Skrevet

Unge gutter er vel kanskje ikke så opptatt av bryllup - så kanskje han ikke skjønner at han har driti på draget.

Har du sagt til han ay du er skuffet?

Skrevet

Jeg hadde ikke giddet å tatt kontakt. Han er ikke verdt mer av din tid.

Gjest Eline ikke pålogget
Skrevet

Jeg har vanskelig for å tro at slike venner virkelig føler meg fortjent.

Jeg kan nevne at min "venninne" som jeg har bedt i barnedåp og div. andre selskap har veldig vanskelig å få tid til å komme. Hvis hun kommer så er det på en kort visitt på kaffe (etter middag). Jeg mener at hvis det er god venn, så gjør en ikke slik. Mine andre venner stiller opp!!

Skrevet
Ja, nettopp.

Derfor tror jeg det klokeste (om enn ikke det mest naturlige ;)) vil være å ta kontakt med ham så fort du har anledning, og forklare hvordan du oppfattet det hele.

Dermed får han en sjanse til å få sagt ifra dersom det var en annen grunn enn den han fortalte deg - samtidig som du har sjansen til å fortelle ham hva du synes dersom han ikke har noe bedre å komme med.

Dermed blir situasjonen klarert, samme hva som var grunnen til hendelsen.

:enig:

Gjest Trallala
Skrevet

Jeg tror gutten er to ting:

-Ikke spesielt reflektert. (Innlysende)

-En smule forelsket i bruden eller brudgommen. :ler:

Skrevet

Med fare for å strø salt i såret.

Bryllup er ikke så viktig for andre enn brudeparet og deres nærmeste.

Selv om man får et litt annet inntrykk av å lese her inne.

Har vært i flerebryllup,og mildt sagt kjedet reva av meg, så jeg skjønner godt at han hadde det morsommere på guttetur.

Skrevet
Bryllup er ikke så viktig for andre enn brudeparet og deres nærmeste.

Selv om man får et litt annet inntrykk av å lese her inne.

Det fritar en ikke for normal høflighet og folkeskikk uansett, etter min mening.

Hvis bryllupet var så fryktelig uviktig for ham, kunne han jo bare ha meldt avbud innen svarfristen.

Er ikke verre enn som så.

Men å melde avbud på den måten rett i forkant, er forkastelig. Brudeparet må jo uansett dekke utgifter til mat og drikke for ham når han sier fra så sent (pluss omrokkering på bordplassering og blablabla)

Skrevet

Lurer veldig på om du har snakket med "kameraten" din jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...