Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2009 #1 Skrevet 24. oktober 2009 På nyhetene viste de en mann som lå i respirator pga svineinfluensa. Han så ikke ut til å være i noen tilstand der han kunne gi samtykke selv. Har de lov å vise bevisstløse folk i sykesenga på tv?
Gjest Marlo Skrevet 24. oktober 2009 #2 Skrevet 24. oktober 2009 Kan hende at de närmeste pårörende har gitt tillatelse. Men jeg er helt enig - syns det er tåpelig. Hadde jeg blitt syk, vist frem på TV og blitt frisk igjen - så hadde jeg blitt sjukt forbanna!
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2009 #3 Skrevet 24. oktober 2009 Kan hende at de närmeste pårörende har gitt tillatelse. Men jeg er helt enig - syns det er tåpelig. Hadde jeg blitt syk, vist frem på TV og blitt frisk igjen - så hadde jeg blitt sjukt forbanna! Kan de pårørende virkelig gi slik tillatelse? Jeg hadde også blitt mildt sagt rasende. Han lå jo der riktignok med et slags tørkle over ansiktet, men naturlig nok ganske avkledt og fullstendig sårbar. Hvis jeg hadde blitt liggende slik så hadde jeg ikke en gang ønsket at mine foreldre o.l. skulle slippe inn til meg eller se meg slik? Men tv-seere? Glem det.
Gjest Marlo Skrevet 24. oktober 2009 #4 Skrevet 24. oktober 2009 Jeg tror de kan gi tillatelse til det, men langt fra sikker i saken.
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2009 #5 Skrevet 24. oktober 2009 Jeg så også dette innslaget, og det var jo ingenting ved mannen som kunne brukes til å identifisere ham, så om pårørende kan gi tillatelse, er det kanskje ikke noe problem? For alt vi vet kan det jo være en sykepleier som har lagt seg der for innslaget sin skyld.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå