Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har akkurat fått induksjonstopp, og grytene våre må byttes ut.

Jeg er nå på jakt etter en god gryte på ca 6 liter. Den må veldig gjerne være suveren til grøt. (Såvel som annen mat...)

Før hadde jeg en fra Tefal med svart belegg, den fungerte greit.

Kom også med ca pris på forslagene, hvis du har.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Oda_*
Skrevet
Vi har akkurat fått induksjonstopp, og grytene våre må byttes ut.

Jeg er nå på jakt etter en god gryte på ca 6 liter. Den må veldig gjerne være suveren til grøt. (Såvel som annen mat...)

Før hadde jeg en fra Tefal med svart belegg, den fungerte greit.

Kom også med ca pris på forslagene, hvis du har.

Jeg har nettopp fått nytt kjøkken og nye hvitevarer. Platetoppen er induksjon så jeg måtte bytte ut nesten alle grytene mine. Kasserte alle mine svarte Party- og Tefalgryter og kjøpte meg nydelige gryter og stekepanne i stål fra Høyang Polaris. De eneste jeg beholdt var en diger gryte i stål fra Høyang Polaris som jeg bruker til lapskaus, komler og pinnekjøtt - samt smørsmelteren min ..

Var på Høyang Polaris sitt fabrikkutsalg og fikk tak i noen nydelige gryter. Prisene på fabrikkutsalget er endel lavere enn i butikkene.

Skrevet

Nå er ikke jeg den som er mest aktiv på kjøkkenet akkurat... Men jeg har induksjon, og gryter fra IKEA 365-serien, billige og gode, jeg er i alle fall storfornøyd! :)

Skrevet

Ikea 365+-kjelene er faktisk helt allrighte, ja. Vi har noen (små) kjeler med belegg fra den serien, og de er absolutt brukbare.

Vi har en 5,8-liters kjele fra Demeyere som vi bruker til store porsjoner med grøt og gryteretter, men det merket er (dessverre) ikke å få i Norge lenger. Kan dog bestilles på nett, husker ikke helt hvilken nettbutikk vi brukte da vi måtte supplere litt ved overgang til induksjon, men det kan jeg finne ut av om et par dager, om du vil. Det er virkelig helt supre kjeler, med utrolig god, rask og stabil varmefordeling. Men de koster, da. Vil tippe at en så stor kjele kanskje ligger på rundt 2000 kr. Dog har de 30 års garanti.

Skrevet

Takk for tips, tror jeg prøver meg på en 365 fra Ikea, hvis de har store nok. (5-6 liter)

• 2 uker senere...
Skrevet

Høyang er veldig bra, det er ikke uten grunn at de grepa husmødrene anbefaler det merket. Jeg fikk det selv anbefalt av mamma og jaggu hadde hun rett. :) De koster litt, men jeg synes de er verdt det.

Skrevet

Finnes jo Party-gryter som kan brukes på induksjon også, da. Og det er jo "grøtgryta over alle grøtgryter" ;-)

Gjest Gjest_Sanna_*
Skrevet
Finnes jo Party-gryter som kan brukes på induksjon også, da. Og det er jo "grøtgryta over alle grøtgryter" ;-)

Mine gamle Party-gryter virket ikke på induksjonstoppen min.

Skrevet

Jeg har ikke prøvd dem på induksjon, men Høyang har (som andre har nevnt ovenfor) svært gode gryter, og de fine ut etter mange år med mye bruk. Jeg er ingen fan av teflon, så jeg ville valgt gryter uten teflon. :)

Skrevet

Har enda ikke kommet meg til ikea, og endte opp med å prøve å lage grøt i min Jamie Oliver gryte. Til min store fornøyelse funka det kjempebra. Grøten satt seg ikke i bunnen overhode!

Jamie Olivers gryter er tykkbunnet og det må være derfor det gikk så greit. Gryta er uten belegg og greier.

Skikkelig fornøyd, så jeg tror jeg dropper grøtgryte fra Ikea eller andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...